Condens in koplamp , storing stadslichten
Condens in koplamp , storing stadslichten
Hoi,
Iemand die raad weet of een mannetje kent die condens in linkerkoplamp kan herstellen/ fixen in omgeving Eindhoven
Op het moment dat het geregend heeft dan geeft BMW storing van defecte stadslichten.
PS
truukje met fohn van youtube werkt eventjes todat het weer wat geregend heeft
Iemand die raad weet of een mannetje kent die condens in linkerkoplamp kan herstellen/ fixen in omgeving Eindhoven
Op het moment dat het geregend heeft dan geeft BMW storing van defecte stadslichten.
PS
truukje met fohn van youtube werkt eventjes todat het weer wat geregend heeft
Re: Condens in koplamp , storing stadslichten
Rubbers van de deksels achterop de lampen nog wel zacht?
Heb je een foto hoe ik dat kan zien of voelen, heb nu condens eruit gekregen via de wiellkast door een fohn erin te laten blazen.
Of een linkje hoe ik dat kan checken
Zal morgen eens een foto maken van het euvel
Of een linkje hoe ik dat kan checken
Zal morgen eens een foto maken van het euvel
Foto? Gewoon de afdekkapjes achterop de lampen die je er afhaalt als je een lamp vervangt. Die hebben een rubberen afdichting...
Heb je de unit er eens uitgehaald? Zodat je kunt kijken of het rondomm de unit schoon is. Zodat de evt afwatering optimaal is.
Bekijk ook de afdichting van de kap rondom (waar je condens op zit nu)
Bekijk ook de afdichting van de kap rondom (waar je condens op zit nu)
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Nee, wel filmpje gekeken op internet (youtube) . Ziet er moelijk uit.
Zou er toch wat aan doen, kan toch niet moeilijk zijn. Straks is je unit kapot. Dat is moeilijker te herstellen of kost je meer dan 1000 euro voor een nieuwe!.
Gewoon de lamp demonteren en kijken waar het lek vandaan komt. Dan kun je daarna altijd opnieuw kitten of voor een andere oplossing.
Niets doen lijkt me hier geen optie
Gewoon de lamp demonteren en kijken waar het lek vandaan komt. Dan kun je daarna altijd opnieuw kitten of voor een andere oplossing.
Niets doen lijkt me hier geen optie
En de rubbers van de deksels kun je gemakkelijk uitsluiten door nieuwe te plaatsen, te wisselen met de andere kant of even afkitten.
- malle pietje
Irritant genoeg ook sinds afgelopen week last van, uit het niets...Heb hem gisteravond met de fohn droog gemaakt, stond niet alleen condens maar serieuze druppels in. Dat moet toch ergens vandaan komen. In dit filmpje zie je dat, na verwijderen van de koplamp, een forse scheur verschijnt die je door de afdekkappen niet ziet. Dat lijkt me een logische verklaring voor plotselinge vocht in de koplamp.
Eerst maar eens kijken of ik met silica gel zakjes (100 zakjes voor € 2.50 besteld ) het probleem de baas kan. Mocht dat niks worden, dan maar kijken of de lens vervangen kan worden (het kan schijnbaar).
Eerst maar eens kijken of ik met silica gel zakjes (100 zakjes voor € 2.50 besteld ) het probleem de baas kan. Mocht dat niks worden, dan maar kijken of de lens vervangen kan worden (het kan schijnbaar).
+1
Dan zal ik mezelf ook aansluiten, ook ik heb last van condens in koplamp linksvoor aan de bestuurderskant.
Föhnen helpt echt maar heel even.
Ben ook de rubbers aan het zoeken die waren volgens mij minder dan EUR 20.
Heb wel eens stukkie gereden met bovenste dop eraf maar dat maakt ook niets uit.
Er zijn gasten die gaten boren in de kamp maar ik zou m liever kitten dan boren :-)
Dan zal ik mezelf ook aansluiten, ook ik heb last van condens in koplamp linksvoor aan de bestuurderskant.
Föhnen helpt echt maar heel even.
Ben ook de rubbers aan het zoeken die waren volgens mij minder dan EUR 20.
Heb wel eens stukkie gereden met bovenste dop eraf maar dat maakt ook niets uit.
Er zijn gasten die gaten boren in de kamp maar ik zou m liever kitten dan boren :-)
Even een update.
Zojuist langs de garage geweest. Erg geschrokken van de prijs ( 1800-2000 eur) voor nieuwe linker xenon koplamp .
Iemand die iemand kent (rond eindhoven ) die handig is en mijn koplamp eruit kan halen, zodat ik hopelijk lek kan vinden.
Morgen gaat de fohn er weer op.
Zojuist langs de garage geweest. Erg geschrokken van de prijs ( 1800-2000 eur) voor nieuwe linker xenon koplamp .
Iemand die iemand kent (rond eindhoven ) die handig is en mijn koplamp eruit kan halen, zodat ik hopelijk lek kan vinden.
Morgen gaat de fohn er weer op.
En heb je inmiddels nog een update? Ik heb last van hetzelfde. Bij bij geeft ie na het uitlezen een communicatie-storing tussen koplampunit en een of andere boordcomputer of zo...
En idd koplampmodule kapot. 400,- euro voor een origineel... De volgende keer ga ik toch maar die goedkope aftermarket proberen (35 euro), daar durf ik dat risico wel voor te lopen...
- malle pietje
Bij mij bleef de condens ook terug komen, ondanks de föhn, silica zakjes, de bovenste dop er af laten en dat soort probeersels. En uit angst straks te laat te zijn, vandaag besloten de lamp er uit te halen. Ik heb hem met lucht onder druk gezet, en met zeepsop de lekkages ontdekt. De beide doppen waren niet meer luchtdicht, en bovendien lekte de naad aan de knipperlicht zijde. Dat heb ik supergoed schoon gemaakt en daarna dicht gekit. Eea ligt nu te drogen, in de hoop dat morgen alles is gefixt. Ik zal er nog een korte DIY van maken.