BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Re: E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Duo brandstofpomp setup geplaatst:
Pomp 1
Pomp 2 gemonteerd en doorgelust
Alle kabels getaped en nieuw likje verf
De auto rijdt ook op alleen de eerste pomp, laat ze echter beide continu draaien
Pomp 1
Pomp 2 gemonteerd en doorgelust
Alle kabels getaped en nieuw likje verf
De auto rijdt ook op alleen de eerste pomp, laat ze echter beide continu draaien
Re: E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Waarom 2 pompen? Voor meer constantere druk tijdens bochten bv? En als ik het goed begrijp heeft de e36 1 pomp en een unit die de overige benzine terug laat lopen in de tank?
Re: E36 325i Coupe 'Nordschleife'
De eerste pomp loopt droog boven 1.1 G in de rechtse bochten bij een halve tank of minder.
Pomp 2 pakt de benzine van de retourleiding en de ene kant van de tank en dump het in de andere kant en over de inlet van pomp 1 heen.
Op deze manier kun je zelfs met geel lampje nog knallen.
Extra voordeel: systeem werkt ook zonder pomp 2 en mocht pomp 1 uitvallen dan kun je met 1 extra slang (meenemen) pomp 2 in noodgeval als hoofdpomp gebruiken
Pomp 2 pakt de benzine van de retourleiding en de ene kant van de tank en dump het in de andere kant en over de inlet van pomp 1 heen.
Op deze manier kun je zelfs met geel lampje nog knallen.
Extra voordeel: systeem werkt ook zonder pomp 2 en mocht pomp 1 uitvallen dan kun je met 1 extra slang (meenemen) pomp 2 in noodgeval als hoofdpomp gebruiken
Re: E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Aha, slim. Ik had al zo'n vermoeden :-)
Re: E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Is de vlotter welke het brandstofniveau meet hiermee komen te vervallen?
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
Re: E36 325i Coupe 'Nordschleife'
De auto heeft standaard 2 vlotters, dat is niet veranderd.
Niveau wordt bepaald door optellen van de stand van beide pompvlotters
Niveau wordt bepaald door optellen van de stand van beide pompvlotters
Re: E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Nee, alleen belangrijke kabels in de passagiersruimte zijn rood getaped. Soms moet het weer los of vervangen worden. Rood = pas op, weet mijn vrouw ook dat ze voorzichtig moet zijn
Re: E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Wat beeldmateriaal van dit weekend:
6:45 / 9:50 min
0:12 / 6:07 / 6:30 / 6:52 / 7:25 min
Onboard:
6:45 / 9:50 min
0:12 / 6:07 / 6:30 / 6:52 / 7:25 min
Onboard:
Re: E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Bimmer gereinigd na weekend Nordschleife. Olie vervangen.
Alleen nog 19 november Droomautodag op Zandvoort voor zieke kinderen en daarna gaat hij in winterslaap.
Wellicht ergens in februari de rembekrachtiger en hoofdremcilinder vervangen voor een 25.4mm exemplaar
Re: E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Lekker hoor krijg bijna zin om een Ringtoy te bouwen .
Volgend jaar wel vast een stuk vaker te vinden am Ring aangezien ik een Megane RS aan het zoeken ben voor trackdays en daily gebruik
Volgend jaar wel vast een stuk vaker te vinden am Ring aangezien ik een Megane RS aan het zoeken ben voor trackdays en daily gebruik
Re: E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Naast de E36 en de 130i mogen we een werkelijk smetteloze & dik uitgeruste Z4 2.5i in de BMW familie verwelkomen!
Wat een droom, nooit gedacht dat dit mogelijk zou worden
Wat een droom, nooit gedacht dat dit mogelijk zou worden
Re: E36 325i Coupe 'Nordschleife'
In voorbereiding op het nieuwe seizoen alvast 2 upgrades besteld om de boel verder te finetunen:
*M3 3.0 hoofdremcilinder, 25.4mm ipv 22mm om het
dode punt bij het remmen nog verder te verkleinen
*H&R stabilisatorstang voor (28mm) en achter (21mm)
Auto eind deze maand maar effe ontschorsen...
*M3 3.0 hoofdremcilinder, 25.4mm ipv 22mm om het
dode punt bij het remmen nog verder te verkleinen
*H&R stabilisatorstang voor (28mm) en achter (21mm)
Auto eind deze maand maar effe ontschorsen...
Re: E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Ik zou graag is een keer komen kijken als jij de ring over gaat! ik ga zelf elkaar 1 week voor TF met een groep vrienden en voor de rest pak ik de 24H ook mee misschien leuk om eens te meeten daar mochten we er in de zelfde periode zijn!
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!