Schokkerig optrekken E87 116i
Schokkerig optrekken E87 116i
Hoi allemaal, mijn tweede post hier. Ben nieuw op het forum, zie ook het voorstel gedeelte
Sinds ik in het bezit ben van de BMW doet zich af en toe het probleem voor dat het heel lastig is om weg te rijden vanuit stilstand (geldt ook voor achteruit rijden). De auto begint heel erg te schokken, lijkt alsof je bijv. in de 3e versnelling weg wil rijden. Meer gas geven of rustiger met de koppeling helpt ietsjes maar hij blijft schokken. Gelukkig is dit probleem er niet continu en kan ik ook af en toe rustig en soepel wegrijden. Eenmaal onderweg zijn er geen problemen meer. Wat kan er aan de hand zijn?
Erg frustrerend, zeker wanneer je beseft dat het een 'premium' auto is. Voor de rest ben ik tot nu toe tevreden, maar goed, ik heb de auto nog maar 2 dagen in mijn bezit.
Ik ga er vanuit dat ik toch langs een specialist zal moeten, daarom meteen ook maar de vraag: weet iemand een goede specialist in Den Haag of omstreken? Alvast bedankt!
De auto is uit 2005 en heeft bijna 125.000 km gelopen.
Sinds ik in het bezit ben van de BMW doet zich af en toe het probleem voor dat het heel lastig is om weg te rijden vanuit stilstand (geldt ook voor achteruit rijden). De auto begint heel erg te schokken, lijkt alsof je bijv. in de 3e versnelling weg wil rijden. Meer gas geven of rustiger met de koppeling helpt ietsjes maar hij blijft schokken. Gelukkig is dit probleem er niet continu en kan ik ook af en toe rustig en soepel wegrijden. Eenmaal onderweg zijn er geen problemen meer. Wat kan er aan de hand zijn?
Erg frustrerend, zeker wanneer je beseft dat het een 'premium' auto is. Voor de rest ben ik tot nu toe tevreden, maar goed, ik heb de auto nog maar 2 dagen in mijn bezit.
Ik ga er vanuit dat ik toch langs een specialist zal moeten, daarom meteen ook maar de vraag: weet iemand een goede specialist in Den Haag of omstreken? Alvast bedankt!
De auto is uit 2005 en heeft bijna 125.000 km gelopen.
Re: Schokkerig optrekken E87 116i
een 116i is niet bepaald "premium"
probeer advanced engineering in barendrecht is...
probeer advanced engineering in barendrecht is...
Re: Schokkerig optrekken E87 116i
eensOmerr010 schreef:is...
Verder kunnen het in mijn optiek 2 problemen zijn;
- Je CDV zit er nog in. Oplossing is verwijderen.
- Een PFL 4 cilinder is te karig afgesteld, kijk ook eens naar het (efficient dynamics) topic
Re: Schokkerig optrekken E87 116i
Voor mij wel haha. BedanktOmerr010 schreef:een 116i is niet bepaald "premium"
probeer advanced engineering in barendrecht is...
Re: Schokkerig optrekken E87 116i
Tnx Anni
Re: Schokkerig optrekken E87 116i
Update: zojuist langsgeweest bij Advanced Engineering. Auto laten uitlezen en geen problemen gevonden, behalve een audio storing. Maar de audio werkt prima
Van de week ga ik langs en dan gaan ze de software updaten (is nog van 2007), de bobines en bougies bekijken en de kleppentiming bijstellen.
Wordt vervolgd dus...
Van de week ga ik langs en dan gaan ze de software updaten (is nog van 2007), de bobines en bougies bekijken en de kleppentiming bijstellen.
Wordt vervolgd dus...
Re: Schokkerig optrekken E87 116i
Clutch delay valve of in ieder geval de koppeling cilinders testen op juiste werking. Als je met stilstaande auto de motor onbelast zonder schokken in de toeren kunt krijgen heb je een indicatie.
Re: Schokkerig optrekken E87 116i
Volgens mij heb ik de 'dokter' dat zien doen. Koppeling lijkt geen issues te hebben. Ik had het nog over de CDV maar er werd gezegd dat die er ter bescherming voor de onderdelen op zit. Ik denk niet dat ik dat ding weg laat halen. Tenzij alsnog gaat blijken dat de problemen daar vandaan komen maar dat verwacht ik niet.
Laatst gewijzigd door mieske90 op 07 aug 2017, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het quoten van een vorig bericht is onnodig en niet toegestaan.
Reden: Het quoten van een vorig bericht is onnodig en niet toegestaan.
Re: Schokkerig optrekken E87 116i
Ja, voor mensen die niet kunnen (ont)koppelenYerunski schreef:Ik had het nog over de CDV maar er werd gezegd dat die er ter bescherming voor de onderdelen op zit.
Geloof me, zonder is echt een wereld van verschil (in de zeer positieve zin)
Re: Schokkerig optrekken E87 116i
Als het probleem er niet is bij het optrekken, gaat t aardig soepel allemaal. Wel vind ik dat in vergelijking met andere auto's de koppeling best gevoelig is. Dus je moet wel wat moeite doen om soepel weg te rijden. Anni: wat voor auto heb jij?
Re: Schokkerig optrekken E87 116i
CDV zit je ook vaak in de weg bij optrekken (en achteruit rijden). Heb meerdere auto's (gehad), maar ze zijn er bij mij allemaal uitgegaan. Alle E46's en ook een E87 en E81
Re: Schokkerig optrekken E87 116i
Het is niet de CDV. De distributieketting is aan het einde van z'n leven. Beetje jammer aangezien ik de auto net heb.
Helaas zonder garantie. Maar de verkoper is bereid de kosten te 50/50 te delen. Dus dat wordt komende week gefixt.
Helaas zonder garantie. Maar de verkoper is bereid de kosten te 50/50 te delen. Dus dat wordt komende week gefixt.
Re: Schokkerig optrekken E87 116i
Jammer van de kosten. Gelukkig wordt het nu gerepareerd voordat de motor in de soep loopt.
Re: Schokkerig optrekken E87 116i
Dacht al dat het niet aan CDV lag, dacht meer aan de vliegwiel massa.
Mooi dat de verkoper je toch gemoed komt met de kosten.
Laat ons weten als het dat werkelijk de distributie ketting is.
Mooi dat de verkoper je toch gemoed komt met de kosten.
Laat ons weten als het dat werkelijk de distributie ketting is.
Re: Schokkerig optrekken E87 116i
Update: het is inderdaad de distributieketting. Dit was al geconstateerd door Advanced Engineering. De gordelspanner update heeft wel plaatsgevonden. Dit heb ik zojuist bevestigd gekregen door BMW Nederland nadat ik het chassis nr. heb doorgegeven.
Ik ben nu bij een andere garage langsgeweest in Den Haag om de reparatie te laten doen. Dit op verzoek van de verkopende partij. Dit is hun vaste garage waar ze hun auto's altijd heenbrengen.
Slimme jongen daar die zich afvroeg of er wellicht een terugroep regeling of coulance regeling zou zijn. Aangezien de ketting na een relatief lage km. stand (125.000) al helemaal versleten is.
Vandaar dat ik uitgekomen was bij BMW Nederland. Helaas geen enkele regeling maar ze konden in het systeem wel zien dat er een update aan het het spanner/ketting systeem (weet ff niet hoe ik t anders moet noemen) is geweest. En wel in 2010.
Dus vanaf die reparatie zou er dus geen overmatige slijtage meer plaats hebben moeten gevonden van de ketting is mijn logica. Volgende stap is dat ik ga proberen het garagebedrijf waar hij toen in onderhoud was (staat in het onderhoudsboekje) te pakken te krijgen om dit bevestigd te krijgen.
De km. stand is NAP en heb ik gecontroleerd, staat op 'logisch' . Dus ik ga er ook vanuit de deze klopt. Aan de staat van de auto is dit ook wel te zien, ziet er keurig uit. (zie galerij). Hoop dat ik de km. stand van toen kan achterhalen en dan weer BMW contacteren hoe het kan dat na zo'n korte tijd (EN update) de ketting compleet versleten is. Volgens die jongen van de garage maak ik wel een goede kans.
Zelf ben ik er nog niet van overtuigd. Helaas ben ik meer bezig met deze zaak dan dat ik fijne ritjes in de auto aan t maken ben
Wordt wel weer vervolgd dus. Mocht iemand meer info hebben over coulance regelingen wat betreft dit probleem dan hoor ik het graag
Ik ben nu bij een andere garage langsgeweest in Den Haag om de reparatie te laten doen. Dit op verzoek van de verkopende partij. Dit is hun vaste garage waar ze hun auto's altijd heenbrengen.
Slimme jongen daar die zich afvroeg of er wellicht een terugroep regeling of coulance regeling zou zijn. Aangezien de ketting na een relatief lage km. stand (125.000) al helemaal versleten is.
Vandaar dat ik uitgekomen was bij BMW Nederland. Helaas geen enkele regeling maar ze konden in het systeem wel zien dat er een update aan het het spanner/ketting systeem (weet ff niet hoe ik t anders moet noemen) is geweest. En wel in 2010.
Dus vanaf die reparatie zou er dus geen overmatige slijtage meer plaats hebben moeten gevonden van de ketting is mijn logica. Volgende stap is dat ik ga proberen het garagebedrijf waar hij toen in onderhoud was (staat in het onderhoudsboekje) te pakken te krijgen om dit bevestigd te krijgen.
De km. stand is NAP en heb ik gecontroleerd, staat op 'logisch' . Dus ik ga er ook vanuit de deze klopt. Aan de staat van de auto is dit ook wel te zien, ziet er keurig uit. (zie galerij). Hoop dat ik de km. stand van toen kan achterhalen en dan weer BMW contacteren hoe het kan dat na zo'n korte tijd (EN update) de ketting compleet versleten is. Volgens die jongen van de garage maak ik wel een goede kans.
Zelf ben ik er nog niet van overtuigd. Helaas ben ik meer bezig met deze zaak dan dat ik fijne ritjes in de auto aan t maken ben
Wordt wel weer vervolgd dus. Mocht iemand meer info hebben over coulance regelingen wat betreft dit probleem dan hoor ik het graag