Ik ben bezig met het monteren van een LM2 module, zoals te lezen is in een andere forumpost op het forum:
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 23&t=55175
Ik heb de LM2 module geplaatst, maar krijg deze niet geprogrammeerd.
Telkens krijg ik foutmeldingen terug, wanneer ik het progrogrammeren start of tijdens dit programmeren.
Een voorbeeld van deze fouten (WinKPF) is bijvoorbeeld deze:
Een andere waar ik helaas geen foto van is een foutmelding of een HW Adress.
Het lijkt mij niet aan WinKPF liggen, want met het uitlezen van de CAS module voor het VIN Nummer in NCSExpert kreeg ik ook foutmeldingen:
Nu dacht ik eerst dat het aan mijn OBD Kabel zou liggen, dus hier heb ik een nieuwe van besteld, toen gisteren vol goede moed deze aangesloten, maar helaas nog steeds dezelfde problemen.
Nu begin ik mijn OBD connector van de auto te verdenken, gisteren heb ik dus de panelen die om de connector zitten uit elkaar gehaald zodat ik makkelijk bij de OBD Connector kon.
Wanneer ik vervolgens ging programmeren en de kabel(s) begon te buigen deed de kabel het de ene keer wel en de andere keer niet. Wat mij toch wel heel erg richt op een kabelbreuk of een slecht contact in de stekker.
Hierbij verdenk ik de blauw-witte kabel het meest.
Voorkant Stekker:

Achterkant Stekker:

Nu vind ik het best eng om zomaar in deze kabels te gaan knippen of solderen. Dus vroeg ik mij af, zijn er meer mensen die verwachten dat dit het probleem is, of moet ik het ergens anders gaan zoeken?
Zijn er meer gevallen van problemen met een slechte OBD connector bekend?
De Blauw Witte kabel is volgens mij de K-Line: