Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Ach, zelfs zonder motortune is die xHP al een enorme vooruitgang, al heeft de 6-cilinder benzine (atmosferisch) bij lange na niet het koppel van een diesel. Is totaal niet met elkaar te vergelijken... zelfde als alle stages na elkaar testen, je blijft met de adaptiewaardes zitten, die worden nml bij elke flash gereset. Je zal eerst kilometers moeten maken. Stad en sneller. Pas na een aantal kilometers zal de bak schakelen zoals bedoeld is door de ontwikkelaars.
De opwarmprocedure bij xHP is inderdaad zoveel beter. Niet zoveel slip (stage 3 zelfs bijna geen slip) en zelfs koud vlot overschakelen naar 2, enz. Nogmaals, iedereen moet nemen wat die zelf denkt te moeten hebben, maar ook stage 3 voel je gewoon niet schakelen (bij rustig rijden!). Of er is natuurlijk een verschil in subtiliteit van het rechtervoetje . De verschillen tussen de stages zijn voornamelijk echt merkbaar in de sportstand en dan voornamelijk manueel. Je moet het gewoon ervaren. Ik ga in ieder geval niet terug naar Jacob om stage 2 erop te zetten, na bijna 3000 km stage 3. Misschien moet je gewoon eens mijn auto proberen Wim
De opwarmprocedure bij xHP is inderdaad zoveel beter. Niet zoveel slip (stage 3 zelfs bijna geen slip) en zelfs koud vlot overschakelen naar 2, enz. Nogmaals, iedereen moet nemen wat die zelf denkt te moeten hebben, maar ook stage 3 voel je gewoon niet schakelen (bij rustig rijden!). Of er is natuurlijk een verschil in subtiliteit van het rechtervoetje . De verschillen tussen de stages zijn voornamelijk echt merkbaar in de sportstand en dan voornamelijk manueel. Je moet het gewoon ervaren. Ik ga in ieder geval niet terug naar Jacob om stage 2 erop te zetten, na bijna 3000 km stage 3. Misschien moet je gewoon eens mijn auto proberen Wim
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Het grootste verschil tussen 2 en 3 vond ik dat 2 meer op koppel gericht lijkt en 3 meer op vermogen. Voor een benzine zou stage 3 dan denk ik ook gewoon beter passen, zeker bij een atmosferische zes-in-lijn. Mijn diesel heeft natuurlijk (veel) meer koppel dan vermogen dus stage 2 past dan gewoon beter vind ik. Maar je hebt gelijk, ik merk nu ook pas echt hoe de bak hoort te schakelen door de adaptiewaardes. Voor mij is hij nu in ieder geval helemaal goed, een stuk beter dan OEM in ieder geval!
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Het is in ieder geval een geweldige mod en zoals je zelf al hebt gemerkt... dit had BMW zelf moeten doen om te voldoen aan hun eigen slogan: “Freude am Fahren“.
Alsof je een andere auto hebt... have fun Jeremy!
Alsof je een andere auto hebt... have fun Jeremy!
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Mooi uitgelegd zo !
Als ik het goed begrijp kan ik dus beter voor stage 3 gaan, aangezien een 335i het niet van zijn koppel moet hebben, maar dat schreef je ook al
Kan die ook op mijn ellenlange lijst
Als ik het goed begrijp kan ik dus beter voor stage 3 gaan, aangezien een 335i het niet van zijn koppel moet hebben, maar dat schreef je ook al
Kan die ook op mijn ellenlange lijst
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Lijkt mij wel. Al heeft een 335i natuurlijk ook geen gebrek aan koppel, dus stage 2 zou de automaat niet slechter maken.
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
De 330d heeft weer een hoop liefde gehad. Ik heb al een geruime tijd last van trillingen en gebonk tijdens het remmen op hoge snelheid, voornamelijk op de achteras. Nieuwe schijven en klauwen achter vorig jaar deden het in eerste instantie wat beter maar het bonken bleef. Daarom verder gezocht naar het probleem. Het volgende is gedaan;
- Zimmermann sport schijven voor + OEM remblokken
- Schijven afgedraaid achter óp de auto om eventuele verdere spelingen en intoleranties op te vangen
- Verschillende onderdelen onderstel achter vervangen
- Nieuwe stabilisatorstang koppelstukken voor
- Differentieel voorzien van nieuwe olie
- Kleppendeksel vervangen wegens lichte lekkage
- EGR klep pakking vervangen wegens lichte lekkage
Voorlopig geen grote plannen meer met de 330d, behalve wat optische puntjes zoals de velgen laten herstellen, nieuwe naafkappen en wielbouten.
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Lekker hoor! Fijn dat je geweldige sedan weer de nodige liefde heeft gekregen. En hop! weer volop genieten
BMW E88 135i DCT + Lexus GS450h F-sport line
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 09:17
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Mooie update Jeremy! Er gaat een hoop liefde in je wagen, dat komt hem zeker ten goede.
Geniet maar lekker van je machine, hij ziet er echt goed uit!
Geniet maar lekker van je machine, hij ziet er echt goed uit!
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Top hoor
Precies zo heb ik dat ook, behalve de velgen misschien nog een Performance diffusor. Het is wel zo dat deze steeds moeilijker te verkrijgen zijn ( OEM ), zelf bij Sales After is deze uitverkocht/niet meer leverbaar.
Heb overigens nog niet naar de Carly instellingen gekeken, vond het nog wat te koud in de garage om dat te gaan doen. Ik hou je wel op de hoogte hierover..
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Vorige week redelijk hals over kop een nette(re) set 193M’s op de kop weten te tikken! Mijn oude liggen bij de hersteller en die worden volledig opgeknapt, Ferric Grey gespoten en voorzien van Michelin Pilot Alpin 4 banden, uiteraard als breedset. De “nieuwe” krijgen maandag nieuwe Michelin PS3’s voor en worden in de winter hersteld. Verder een OEM M-performance grill erin zodat alles klopt en origineel is. Gaat dik staan in de winter én zomer.
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Staat er geweldig mooi bij zo
BMW E88 135i DCT + Lexus GS450h F-sport line
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Eigenlijk zou je gewoon chromen lijsten moeten doen Jeremy... zou veel mooier staan
Nee geintje, staat mooi man! Ik ben benieuwd naar de velgen in Ferric Grey.
Nee geintje, staat mooi man! Ik ben benieuwd naar de velgen in Ferric Grey.
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Klopt Ed, ik blijf een zwak hebben voor chroom op (metallic) zwart maar het blijft een gevalletje “ik kan niet kiezen”...
Volgende week zijn de Ferric’s klaar dus dan gaan we even een testfit doen. De OEM zwarte grill bevalt op één of andere manier een stuk beter dan de vorige goedkope van Bimmerproducts. Deze lijkt een stuk mooier afgewerkt te zijn en oogt ook echt origineel. Alleen nog maar kwaliteitspul op deze vieze diesel dus.
Volgende week zijn de Ferric’s klaar dus dan gaan we even een testfit doen. De OEM zwarte grill bevalt op één of andere manier een stuk beter dan de vorige goedkope van Bimmerproducts. Deze lijkt een stuk mooier afgewerkt te zijn en oogt ook echt origineel. Alleen nog maar kwaliteitspul op deze vieze diesel dus.
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Yup! Heel nice Jeremy, heel nice
Had het ook hoor echter ik dacht simpel de vorige BMW (E46) had alles "chrome" en op deze zat al Shadow Line dus kon die Performance grill er wel bij ..
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Ja zo dacht ik ook haha! Zeker straks met de grijze wielen in de winter gaat dit wel lekker duister staan.
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||