Cabrioot schreef:s54vert schreef:
Nu dus met MSS54HP ecu ( zit in latere 2004 + modellen + CSL) hebben groter geheugen en daar kan dus de CSL mapping (aangepast) op gezet worden en deze kunnen ook overweg met de MAP sensor.
Klink goed en mooie updates heb je op je

zitten

Mag ik vragen waar je dat heb laten doen en wat de kosten zijn van deze ombouw, neem aan dat als je een 2002 ecu heb je ook deze ombouw moet doen, evenals een H bridge monteren voor een werkende "flap" als je de csl control unit gebruikt
H bridge kun je tegelijkertijd laten installeren, is alleen waste of money... is dyno proven dat het niets brengt qua koppel, BMW heeft dat puur voor geluidsbeperking gedaan.
Mijn inziens is dat bijna 400 euro door de drain
Maargoed de een vindt het een leuk iets, de ander niet.
Ik heb het bij mijn vaste mannetje in Engeland laten doen... kost je 550 pond , dan wordt de IAT and Mapsensor bijgeleverd, installatie en 3 draadjes solderen is een eitje, durf je het niet aan wil ik je daar wel even mee helpen.
Dat mannetje doet zon 95% van het engelse bmw forum, doet daar ook de gehele airbox ombouw, kleppenstellen etc..
Ik heb het gewoon via de post geregeld, ecu opsturen en is erg snel weer terug dan.
Alleen die 550 pond is het hele SMG update gebeuren al dubbel en dwars waard, standaard SMG 2 is verre van leuk.... nu heb je voor dat geld het complete pakketje .
Erg vreemd dat niemand dit in Nederland aanbiedt nog... Frank Smith van TTFS deed de ecu ombouw 3 jaar terug al.
AlphaN en CSL ecu upgrade is echt een verschil van dag en nacht
SMG update kost je overigens 20 gbp,