Motorisch probleem model F31
Motorisch probleem model F31
Hallo, ik heb een probleem met mijn 320i F31 serie van november 2012 en ik deze 2,5 jaar in het bezit hebt en nu net 100000 op de teller. Het gaat om vermogensverlies wat mijn display aangaf. Nu blijkt na onderzoek bij een gespecialiseerd revisiebedrijf dat één zuiger/cilinder erg is beschadigd (stuk uit) en de nokkenas heel erg corrosieverschijnselen en groeven vertoond. De kleppen vertonen ook een soort inbranding. De cilinderwand heeft 0,08 mm slijtage en moeten opnieuw bussen worden geperst en dan nieuwe zuigers. De auto is niet bij een BMW dealer gebracht omdat ik niet verder durfde te rijden maar naar de eerste beste garage gereden. Dat er een totale revisie moet plaats vinden dat is zeker en deze ligt inmiddels al als een legpuzzel uit elkaar. Omdat de auto nog vrij jong is met zo'n lage tellerstand lijkt mij dat dit in geen geval voor zo'n klasse auto mag gebeuren en ben ik bezig dit bij BMW NL proberen te verhalen Wie heeft zoiets ook meegemaakt en hoe is dit uiteindelijk opgelost?
Het wordt uiteindelijk een aardige kostenpost waar je een goede tweede auto voor bij kan nemen,
Graag zie ik eventuele reacties tegemoet
Groet Wece
Het wordt uiteindelijk een aardige kostenpost waar je een goede tweede auto voor bij kan nemen,
Graag zie ik eventuele reacties tegemoet
Groet Wece
Re: Motorisch probleem model F31
Welke motor ligt erin? De 1.6, 2.0?
Ik heb zoiets dus gehad met mijn 116i (uit 2015) een 1.6 blok.
Ook rond de 110k begon met starten dat ik een raar geluid hoorde. Was bang dat het de ketting was.
Naar de dealer gebracht altijd dealer onderhouden en hetzelfde een kantelde zuiger. BMW deed niets omdat de wagen gechipt was. Weet niet hoe het bij jou zit?
Maar mocht die niet gechipt zijn en altijd dealer onderhouden. Even in elkaar laten zetten en langsrijden en kijken wat je aan coulance krijgt.
Kosten overigs. Zouden tussen de 8k en 16k liggen. Of je de motor laat reviseren, anderen motor of een nieuwe motor erin.
Ik heb uiteindelijk een anderen auto gekocht. (Veel spijt van)
Ik heb zoiets dus gehad met mijn 116i (uit 2015) een 1.6 blok.
Ook rond de 110k begon met starten dat ik een raar geluid hoorde. Was bang dat het de ketting was.
Naar de dealer gebracht altijd dealer onderhouden en hetzelfde een kantelde zuiger. BMW deed niets omdat de wagen gechipt was. Weet niet hoe het bij jou zit?
Maar mocht die niet gechipt zijn en altijd dealer onderhouden. Even in elkaar laten zetten en langsrijden en kijken wat je aan coulance krijgt.
Kosten overigs. Zouden tussen de 8k en 16k liggen. Of je de motor laat reviseren, anderen motor of een nieuwe motor erin.
Ik heb uiteindelijk een anderen auto gekocht. (Veel spijt van)
Re: Motorisch probleem model F31
Bij een garagebedrijf uit elkaar gehaald niet een dealer, en dan toch verhalen op BMW? Ik geef je niet veel kans. Onderhoud wel volgens onderhoudsschema gebeurd, bij de dealer?
Groet,
Erwin
BMW 320iXA Touring Luxury Line 2018
BMW R1250GS Adventure LC 2021 40 Years GS Edition
BMW Active Hybrid e-bike
Erwin
BMW 320iXA Touring Luxury Line 2018
BMW R1250GS Adventure LC 2021 40 Years GS Edition
BMW Active Hybrid e-bike
Re: Motorisch probleem model F31
Een 2,0 liter, Ik wacht het wel af wat BMW gaat zeggen! Lijkt mij hoe dan ook wel heel snel voor zo'n auto.
Bedankt voor de reacties
Bedankt voor de reacties
Re: Motorisch probleem model F31
BMW gaat helemaal niets doen... motor is aangeraakt door een ander bedrijf dan BMW... kan je gelijk vergeten.
Re: Motorisch probleem model F31
Bedankt allen voor jullie reactie.
Inmiddels wel een reactie gehad van BMW per brief en vergoeden dus niets ook coulance. Zoals Creatives al zegt, de motor is niet bij een BMW dealer gebracht. Nu gooien ze het erop dat ze het zelf niet konden concluderen of het wel nodig was! Naar mijn mening doen ze nou net of dat zijzelf reviseren, nou dat is dus niet zo. Ze doen ook geen enkele moeite op mijn verzoek om met het revisiebedrijf contact op te nemen en te informeren hoe of wat er werd aangetroffen of precies aan de hand was. Overigens ben ik hier ook nog niet mee klaar en ga opnieuw reageren zodra ik een revisierapport heb, desnoods gooi ik het in de media!
Inmiddels wel een reactie gehad van BMW per brief en vergoeden dus niets ook coulance. Zoals Creatives al zegt, de motor is niet bij een BMW dealer gebracht. Nu gooien ze het erop dat ze het zelf niet konden concluderen of het wel nodig was! Naar mijn mening doen ze nou net of dat zijzelf reviseren, nou dat is dus niet zo. Ze doen ook geen enkele moeite op mijn verzoek om met het revisiebedrijf contact op te nemen en te informeren hoe of wat er werd aangetroffen of precies aan de hand was. Overigens ben ik hier ook nog niet mee klaar en ga opnieuw reageren zodra ik een revisierapport heb, desnoods gooi ik het in de media!
Re: Motorisch probleem model F31
Ook al doet BMW niet zelf de revisie, het had wel via hún moeten gaan en dat had de te bewandelen weg moeten zijn om überhaupt voor een greintje coulance in aanmerking te komen. Simpel gezegd: Dan had BMW de regie in handen gehad. Ook in de media kom je geen steek verder... elke instantie zal aangeven (zelfs rechtsbijstand) dat de eerste actie had moeten zijn: contact opnemen met BMW. Maar als de auto in kwestie al niet meer onderhouden werd door BMW... zal ook die weg doodlopend worden.
Re: Motorisch probleem model F31
Creatives bedankt voor je reactie!