Zojuist heb ik mezelf even voorgesteld op de daarvoor bestemde plek, ik hoop dat dit in orde en goed terug te vinden is.
Ik vroeg me af of hier mensen rondkijken die wat meer specifieke kennis hebben over de N52 motor van BMW (of iets soortgelijks tot zover motoren te vergelijken vallen).
In het kort: Een week of twee geleden heb ik een BMW 125i (e82) gekocht uit 2011 met net minder dan 100.000 km.
Hij ziet er van binnen alles behalve uitgeleefd uit en hij rijdt als een zonnetje. (geen gek geratel bij koude start etc.)
Gaat om deze auto:
Tot nu toe heb ik er +/- 900 km mee gereden en er vallen mij twee dingen op:
- Het blok was bij aankoop klinisch schoon, na testrit en een paar dagen rijden nog steeds.
Nu ik kort geleden de olie heb laten vervangen valt mij vandaag in eens op dat er olie aan de zijkant van het blok zit (linker, schuine kant)
Is dit erg? En kan hiermee worden doorgereden of gaat er iets vervelends aankomen..
- Als de auto stil staat en je in zijn vrij of met de koppeling in gas geeft kun je prima ieder toerengebied doorlopen zonder iets geks te horen.
Als je rijdt en tijdens het rijden met de koppeling in kort 'revt' (beetje abrupt onderin toerengebied, daarboven hoor je niks) hoor je iets metaal achtigs kort ratelen. Het klinkt als een schroefje datin de uitlaat stuitert alleen lijkt het van het blok te komen.
Nu vertelde een monteur mij dat dit 99% zeker een soort klepje was in het uitlaatspruitstuk die onder belasting na wat slijtage kan rammelen. Dit zou niet erg moeten zijn..?
Weet iemand of ik nu een zorgenkindje gekocht heb of dat dit allemaal wel meevalt en ik me druk maak om niks?
Alvast erg bedankt!