[E46 N42] Olie/benzineverbruik en inhouden
Re: [E46 N42] Olie/benzineverbruik en inhouden
ik heb er een paar gehad met n42/n46
afgezien van lekken en verbruik (wat op te lossen is) zijn het in mijn leken optiek geen slechte motoren.
Tis geen ''echte'' BMW motor in die zin van 6 cilinder maarja die tijd is sowieso voorbij.
Als je ze onderhoud, de kwalen aanpakt, dan blijven ze gaan.
als je een 318i hebt bv met beetje opties heb je gewoon veel auto voor weinig geld
afgezien van lekken en verbruik (wat op te lossen is) zijn het in mijn leken optiek geen slechte motoren.
Tis geen ''echte'' BMW motor in die zin van 6 cilinder maarja die tijd is sowieso voorbij.
Als je ze onderhoud, de kwalen aanpakt, dan blijven ze gaan.
als je een 318i hebt bv met beetje opties heb je gewoon veel auto voor weinig geld
Re: [E46 N42] Olie/benzineverbruik en inhouden
Mocht iemand een goede automonteur kennen of zelf zijn, met een zacht prijsje: ik hoor het graag! Liefst locatie ergens in Noord-Nederland (liefst binnen straal van 50km van Groningen of Assen). De onderdelen op de foto's op de vorige pagina dienen ingebouwd te worden. Onder andere:
- Cilinderkop vlakken
- Klepseals vervangen
- Diverse pakkingen vervangen
- Dynamo/alternator vervangen
- Verschillende filters vervangen
- Olie verversen
- Koelvloeistof verversen
Reactie mag per PM :-)
- Cilinderkop vlakken
- Klepseals vervangen
- Diverse pakkingen vervangen
- Dynamo/alternator vervangen
- Verschillende filters vervangen
- Olie verversen
- Koelvloeistof verversen
Reactie mag per PM :-)
Neem hier gerust een kijkje in mijn E46 318i 105kW Sedan :-)
Re: [E46 N42] Olie/benzineverbruik en inhouden
Ik heb ook last van een bonk bij het schakelen. Blijkt een veelvoorkomende klacht te zijn, wat hoogstwaarschijnlijk met de 'differentieel rubbers' te maken heeft. Welke onderdelen zijn dat?
Nummers 2, 4, 7 en 9 op RealOEM? En hoeveel van elk zou ik nodig hebben?
Nummers 2, 4, 7 en 9 op RealOEM? En hoeveel van elk zou ik nodig hebben?
Neem hier gerust een kijkje in mijn E46 318i 105kW Sedan :-)
Re: [E46 N42] Olie/benzineverbruik en inhouden
Ik zou dit persoonlijk laten controleren door de monteur die ook de overige zaken voor je gaat aanpakken. Zou jammer zijn als je zaken onnodig vervangt of zelfs dat het probleem heel ergens anders in blijkt te zitten.
Heb je inmiddels een monteur gevonden of ben je nog zoekende?
De enige die ik in het Noorden ken is Offenga, maar dat is niet binnen 50km van Groningen.
Heb je inmiddels een monteur gevonden of ben je nog zoekende?
De enige die ik in het Noorden ken is Offenga, maar dat is niet binnen 50km van Groningen.
F20 116i 2012 (2017- )![Afbeelding](http://images.spritmonitor.de/865272_31.png)
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
![Afbeelding](http://images.spritmonitor.de/865272_31.png)
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Re: [E46 N42] Olie/benzineverbruik en inhouden
Dat ga ik ook zeker laten doen, maar stel dat het de differentieel rubbers zijn: kloppen de nummers die ik heb aangegeven dan? Ik probeer gewoon een kostenplaatje voor mezelf te maken (en wat te leren over de auto).
Ik heb een paar zeer scherpe aanbiedingen gekregen, dus ik denk dat ik er wel uit ga komen qua monteur. Desalniettemin mag iedereen me altijd een aanbod doen:)
Ik heb een paar zeer scherpe aanbiedingen gekregen, dus ik denk dat ik er wel uit ga komen qua monteur. Desalniettemin mag iedereen me altijd een aanbod doen:)
Neem hier gerust een kijkje in mijn E46 318i 105kW Sedan :-)
Re: [E46 N42] Olie/benzineverbruik en inhouden
nr 9 veroorzaakt bonken bij schakelen.. is rubber van niks, maar je komt er kutterig bij om gewoon ff om te wisselen dus hele zaak moet dan los dan kan je net zo goed ook, als toch los moet, de subframe rubbers gelijk allemaal meepakken
Re: [E46 N42] Olie/benzineverbruik en inhouden
En de subframerubbers zijn 2, 4 en 7?
Neem hier gerust een kijkje in mijn E46 318i 105kW Sedan :-)
Re: [E46 N42] Olie/benzineverbruik en inhouden
ja
maar je kan ze los meenemen, maar vraag als je in noorden woont prijsje op bij offenga die doen dat vaak en voor nette prijs.
mmm zag net bij vriendin haar 330xd dat de krukaskeering die 2 weken terug vervangen was met de poelie, dat die weer lekker zat lekkenmmm
morgen maar weer ff terug, wrs niet goed aangebracht...las geloof ik toen op gebruiksaanwijzing dat je 4 uur moet w8-tijdens aanbrengen
maar je kan ze los meenemen, maar vraag als je in noorden woont prijsje op bij offenga die doen dat vaak en voor nette prijs.
mmm zag net bij vriendin haar 330xd dat de krukaskeering die 2 weken terug vervangen was met de poelie, dat die weer lekker zat lekkenmmm
morgen maar weer ff terug, wrs niet goed aangebracht...las geloof ik toen op gebruiksaanwijzing dat je 4 uur moet w8-tijdens aanbrengen
Re: [E46 N42] Olie/benzineverbruik en inhouden
Enkele weken later en de auto staat nog steeds stil. De verkoper heeft nu genoeg tijd gehad om zelf de auto te repareren, maar daar gaan ze niet mee akkoord. Dus in overleg met m'n advocaat besloten om de auto te laten repareren en de factuur naar de verkoper te sturen. Aankomende dinsdag om 09:00 breng ik 'm weg en dan wordt 'ie onderzocht. Binnenkort eindelijk weer genieten van mijn auto ![gek doen :gekdoen:](./images/smilies/gekdoen.gif)
![gek doen :gekdoen:](./images/smilies/gekdoen.gif)
Neem hier gerust een kijkje in mijn E46 318i 105kW Sedan :-)
Re: [E46 N42] Olie/benzineverbruik en inhouden
je hebt de auto gewoon van een particulier gekocht?
en je wilt de kosten (of deel van) op hem verhalen?
denk dat je weinig kans van slagen hebt, zeker als je bv iets van 2000 euro hebt betaald voor een 15 jaar oude auto.
Dan is ook de vraag wat kan je verwachten voor dat geld? Mocht het bij een garage zijn dan kan je idd wel meer verwachten dat die auto redelijk goed functioneerd.
Tis bij een auto niet zo als verborgen gebreken bij een huis.
Neem aan dat via rechtsbijstand doet? of eventueel via toevoeging als je het niet zo breed hebt?
Een gewoon betaalde advocaat zou ik in dit soort gevallen niet zo gauw nemen, die kunnen je ook een oor aan naaien door kansloze zaken te gaan beginnen. (ja die advocaten bestaan er ook).
Geen gevraagde info maar ach haha
en je wilt de kosten (of deel van) op hem verhalen?
denk dat je weinig kans van slagen hebt, zeker als je bv iets van 2000 euro hebt betaald voor een 15 jaar oude auto.
Dan is ook de vraag wat kan je verwachten voor dat geld? Mocht het bij een garage zijn dan kan je idd wel meer verwachten dat die auto redelijk goed functioneerd.
Tis bij een auto niet zo als verborgen gebreken bij een huis.
Neem aan dat via rechtsbijstand doet? of eventueel via toevoeging als je het niet zo breed hebt?
Een gewoon betaalde advocaat zou ik in dit soort gevallen niet zo gauw nemen, die kunnen je ook een oor aan naaien door kansloze zaken te gaan beginnen. (ja die advocaten bestaan er ook).
Geen gevraagde info maar ach haha
- dirkfraterman
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 30 mei 2016, 15:16
- Locatie: Vriezenveen
Re: [E46 N42] Olie/benzineverbruik en inhouden
Het is het proberen altijd waard, maar ik ben bang dat je geen geld krijgt. Ik ben zelf werkzaam in de autohandel (aangesloten bij BOVAG) en ik weet uit ervaring van concurrenten dat de kans van slagen zeer klein is.andydewit schreef:De verkoper heeft nu genoeg tijd gehad om zelf de auto te repareren, maar daar gaan ze niet mee akkoord. Dus in overleg met m'n advocaat besloten om de auto te laten repareren en de factuur naar de verkoper te sturen.
Ik denk dat het verstandiger is om de handelaar (neem ik aan) waar je de auto gekocht hebt een of meerdere aangetekende brieven te sturen, waarin jij aangeeft dat jouw auto defecten heeft waarvan jij vindt dat dit in de non-conformiteit valt. De handelaar heeft een aantal keuzes; repareren of het geleverde product terugnemen en je de prijs terugbetalen.
De kans is groot dat je voor de rechter gaat eindigen, want de verkopende partij heeft al aangegeven om niet te repareren of terug te betalen. Dan moet jij voor jezelf gaan nagaan of jouw auto in deze periode kapot had kunnen gaan. Bij een relatief oude BMW met een relatief hoge kilometerstand (begrijp me niet verkeerd, ik rijd zelf ook een E46 met een N42 motor. Ik kijk nu door de ogen van een rechter) is het te verwachten dat de auto op een gegeven moment gebreken gaat vertonen. Ik ben bang dat de rechter hierin mee gaat, waardoor je niet alleen met een kapotte BMW zit, maar ook nog eens met de proceskosten.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik ben bang dat je aan een dood paard aan het trekken bent. Ik gun je de winst van harte!
![:D :D](./images/smilies/biggrin.gif)
Succes!
Re: [E46 N42] Olie/benzineverbruik en inhouden
Nee, van een bedrijf. Advocaat met toevoeging, dus dat scheelt. Daarnaast kwam ik binnen twee weken achter de problemen, en het zijn best wel forse. Je kunt er in deze staat namelijk niet mee rijden. Ik vind zelf dat ik dat niet mag 'verwachten' van een auto die ik net aanschaf, ondanks de leeftijd. Daarbij gaf de verkoper aan dat er volgens hem geen gebreken waren.Purm schreef:je hebt de auto gewoon van een particulier gekocht?
en je wilt de kosten (of deel van) op hem verhalen? [...]
Dat hele traject met aangetekende brieven en dergelijke ben ik al voorbij, daarom ben ik naar een advocaat gestapt. Juridisch Loket zegt dat ik een zeer sterke zaak heb, helemaal omdat meerdere auto-experts die mijn auto hebben gezien kunnen verklaren dat de gebreken al tijdens de koop aanwezig zouden moeten zijn. Tevens geeft mijn advocaat ook aan dat ik een rechtsvoordeel heb. De onderzoeks- en reparatiefactuur gaat naar het bedrijf, mocht zij verzuimen te betalen dan zit ik binnenkort bij de rechtbank. Ik laat me namelijk niet graag bedonderen.dirkfraterman schreef:Het is het proberen altijd waard, maar ik ben bang dat je geen geld krijgt. Ik ben zelf werkzaam in de autohandel (aangesloten bij BOVAG) en ik weet uit ervaring van concurrenten dat de kans van slagen zeer klein is.andydewit schreef:De verkoper heeft nu genoeg tijd gehad om zelf de auto te repareren, maar daar gaan ze niet mee akkoord. Dus in overleg met m'n advocaat besloten om de auto te laten repareren en de factuur naar de verkoper te sturen.
[...] Ik denk dat het verstandiger is om de handelaar (neem ik aan) waar je de auto gekocht hebt een of meerdere aangetekende brieven te sturen, waarin jij aangeeft dat jouw auto defecten heeft waarvan jij vindt dat dit in de non-conformiteit valt. De handelaar heeft een aantal keuzes; repareren of het geleverde product terugnemen en je de prijs terugbetalen.
De kans is groot dat je voor de rechter gaat eindigen, want de verkopende partij heeft al aangegeven om niet te repareren of terug te betalen. Dan moet jij voor jezelf gaan nagaan of jouw auto in deze periode kapot had kunnen gaan. Bij een relatief oude BMW met een relatief hoge kilometerstand (begrijp me niet verkeerd, ik rijd zelf ook een E46 met een N42 motor. Ik kijk nu door de ogen van een rechter) is het te verwachten dat de auto op een gegeven moment gebreken gaat vertonen. Ik ben bang dat de rechter hierin mee gaat, waardoor je niet alleen met een kapotte BMW zit, maar ook nog eens met de proceskosten. [...]
Neem hier gerust een kijkje in mijn E46 318i 105kW Sedan :-)
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 17 aug 2015, 18:16
Re: [E46 N42] Olie/benzineverbruik en inhouden
Hi Andy,
ben erg benieuwd hoe je zaak afloopt. Louche autoschuivers mogen wel eens aangepakt worden, je hebt je zo te zien prima laten informeren. Zet hem op, voor de winst!
ben erg benieuwd hoe je zaak afloopt. Louche autoschuivers mogen wel eens aangepakt worden, je hebt je zo te zien prima laten informeren. Zet hem op, voor de winst!
Re: [E46 N42] Olie/benzineverbruik en inhouden
hi
hoop dat je gelijk krijgt vergewis je er wel van als je iets laat voorkomen en je verliest dat je ook de proceskosten van de tegenpartij moet betalen, maar dat zal je advocaat uiteraard ook wel verteld hebben. Maar als je sterk staat is dat geen probleem.
hoop dat je gelijk krijgt vergewis je er wel van als je iets laat voorkomen en je verliest dat je ook de proceskosten van de tegenpartij moet betalen, maar dat zal je advocaat uiteraard ook wel verteld hebben. Maar als je sterk staat is dat geen probleem.
Re: [E46 N42] Olie/benzineverbruik en inhouden
Vanochtend weggebracht naar de garage. Hij gaat eerst een diagnose stellen en neemt dan contact met mij op. Zodra ik wat weet, laat ik het horen.
Neem hier gerust een kijkje in mijn E46 318i 105kW Sedan :-)