Hoe slecht is het voor zo'n 'oude' auto om deze enkele maanden niet te gebruiken?
Of maakt bijvoorbeeld een lange rit (laten we zeggen: 100km) 1x per maand een hoop goed?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
![gek doen :gekdoen:](./images/smilies/gekdoen.gif)
h3b schreef:Persoonlijk zou ik naast wat Dutchie aangeeft er dan een waterafstotende maar ademende hoes over de auto doen. Zoiets als dit bijvoorbeeld:
BMW 3 Series E36 Sedan Coupe And Convertible Outdoor Car Cover Made With NOAH Breathable Material
-edit-
Alternatief is droog wegzetten in een garage .
Wekelijks de auto starten is echt niet nodig. Ding kan echt makkelijk een paar maanden stil staan, start hem daarna wel even op de goede methode, de zekering van de brandstofpomp trekken en een paart keer starten zodat de oliepomp zn werk alvast kan doen.dw70 schreef:voor die paar maanden: de auto kurkdroog wegzetten. Heb je de mogelijkheid om de auto enigsinds te bewegen, gewoon wekelijk 1x even de motor goed op bedrijfstemperatuur brengen en een blokje om.
Heb je die mogelijkheid niet: auto op 4 krikjes zetten. Banden en schokdempers vrij van belasting. Banden forser oppompen (inderdaad tot 2,8-3 bar is niet verkeerd). Zo heb je de mogelijkheid om de auto toch te starten en hem even door de gangen te laten draaien, met de wielen vrij. Zo worden leidingen en koelsystemen gebruikt en niet poreus. Een volle tank benzine gaat je daarbij helpen. Kun je de stuurbekrachtiging ook even laten werken. 1x per week, of 1 x per 2 weken even laten draaien tot goede bedrijfstemperatuur.
Na de winter, direct de bandenspanning omlaag voordat je dit vergeet.
En koop een goede druppellader voor je accu. Haal deze wel altijd los als je start.