Problemen na nieuwe krukaspoelie..

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Bmw 525 Berline
Berichten: 630
Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56

Problemen na nieuwe krukaspoelie..

Bericht door Bmw 525 Berline » 29 jan 2019, 13:27

Na het laten opzetten van een nieuwe krukaspoelie(Dayco) heb krijg ik regelmatig foutmeldingen van "Transmissieproblemen": rode tandwiel op boordcomputer+rode uitroepteken dashboard en remsysteem problemen: matig uw snelheid, en ook controleer uw accuaansluitingen(accusymbool op display).

Auto start en rijdt wel gewoon maar vandaag merkte ik precies een rare geur.

Wie herkent dit probleem of heeft het ook meegemaakt? Zou dit te maken kunnen hebben met nieuwe krukaspoelie? Het is begonnen erna!

Martijn van Tilburg
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 jul 2017, 11:54
Locatie: Noord Brabant

Re: Problemen na nieuwe krukaspoelie..

Bericht door Martijn van Tilburg » 29 jan 2019, 15:55

Heeft iig niks te maken met de krukaspoelie.
Kan je de geur iets specifieker beschrijven?
Al iets uitgelezen?

Bmw 525 Berline
Berichten: 630
Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56

Re: Problemen na nieuwe krukaspoelie..

Bericht door Bmw 525 Berline » 30 jan 2019, 01:29

Martijn van Tilburg schreef:Heeft iig niks te maken met de krukaspoelie.
Kan je de geur iets specifieker beschrijven?
Al iets uitgelezen?
Verbrand plastic precies..

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Problemen na nieuwe krukaspoelie..

Bericht door tom_il » 30 jan 2019, 08:26

Verbrand rubber is meestal krukaspoelie. Deze drijft nevenaggregaten zoals dynamo (krijg je het batterijsymbool) en servopomp. Maw ik zou toch eens richting die krukaspoelie kijken.
525d E61 2007 pre-LCI

Martijn van Tilburg
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 jul 2017, 11:54
Locatie: Noord Brabant

Re: Problemen na nieuwe krukaspoelie..

Bericht door Martijn van Tilburg » 30 jan 2019, 12:40

tom_il schreef:Verbrand rubber is meestal krukaspoelie. Deze drijft nevenaggregaten zoals dynamo (krijg je het batterijsymbool) en servopomp. Maw ik zou toch eens richting die krukaspoelie kijken.
Hij zegt dat het gekomen is Na het vervangen van de poelie!!

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Problemen na nieuwe krukaspoelie..

Bericht door tom_il » 30 jan 2019, 13:22

Ik weet het. Kan altijd iets kan mislopen of een defect onderdeel.

Ik had ook mijn thermostaat vervangen en niet lang daarna serieus probleem met de temperatuur. Bleek dat ding echt defect te zijn.
Laatst gewijzigd door tom_il op 30 jan 2019, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
525d E61 2007 pre-LCI

BMW530/1976
Berichten: 597
Lid geworden op: 09 jan 2015, 20:10

Re: Problemen na nieuwe krukaspoelie..

Bericht door BMW530/1976 » 30 jan 2019, 14:35

De krukaspoeli drijft onderandere de dynamo aan. Misschien dat de multiriem slipt.

Kan de de geur en de melding van automaat en accuspanning geven.
Groeten Bas
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)

BMW530/1976
Berichten: 597
Lid geworden op: 09 jan 2015, 20:10

Re: Problemen na nieuwe krukaspoelie..

Bericht door BMW530/1976 » 30 jan 2019, 14:38

Waarom is de krukaspoeli eigenlijk vervangen?
Groeten Bas
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Problemen na nieuwe krukaspoelie..

Bericht door tom_il » 30 jan 2019, 14:44

BMW530/1976 schreef:De krukaspoeli drijft onderandere de dynamo aan. Misschien dat de multiriem slipt.

Kan de de geur en de melding van automaat en accuspanning geven.
idd, dan krijg je hetzelfde effect als de poelie die stuk is.
525d E61 2007 pre-LCI

Gebruikersavatar
gk5
Berichten: 516
Lid geworden op: 09 jun 2012, 22:18
Locatie: Schaijk Noord Brabant

Re: Problemen na nieuwe krukaspoelie..

Bericht door gk5 » 30 jan 2019, 20:17

Krukaspoeli alleen OEM BMW of Corteco andere merken=elende
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.

Gebruikersavatar
Quadrantz
Berichten: 3145
Lid geworden op: 29 mei 2011, 18:57
Locatie: Waddinxveen

Re: Problemen na nieuwe krukaspoelie..

Bericht door Quadrantz » 01 feb 2019, 10:34

gk5 schreef:Krukaspoeli alleen OEM BMW of Corteco andere merken=elende
Mijn Febi zit er alweer 120K onder zonder problemen ;)

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Problemen na nieuwe krukaspoelie..

Bericht door tom_il » 16 mar 2019, 08:23

Feedback zou mooi zijn ?
525d E61 2007 pre-LCI

Bmw 525 Berline
Berichten: 630
Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56

Re: Problemen na nieuwe krukaspoelie..

Bericht door Bmw 525 Berline » 16 mar 2019, 14:50

tom_il schreef:Feedback zou mooi zijn ?
Sorry Tom maar zie je bericht nu pas!

Ik heb die probleem niet meer gehad en alles lijkt goed te gaan hoor. Geef wel heel eerlijk toe dat ik soms wel een soort "gebrom" hoor als ik aan de stuur draai maar niet altijd. Al bij al valt het goed mee hoor!

Dank je,

Gebruikersavatar
Quadrantz
Berichten: 3145
Lid geworden op: 29 mei 2011, 18:57
Locatie: Waddinxveen

Re: Problemen na nieuwe krukaspoelie..

Bericht door Quadrantz » 21 mar 2019, 21:41

Quadrantz schreef: 01 feb 2019, 10:34
gk5 schreef:Krukaspoeli alleen OEM BMW of Corteco andere merken=elende
Mijn Febi zit er alweer 120K onder zonder problemen ;)
En na 132K heeft de FEBI de geest gegeven. Vanavond toen ik de afrit pakte kreeg ik de melding 'Storing Dynamo', stuurbekrachtiging deed het niet meer. ANWB zag vrij snel dat het de krukaspoelie was want riem lag eraf....hij staat nu bij Gijsbertsen. Morgen hoor ik meer....

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Problemen na nieuwe krukaspoelie..

Bericht door tom_il » 22 mar 2019, 08:37

Dat is vrij snel, Mijn originele zit er al 220k onder, ga hem wel vervangen uit voorzorg.
525d E61 2007 pre-LCI

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”