Condens in koplamp , storing stadslichten
Re: Condens in koplamp , storing stadslichten
Beetje laat maar linkerkoplamp unit is vervangen door een nieuwe
Re: Condens in koplamp , storing stadslichten
@bmwkit, waar he je deze laten repareren? en wat waren de kosten hiervan?
Re: Condens in koplamp , storing stadslichten
Heb zelf ook gehad, koplamp verwijderen, lijkt moeilijk maar is goed te doen, ook bumper loshalen scheelt een hoop gedoe. Vervolgens koplamp eruit halen en rondom de randen afkitten, droogföhnen en terugplaatsen.
Denk totaal 4 uurtjes werk incl drogen en kitten
Denk totaal 4 uurtjes werk incl drogen en kitten
Re: Condens in koplamp , storing stadslichten
https://www.well-done-xenon.nl/ , maar je moet ze gewoon bellen.
Ze zitten vlakbij de A16 in Breda noord en bedrag was 610 Euro.
Wat ik heb begrepen is dat een ritje van 15 minuten vanuit rotterdam
Ze zitten vlakbij de A16 in Breda noord en bedrag was 610 Euro.
Wat ik heb begrepen is dat een ritje van 15 minuten vanuit rotterdam
- Marcel535i
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 25 nov 2014, 22:58
- Locatie: Eindhoven omg.
Re: Condens in koplamp , storing stadslichten
Ik ga dit ook laten doen in Breda, weet alleen niet of ik originele BMW of alternatief laat doen. Zijn er (zichtbare) verschillen ?
I was Born to Move Wild .... BMW
Re: Condens in koplamp , storing stadslichten
Dank voor je bericht. Was dat met montage 610? Is wel een rot kwaal van die linkerlamp zeg.BMWkit schreef: ↑21 nov 2020, 14:17 https://www.well-done-xenon.nl/ , maar je moet ze gewoon bellen.
Ze zitten vlakbij de A16 in Breda noord en bedrag was 610 Euro.
Wat ik heb begrepen is dat een ritje van 15 minuten vanuit rotterdam
F10 CarbonBlack
Re: Condens in koplamp , storing stadslichten
Ik zou zeker voor een vervangers originele gaan gern aftermarket zonde voor je mooie auto. En je zal kleur verschil in je koplamp ervaren. Glans en spiegelingMarcel535i schreef: ↑21 nov 2020, 17:30 Ik ga dit ook laten doen in Breda, weet alleen niet of ik originele BMW of alternatief laat doen. Zijn er (zichtbare) verschillen ?
F10 CarbonBlack
Re: Condens in koplamp , storing stadslichten
Er zijn ook youtube filmpjes waar ze alleen het glas vervangen...
Re: Condens in koplamp , storing stadslichten
Afgelopen weekeinde de koplamp gekit(met Polymax). Hoe ik het gedaan heb:
Linkervoorwiel op een tegel gereden zodat de auto wat hoger staat om de garagekrik eronder te krijgen.
Bouten linker voorwiel iets losgedraaid, de auto omhooggekrikt en het voorwiel eraf gehaald. Het wiel naast de krik gelegd onder de auto(mocht de auto van de krik afschieten dan blijft ie op het wiel leunen).
Spatbord binnenkant wielkast verwijderd, M8 boutjes, stuk of 12 volgens mij.
In de motorruimte de spreidclips verwijderd en de afdekkap weggehaald.
Vanuit de wielkast de bumper losmaken, 2 m8 bouten. In de motorruimte de Torx-bouten losdraaien die de bumper vasthouden. Vervolgens vanuit de wielkast 2 Torx-bouten losdraaien aan de achterkant van de koplamp. Stekker losgemaakt.
In de motorruimte 2 Torx-bouten losdraaien die de koplamp vasthouden. De koplamp is nu helemaal los.
De bumper iets van de auto aftrekken totdat je de koplamp er uit kan halen. Dit was nog het meest lastige.
Ik heb de koplamp eerst droog geblazen met een verfafbrander, de temperatuur op 60°C ingesteld. Vervolgens de randen waar het koplampglas aansluit op de behuizing goed schoongemaakt en ontvet. Daarna met de kitspuit erlangs gegaan. Ik ben begonnen aan de bovenkant naar het knipperlicht gedeelte, en toen nog 2/3 onderkant gedaan.
De lamp 1 nacht laten drogen in huis. Vervolgens alles weer gemonteerd.
Helaas zie ik dat er alweer wat condens inzit. Dus ik ben bang dat de koplamp er weer uitmoet en dan nog maar eens goed kijken of de afdichtingen allemaal echt goed afdichten(leek er wel op). Wat mij opviel, de pakking van de knipperlichtunit. Dit was een plakkerige witte dikke substantie. Ik vroeg mij af of dit wel origineel is? Ik heb de tekening op de website van Ekris bekeken... https://bmwshop.ekris.nl/53604-bmw-528i ... id=63_1211
De pakking die er nu zit, lijkt er in de verste verte niet op. Ik dacht dat dit origineel is, want ik kan mij niet voorstellen dat daar nog vocht langs kan komen. Misschien hebben ze in het verleden ertussen gedaan. Geen idee. Misschien kan iemand mij dit vertellen?
Linkervoorwiel op een tegel gereden zodat de auto wat hoger staat om de garagekrik eronder te krijgen.
Bouten linker voorwiel iets losgedraaid, de auto omhooggekrikt en het voorwiel eraf gehaald. Het wiel naast de krik gelegd onder de auto(mocht de auto van de krik afschieten dan blijft ie op het wiel leunen).
Spatbord binnenkant wielkast verwijderd, M8 boutjes, stuk of 12 volgens mij.
In de motorruimte de spreidclips verwijderd en de afdekkap weggehaald.
Vanuit de wielkast de bumper losmaken, 2 m8 bouten. In de motorruimte de Torx-bouten losdraaien die de bumper vasthouden. Vervolgens vanuit de wielkast 2 Torx-bouten losdraaien aan de achterkant van de koplamp. Stekker losgemaakt.
In de motorruimte 2 Torx-bouten losdraaien die de koplamp vasthouden. De koplamp is nu helemaal los.
De bumper iets van de auto aftrekken totdat je de koplamp er uit kan halen. Dit was nog het meest lastige.
Ik heb de koplamp eerst droog geblazen met een verfafbrander, de temperatuur op 60°C ingesteld. Vervolgens de randen waar het koplampglas aansluit op de behuizing goed schoongemaakt en ontvet. Daarna met de kitspuit erlangs gegaan. Ik ben begonnen aan de bovenkant naar het knipperlicht gedeelte, en toen nog 2/3 onderkant gedaan.
De lamp 1 nacht laten drogen in huis. Vervolgens alles weer gemonteerd.
Helaas zie ik dat er alweer wat condens inzit. Dus ik ben bang dat de koplamp er weer uitmoet en dan nog maar eens goed kijken of de afdichtingen allemaal echt goed afdichten(leek er wel op). Wat mij opviel, de pakking van de knipperlichtunit. Dit was een plakkerige witte dikke substantie. Ik vroeg mij af of dit wel origineel is? Ik heb de tekening op de website van Ekris bekeken... https://bmwshop.ekris.nl/53604-bmw-528i ... id=63_1211
De pakking die er nu zit, lijkt er in de verste verte niet op. Ik dacht dat dit origineel is, want ik kan mij niet voorstellen dat daar nog vocht langs kan komen. Misschien hebben ze in het verleden ertussen gedaan. Geen idee. Misschien kan iemand mij dit vertellen?
Re: Condens in koplamp , storing stadslichten
Janmer dat het niet geslaagd is. De smurrypakking is origineel fabriekaf hebben ze allemaal er zijn verschillende vernieuwde pakkingen beschikbaar nu. Maar laat even weten of het je de 2e keer lukt waterdicht re krijgen.
Laatst gewijzigd door Edward op 24 nov 2020, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd. Citeren van direct bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan (Huisregels 2.9).
Reden: Citaat verwijderd. Citeren van direct bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan (Huisregels 2.9).
F10 CarbonBlack
Re: Condens in koplamp , storing stadslichten
Wat je nog zou kunnen proberen is om de stekker aansluiting insmeren met vaseline. En de deksels van de koplampen vervangen. De rubberen ringen zijn niet altijd meer waterdicht. Onlangs heb ik ook al deze punten aangepakt incl. het kitten van de koplamp en geen last meer van condens gehad.
BMW f11 528i
Re: Condens in koplamp , storing stadslichten
Ik heb de twee deksel vervangen van de linker koplamp. Tot mijn verbazing is er sindsdien geen condens meer. Ondanks het natte weer en 2x de wasstraat.
Ik ga dit nu ook bij de rechter koplamp proberen....
Ik ga dit nu ook bij de rechter koplamp proberen....
Re: Condens in koplamp , storing stadslichten
BMW f11 528i
Re: Condens in koplamp , storing stadslichten
Kak... te vroeg gejuicht. Gisteren zag ik een heel klein beetje condens aan de binnenzijde... Even afwachten hoe zich dit ontwikkelt.