elektrische ventilator
elektrische ventilator
Ik heb het idee dat mijn koelfan niet aanspringt. Hoe kan ik deze testen. Ik rij een e39 523 uit 1998.
Het geluid bij vermogen vragen in sportstand. mmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Re: elektrische ventilator
Gaat over de elektrische fan neem ik aan?ec230n schreef:Ik heb het idee dat mijn koelfan niet aanspringt. Hoe kan ik deze testen. Ik rij een e39 523 uit 1998.
Wordt de motor te warm?
Airco aanzetten dan moet deze aangaan.
Zo niet is deze stuk.
De fan gaat ook blazen als de motortemperatuur te heet wordt, ik weet alleen niet bij hoeveel graden.
Tanks, fan was inderdaad stuk. Nu echter de vraag of deze continu draait met airco aan. Of dat deze regelmatig moet aanslaan. Anders is er ergens anders nog wat mis.
Voor zover ik weet draait deze continue met airco aan, alleen er zijn wel verschillende standen mogelijk.
Bij wagens voor een bepaald bouwjaar zijn dat 2 of 3 vaste standen, latere PFL's hebben een traploze regeling.
Die van mij draait altijd met de airco aan, en hoe warmer het buiten is hoe harder deze draait.
Mijn E39 is uit 2001.
Bij wagens voor een bepaald bouwjaar zijn dat 2 of 3 vaste standen, latere PFL's hebben een traploze regeling.
Die van mij draait altijd met de airco aan, en hoe warmer het buiten is hoe harder deze draait.
Mijn E39 is uit 2001.
Wat ik er van weet (heb zelfs een 2000 E39) is dat de fan gaat draaien zodra je de airco aan zet (duurt even).
En als je de airco uitzet, gaat deze NIET gelijk uit. Kan een tijd duren.
Dit omdat ECU heeft uitgerekend wat er nodig was aan bij koeling.
Weet niet hoe het bij jou zit, maar nadat ik mijn fan vervangen heb (2de hands), draaide deze als een dolle. Gieren als een gek.
Snelheid werd wel bijgesteld, maar vaak draaide alles te snel.
Merk het nu minder, maar zal ook zijn omdat het minder warm is.
En als je de airco uitzet, gaat deze NIET gelijk uit. Kan een tijd duren.
Dit omdat ECU heeft uitgerekend wat er nodig was aan bij koeling.
Weet niet hoe het bij jou zit, maar nadat ik mijn fan vervangen heb (2de hands), draaide deze als een dolle. Gieren als een gek.
Snelheid werd wel bijgesteld, maar vaak draaide alles te snel.
Merk het nu minder, maar zal ook zijn omdat het minder warm is.
Als het zo hoort is het niet anders. Ga nog ff schema kijken of er nog een switch oid tussen zit die alleen inschakelt wanneer het nodig is. Word dus nog vevolgt