Aandrijving
Op dit moment staat de 1er even stil. Enigsinds groot onderhoud aan het doen ivm erge trilling en lawaai.
De wiellagers draaien erg rauw, daar was ik gisteren en vandaag mee bezig en is dus 50% gereed. Komen nieuwe originele lagers in, maar dit is gewoon SKF wat je dan krijgt. Dus tip voor anderen, laat gewoon SKF monteren, krijg je hetzelfde materiaal maar 10 á 20 euro goedkoper.
Aandrijfas eruit (zat ongekend vast)
Oude lager er al uit geperst
Naaf er weer in
2 frisse fusee lichamen
Vanzelfspreken is alles gereinigd en ontvet. Gemonteerd met vet aan de bouten/moeren en waar nodig nieuwe bouten gemonteerd!
Ook het differentieel is gedemonteerd en optisch gecheckt. In zeer goede staat en ook schone olie etc. Er is schone olie op gekomen en is weer geassembleerd.
Remmen,
Door een vast zittende remklauw is de remschijf rechtsachter zeer warm geweest. Door de intense warmte van het continue aanlopen is de schijf krom gaan trekken. Dit zorgde voor flinke trillingen en gebonk in de auto. Ben acuut gestopt. Hiervoor zijn nieuwe Coated Disk line schijven van Brembo besteld. De remblokken waren reeds vervangen voor EBC Red Stuff.
Voor de remklauw heb ik een revisie set besteld en ga ik morgen mee bezig. Hierna een ontluchtings- procedure en dan moet het weer goed komen.
Roest in remklauw, het probleem dus.
Onderhoud,
Ook ga ik weer een oliewissel uitvoeren, met oliefilter en bougie's. Ook maar een setje ruitenwissers mee besteld want die zijn niet echt top..
Dus hopelijk is morgen de 1er weer klaar om kilometers te gaan maken!! En natuurlijk de andere remklauwen goed in de gaten houden op aanlopen. Ik heb er helemaal niets van gemerkt tijdens het rijden ..
Wat nieuw spul om alles hierboven te voltooien!
Tevens zijn er een set Philips D1S Xtreme Vision lampen in de koplamp gegaan. De kleur is hetzelfde als wat ik had, de lichtopbrengst is wel wat verbeterd. Maar 150%? Nee.
Had 12 April de APK laten doen, daar is helaas niets gezegd over wiellagers. De 1er is zonder op of aanmerkingen gekeurd!
Niet dus . Werd zonder problemen APK goed gekeurd bij de dealer!Tool schreef:Volgens mij moeten je koplampsproeiers wel werken voor de APK als je xenon hebt. Maar daar kom je vanzelf wel achter dan