Vocht probleem koplamp
Re: Vocht probleem koplamp
Is een probleem bij bijna elke E60/E61, de eenvoudigste oplossing is een zakje er in leggen die je vaak bij elektronische apparatuur ook meegeleverd krijgt.
Als je de zoekfunctie hier gebruikt dan kom je het ook genoeg tegen denk ik
Als je de zoekfunctie hier gebruikt dan kom je het ook genoeg tegen denk ik
Re: Vocht probleem koplamp
Beste Bart70,
Waar deze zakjes neerleggen. In de plug waar de Xenon lamp zit gemonteerd?
Lees ook een oplossing vanuit onder laagste punt gatje boren?
Waar deze zakjes neerleggen. In de plug waar de Xenon lamp zit gemonteerd?
Lees ook een oplossing vanuit onder laagste punt gatje boren?
Re: Vocht probleem koplamp
Gat boren heeft geen zin. De koplamp is sowieso geventileerd.
Mijn wagen heeft er soms ook last van, water gaat er uiteindelijk vanzelf uit door de koplamp op te zetten. Je kan dit versnellen door een zakje silicagel erin te leggen zoals Bart zegt. Ik doe dit door het ronde dekseltje bovenop de koplamp waarmee je deze kan verstellen los te draaien. Je krijgt dan een vrij groot gat waar je het zakje kan in steken.
Mijn wagen heeft er soms ook last van, water gaat er uiteindelijk vanzelf uit door de koplamp op te zetten. Je kan dit versnellen door een zakje silicagel erin te leggen zoals Bart zegt. Ik doe dit door het ronde dekseltje bovenop de koplamp waarmee je deze kan verstellen los te draaien. Je krijgt dan een vrij groot gat waar je het zakje kan in steken.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Vocht probleem koplamp
Wat tom_il schrijft idd, ik weet dat het nogal "lullig" is dat je bij een BMW zulke "maatregelen" moet treffen, eigenlijk belachelijk, maar het is niet anders. Ik stoorde mij er altijd ook enorm aan. Gelukkig op de E93 nog geen last van, maar dat is gewoon geluk hebben denk ik.
-
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 10 jul 2017, 11:54
- Locatie: Noord Brabant
Re: Vocht probleem koplamp
Auto snachts in de garage zetten, scheelt ook enorm!
Ik heb daardoor zelf nooit vocht in lampen gehad.
Ik heb daardoor zelf nooit vocht in lampen gehad.
Re: Vocht probleem koplamp
Moet je wel een garage hebben... òf ergens één kunnen huren
Re: Vocht probleem koplamp
toch te gek dat je een premium auto als de BMW in een garage moet stallen om geen last van vocht in de koplamp te hebbenMartijn van Tilburg schreef: ↑14 dec 2019, 12:57 Auto snachts in de garage zetten, scheelt ook enorm!
Ik heb daardoor zelf nooit vocht in lampen gehad.
Pakket
mijn showroom
mijn showroom
Re: Vocht probleem koplamp
Gebeurt bij alle merken. Denk niet dat de E60/61 hier een specifiek probleem heeft. Waarom de mijne heel af en toe vochtig is weet ik niet. koplamp is zeker dicht en slaapt in een warme garage.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Vocht probleem koplamp
Mijn wagen heeft er ook last van.. heb maar gaatjes geboord aan de achterzijde om de condens te laten ontsnappen.
-
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 10 jul 2017, 11:54
- Locatie: Noord Brabant
Re: Vocht probleem koplamp
Jazeker, maar die hebben niet allemaal een nieuwprijs van meer dan €60.000,- zoals onze BMW's
-
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 21 apr 2015, 20:08
- Locatie: Broek op Langedijk
Re: Vocht probleem koplamp
Ik heb een hele simpele oplossing hiervoor, werkt tot nog toe perfect!
De reden dat het vocht in de koplamp neerslaat op de lens is vanwege slechte ventilatie in de lamp, de warmte van de halogeenlamp laat de lucht in de lamp opwarmen maar deze warme lucht komt niet overal. Met een warmtebeeldcamera heb ik gezien dat de hoekjes onderin de koplamp redelijk koud blijven ten opzichte van de andere delen. Ik heb de dekseltjes (die je open doet om een lampje te vervangen) aan de achterzijde wat "holler" gemaakt, dat verbetert de luchtstromen, gaf meteen een beter beeld op de warmtebeeldcamera.
Dit heb ik gedaan door de kapjes met een verfbrander warm te stoken en met een bol gemaakte houten steel voorzichtig uit te drukken, de bolling wordt dus groter. Hierbij wel voorzichtig aan met de rubber afdichting, dus alleen de bolling verwarmen.
Nu ontstaat er meer ruimte achter de lamp wat de luchtstroom welke ontstaat door de warmte van de halogeen lamp meer ruimte geeft zich te bewegen.
Sinds ik dit heb gedaan heb ik geen last meer gehad van vocht in de koplampen, wat ik voorheen wel altijd had rond deze tijd van het jaar.
en baat het niet dan schaadt het niet, die kapjes zijn gewoon los verkrijgbaar...
Let wel goed op dat je ze niet te bol maakt, dan passen ze niet meer en krijg je de lamp niet meer goed dicht.
De reden dat het vocht in de koplamp neerslaat op de lens is vanwege slechte ventilatie in de lamp, de warmte van de halogeenlamp laat de lucht in de lamp opwarmen maar deze warme lucht komt niet overal. Met een warmtebeeldcamera heb ik gezien dat de hoekjes onderin de koplamp redelijk koud blijven ten opzichte van de andere delen. Ik heb de dekseltjes (die je open doet om een lampje te vervangen) aan de achterzijde wat "holler" gemaakt, dat verbetert de luchtstromen, gaf meteen een beter beeld op de warmtebeeldcamera.
Dit heb ik gedaan door de kapjes met een verfbrander warm te stoken en met een bol gemaakte houten steel voorzichtig uit te drukken, de bolling wordt dus groter. Hierbij wel voorzichtig aan met de rubber afdichting, dus alleen de bolling verwarmen.
Nu ontstaat er meer ruimte achter de lamp wat de luchtstroom welke ontstaat door de warmte van de halogeen lamp meer ruimte geeft zich te bewegen.
Sinds ik dit heb gedaan heb ik geen last meer gehad van vocht in de koplampen, wat ik voorheen wel altijd had rond deze tijd van het jaar.
en baat het niet dan schaadt het niet, die kapjes zijn gewoon los verkrijgbaar...
Let wel goed op dat je ze niet te bol maakt, dan passen ze niet meer en krijg je de lamp niet meer goed dicht.
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
Re: Vocht probleem koplamp
2x duurder is zeker niet 2x beterMartijn van Tilburg schreef: ↑16 dec 2019, 17:05Jazeker, maar die hebben niet allemaal een nieuwprijs van meer dan €60.000,- zoals onze BMW's
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Vocht probleem koplamp
Zelfs op newTIS is er een artikel over.. geldt eigenlijk voor alle (!!!) modellen:
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60- ... t/HQ4kO4KW
-
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 26 okt 2010, 19:06
- Locatie: Amsterdam
Re: Vocht probleem koplamp
Ik heb dit probleem ook. De koplamp aan de bestuurderskant iets meer dan de andere. Het lijkt bij beide het ergst bij die ‘wenkbrauwen’ te zijn.
Mijn vorige E39 heeft hier ook een tijd last van gehad.
Heeft iemand nu een goede tip die uit eigen ervaring ook werkt? Is een zakje vochtvreters erin echt een oplossing? Waar plaats je die?
Mijn vorige E39 heeft hier ook een tijd last van gehad.
Heeft iemand nu een goede tip die uit eigen ervaring ook werkt? Is een zakje vochtvreters erin echt een oplossing? Waar plaats je die?
- 523iA E39 uit 01-1998 met BRC LPG3 systeem (2010-2020)
- 525iA E60 uit 2004 (2020-...)
- 525iA E60 uit 2004 (2020-...)