Problemen na nieuwe krukaspoelie..
-
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56
Problemen na nieuwe krukaspoelie..
Na het laten opzetten van een nieuwe krukaspoelie(Dayco) heb krijg ik regelmatig foutmeldingen van "Transmissieproblemen": rode tandwiel op boordcomputer+rode uitroepteken dashboard en remsysteem problemen: matig uw snelheid, en ook controleer uw accuaansluitingen(accusymbool op display).
Auto start en rijdt wel gewoon maar vandaag merkte ik precies een rare geur.
Wie herkent dit probleem of heeft het ook meegemaakt? Zou dit te maken kunnen hebben met nieuwe krukaspoelie? Het is begonnen erna!
Auto start en rijdt wel gewoon maar vandaag merkte ik precies een rare geur.
Wie herkent dit probleem of heeft het ook meegemaakt? Zou dit te maken kunnen hebben met nieuwe krukaspoelie? Het is begonnen erna!
-
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 10 jul 2017, 11:54
- Locatie: Noord Brabant
Re: Problemen na nieuwe krukaspoelie..
Heeft iig niks te maken met de krukaspoelie.
Kan je de geur iets specifieker beschrijven?
Al iets uitgelezen?
Kan je de geur iets specifieker beschrijven?
Al iets uitgelezen?
-
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56
Re: Problemen na nieuwe krukaspoelie..
Verbrand plastic precies..Martijn van Tilburg schreef:Heeft iig niks te maken met de krukaspoelie.
Kan je de geur iets specifieker beschrijven?
Al iets uitgelezen?
Re: Problemen na nieuwe krukaspoelie..
Verbrand rubber is meestal krukaspoelie. Deze drijft nevenaggregaten zoals dynamo (krijg je het batterijsymbool) en servopomp. Maw ik zou toch eens richting die krukaspoelie kijken.
525d E61 2007 pre-LCI
-
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 10 jul 2017, 11:54
- Locatie: Noord Brabant
Re: Problemen na nieuwe krukaspoelie..
Hij zegt dat het gekomen is Na het vervangen van de poelie!!tom_il schreef:Verbrand rubber is meestal krukaspoelie. Deze drijft nevenaggregaten zoals dynamo (krijg je het batterijsymbool) en servopomp. Maw ik zou toch eens richting die krukaspoelie kijken.
Re: Problemen na nieuwe krukaspoelie..
Ik weet het. Kan altijd iets kan mislopen of een defect onderdeel.
Ik had ook mijn thermostaat vervangen en niet lang daarna serieus probleem met de temperatuur. Bleek dat ding echt defect te zijn.
Ik had ook mijn thermostaat vervangen en niet lang daarna serieus probleem met de temperatuur. Bleek dat ding echt defect te zijn.
Laatst gewijzigd door tom_il op 30 jan 2019, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
525d E61 2007 pre-LCI
-
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 09 jan 2015, 20:10
Re: Problemen na nieuwe krukaspoelie..
De krukaspoeli drijft onderandere de dynamo aan. Misschien dat de multiriem slipt.
Kan de de geur en de melding van automaat en accuspanning geven.
Kan de de geur en de melding van automaat en accuspanning geven.
Groeten Bas
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
-
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 09 jan 2015, 20:10
Re: Problemen na nieuwe krukaspoelie..
Waarom is de krukaspoeli eigenlijk vervangen?
Groeten Bas
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
Re: Problemen na nieuwe krukaspoelie..
idd, dan krijg je hetzelfde effect als de poelie die stuk is.BMW530/1976 schreef:De krukaspoeli drijft onderandere de dynamo aan. Misschien dat de multiriem slipt.
Kan de de geur en de melding van automaat en accuspanning geven.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Problemen na nieuwe krukaspoelie..
Krukaspoeli alleen OEM BMW of Corteco andere merken=elende
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
Re: Problemen na nieuwe krukaspoelie..
Mijn Febi zit er alweer 120K onder zonder problemengk5 schreef:Krukaspoeli alleen OEM BMW of Corteco andere merken=elende
-
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56
Re: Problemen na nieuwe krukaspoelie..
Sorry Tom maar zie je bericht nu pas!tom_il schreef:Feedback zou mooi zijn ?
Ik heb die probleem niet meer gehad en alles lijkt goed te gaan hoor. Geef wel heel eerlijk toe dat ik soms wel een soort "gebrom" hoor als ik aan de stuur draai maar niet altijd. Al bij al valt het goed mee hoor!
Dank je,
Re: Problemen na nieuwe krukaspoelie..
En na 132K heeft de FEBI de geest gegeven. Vanavond toen ik de afrit pakte kreeg ik de melding 'Storing Dynamo', stuurbekrachtiging deed het niet meer. ANWB zag vrij snel dat het de krukaspoelie was want riem lag eraf....hij staat nu bij Gijsbertsen. Morgen hoor ik meer....
Re: Problemen na nieuwe krukaspoelie..
Dat is vrij snel, Mijn originele zit er al 220k onder, ga hem wel vervangen uit voorzorg.
525d E61 2007 pre-LCI