Kort over het lage geluid van de 'aux' in het algemeen. Ik had eerder ook wat gespeurd op het internet en ik kwam erachter dat de 'resistor en capacitor' (dat dikke blokje tussen de aux kabel) het geluid wat dempt om te voorkomen dat de systeem (ccc of cic) overload. Tenminste dat zeiden ze op de engels talige forum. Sommigen hadden dat stukje verwijderd en merkten een verhoging in volume.
Daarnaast merkte ik zelf dat het per apparaat die ik aansloot de volume anders was. Ik heb immers nog die blokke tussen de aux. Mijn kleine ipodje van sandisk gaf bijna geen geluid (kleine batterijtje zit erin), terwijl mijn iPhone weer een wat hoger volume gaf. Een geluidsapparaat gekoppeld op een electriciteitsbron (12v) gaf even veel geluid als de radio/cd. Ik denk dan ook dat er genoeg stroom moet gaan om de juiste volume eruit te krijgen. Tenminste dat concludeer ik uit mijn 'onderzoek'.
Je moet dus een soort van een versterker hebben? Ik ben in ieder geval dan ook van plan om het laatste te doen bij de mijne.