*opgelost* | Bijna wanhopig: waar heeft mijn 530i last van?
Re: *opgelost* | Bijna wanhopig: waar heeft mijn 530i last v
Mooi, Ah ja die fameuse nokkenassensor. Herninner hierover nog gelezen te hebben ivm "onverklaarbare" problemen.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: *opgelost* | Bijna wanhopig: waar heeft mijn 530i last v
Cor for president!!
Dit toont dus in 1 post de meerwaarde aan van dit (en elk ander serieus) forum!!
Dit toont dus in 1 post de meerwaarde aan van dit (en elk ander serieus) forum!!
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Re: *opgelost* | Bijna wanhopig: waar heeft mijn 530i last v
goedemiddag,
sinds een aantal weken heb ik hetzelfde probleem in mijn 530i automaat uit 2006 met 167.000km.
de auto rijdt en schakelt goed, alleen wanneer ik een soort van rotonde of bocht verlaat merk ik bij het optrekken een schok.. of meer alsof de uitvalt... ben laatst bij een revisiebedrijf geweest die me heeft aangegeven dat de automaat verder in orde is..
wi kan me hierbij helpen?
sinds een aantal weken heb ik hetzelfde probleem in mijn 530i automaat uit 2006 met 167.000km.
de auto rijdt en schakelt goed, alleen wanneer ik een soort van rotonde of bocht verlaat merk ik bij het optrekken een schok.. of meer alsof de uitvalt... ben laatst bij een revisiebedrijf geweest die me heeft aangegeven dat de automaat verder in orde is..
wi kan me hierbij helpen?
Re: *opgelost* | Bijna wanhopig: waar heeft mijn 530i last v
Nou hierbij was het probleem te vinden bij de nokkenas sensor dus zou ik die even laten checken.
Re: *opgelost* | Bijna wanhopig: waar heeft mijn 530i last v
Een aantal jaar verder, maar ik heb dus exact het zelfde probleem als de topicstarter hier vermeld.
Ik heb eerst 2 sensoren besteld van Febi, die waren een stukje goedkoper namelijk als origineel, maar de storing bleef.
Na lang wikken en wegen besloten: Ik bestel gewoon de originele van BMW, dan komt het vast goed.
2 Sensoren besteld a 100 euro per stuk.. Gemonteerd, en nog steeds de zelfde ellende..
Ik ben mij ondertussen wel ten einde raad..
Ik heb eerst 2 sensoren besteld van Febi, die waren een stukje goedkoper namelijk als origineel, maar de storing bleef.
Na lang wikken en wegen besloten: Ik bestel gewoon de originele van BMW, dan komt het vast goed.
2 Sensoren besteld a 100 euro per stuk.. Gemonteerd, en nog steeds de zelfde ellende..
Ik ben mij ondertussen wel ten einde raad..
Re: *opgelost* | Bijna wanhopig: waar heeft mijn 530i last v
Acceleratie-deacceleratie problemen JaapL.
Zeker niet eenvoudig, maar jaren storing zoeken?
Iedere auto heeft zijn eigen storing. Ze lijken vaak op elkaar maar hoeft niet zo te zijn.
JaapL zal dus een competente technicus erbij moeten halen om zaken gericht te zoeken en dingen uit te sluiten.
Zeker de Technicus die BMW minded is.
Zeker niet eenvoudig, maar jaren storing zoeken?
Iedere auto heeft zijn eigen storing. Ze lijken vaak op elkaar maar hoeft niet zo te zijn.
JaapL zal dus een competente technicus erbij moeten halen om zaken gericht te zoeken en dingen uit te sluiten.
Zeker de Technicus die BMW minded is.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Re: *opgelost* | Bijna wanhopig: waar heeft mijn 530i last v
Nee niet al jaren, maar het topic is van een aantal jaar geleden.
Hebben nu de injectoren uitgelezen, cilinder 3 en 6 worden erg veel gecorrigeerd.
Straks maar voor 300 euro aan injectoren bestellen.
Hebben nu de injectoren uitgelezen, cilinder 3 en 6 worden erg veel gecorrigeerd.
Straks maar voor 300 euro aan injectoren bestellen.
Re: *opgelost* | Bijna wanhopig: waar heeft mijn 530i last v
Alle 6 professioneel laten reinigen.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
- Free_willy
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 20 mar 2020, 01:44
Re: *opgelost* | Bijna wanhopig: waar heeft mijn 530i last van?
Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn 530i uit 2007 met toen bijna 150K op de teller.
Het probleem deed zich op precies dezelfde manier voor zoals hier is beschreven, vooral bij het uitrijden van rotondes en scherpe bochten op een zelfde toerental, maar heel af en toe ook bij het optrekken op rechte wegen.
Door het gaspedaal even los te laten kon ik inderdaad weer verder rijden.
Wanneer ik het gaspedaal gewoon ingetrapt hield duurde het ruim 5 seconde voordat hij weer reageerde.
Gelukkig is dit inmiddels opgelost.
Het probleem bij mijn BMW was blijkbaar de carter ventilatie en bijhorende leidingen die aan vervanging toe waren.
De ontluchtingsleiding, retourleiding, carter ventilatieklep en ontluchtingsslang zijn vervangen.
Tijdens het oplossen heb ik dit onderwerp met de specialist besproken en hebben we besloten om gelijk de inlaat en uitlaat nokkenassensoren met elkaar te wisselen om dit e.v.t. uit te sluiten zonder er gelijk nieuwe in te zetten.
Dit kosten ongeveer 200 euro aan onderdelen en heeft 2,5 uur geduurd, dus reken maar uit.
Maar het was iedere euro waard want mijn BMW rijd weer zoals het hoort.
Inmiddels ben ik 8000 KM verder en heeft het probleem zich niet meer voor gedaan.
Het probleem deed zich op precies dezelfde manier voor zoals hier is beschreven, vooral bij het uitrijden van rotondes en scherpe bochten op een zelfde toerental, maar heel af en toe ook bij het optrekken op rechte wegen.
Door het gaspedaal even los te laten kon ik inderdaad weer verder rijden.
Wanneer ik het gaspedaal gewoon ingetrapt hield duurde het ruim 5 seconde voordat hij weer reageerde.
Gelukkig is dit inmiddels opgelost.
Het probleem bij mijn BMW was blijkbaar de carter ventilatie en bijhorende leidingen die aan vervanging toe waren.
De ontluchtingsleiding, retourleiding, carter ventilatieklep en ontluchtingsslang zijn vervangen.
Tijdens het oplossen heb ik dit onderwerp met de specialist besproken en hebben we besloten om gelijk de inlaat en uitlaat nokkenassensoren met elkaar te wisselen om dit e.v.t. uit te sluiten zonder er gelijk nieuwe in te zetten.
Dit kosten ongeveer 200 euro aan onderdelen en heeft 2,5 uur geduurd, dus reken maar uit.
Maar het was iedere euro waard want mijn BMW rijd weer zoals het hoort.
Inmiddels ben ik 8000 KM verder en heeft het probleem zich niet meer voor gedaan.
Re: *opgelost* | Bijna wanhopig: waar heeft mijn 530i last van?
Wel grappig dat 'zoveel' mensen hier last van hebben, ik ook, een n52 530i. Ik weet inmiddels hoe ik erop in moet spelen om het te voorkomen, dus komt nu nog maar zelden voor. Ik heb het standaard als ik vaart minder naar gokje 30 a 40 dat ie in z'n 3 blijft. Teveel gas geven = stikken, nja, hij pakt het wel weer op. Ik heb het overigens ook als ik stil sta en dan plots gas geven (revven) in P of N stand = stikken. Niet dat ik dat zo vaak doe, maar daar kwam ik achter toen ik dit probleem onderzocht.
Bij de volgende APK toch ff naar laten kijken, maar als iemand nu al weet wat het is, hoor ik t graag.
Bij de volgende APK toch ff naar laten kijken, maar als iemand nu al weet wat het is, hoor ik t graag.
E46 320i: 2018 - 2019
E60 530i: 2019 - heden
E60 530i: 2019 - heden
Re: Bijna wanhopig: waar heeft mijn 530i last van?
Cor van de Kreeke schreef: ↑15 okt 2012, 10:33Bij mij is de nokken as sensor vervangen deze gaf af en toe verkeerde waardes door waardoor de motor niet reageerde het leek een bak probleem maar Het was een motormanagement issue.
ik had hier een vraagje over, heb jij kunnen uitlezen of doormeten dat de sensor kapot was of ben je er achter gekomen door hem te vervangen en daarna geen last meer te hebben.
(mischien weerstand waardes of uitlees waardes)
of als iemand anders een manier weet om bij de nokkenas sensor een storing aan te tonen dan hoor ik dat graag.
ik wil bij een vriend van mij uitsluiten of dit het geval is.
als Rick het niet maken kan....geef het dan maar aan de vuilnisman
Re: *opgelost* | Bijna wanhopig: waar heeft mijn 530i last van?
@the stig
- Zie document https://www.hella.com/techworld/nl/Tech ... nsor-3899/#
Je hebt wel een scoop nodig...
- verder zoals in dit topic beschreven niet alles is 1 op 1 te vergelijken.
- Zie document https://www.hella.com/techworld/nl/Tech ... nsor-3899/#
Je hebt wel een scoop nodig...
- verder zoals in dit topic beschreven niet alles is 1 op 1 te vergelijken.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: *opgelost* | Bijna wanhopig: waar heeft mijn 530i last van?
ehombie schreef: ↑15 jul 2020, 18:42 @the stig
- Zie document https://www.hella.com/techworld/nl/Tech ... nsor-3899/#
Je hebt wel een scoop nodig...
- verder zoals in dit topic beschreven niet alles is 1 op 1 te vergelijken.
thank you sir.
ik heb wel geen scope maar weerstand en volt doormeten kan ik uiteraard wel.
die waardes van doormeten wist ik eigenlijk al, ik had gedacht dat jij mischien met inpa of ista bepaalde waardes niet haalde of overschreed.
rough idle of vanos waardes bijvoorbeeld.
vanos waardes haalde deze auto namelijk wel in de test.
rough idle is sporadisch iets afwijkend maar daar weet ik niet de maximale waardes niet van.
als Rick het niet maken kan....geef het dan maar aan de vuilnisman
Re: *opgelost* | Bijna wanhopig: waar heeft mijn 530i last van?
Bmw geeft mijn inziens bijna geen specs omtrent sensor waardes...(dat doet bijna geen een fabrikant volgens mij....). foutcodecriterea..idem.
Binnen inpa is grafisch/kleur te zien wat goed of fout kan zijn van enkele sensoren of instellingen... maar of dat representatief is? Dan komt ook wel een beetje ervaring om de hoek kijken icm met waardes.
Binnen inpa is grafisch/kleur te zien wat goed of fout kan zijn van enkele sensoren of instellingen... maar of dat representatief is? Dan komt ook wel een beetje ervaring om de hoek kijken icm met waardes.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: Bijna wanhopig: waar heeft mijn 530i last van?
Goedemorgen, ik lijk een soort gelijk probleem te hebben met mijn E61 535d uit 2008. Wat waren de kosten van het vervangen van de nokkenassensor? Alvast dank voor je reacatie, gr VJvijfdertig schreef: ↑09 nov 2012, 14:05 *BREAKING NEWS*
Dankzij de tip van Cor heb ik weer plezier van mijn auto! Ik heb twee weken geleden de (inlaat) nokkenassensor laten vervangen en heb nu al twee weken zonder problemen gereden. Niemand verwachtte dat het probleem door deze sensor veroorzaakt kon worden, maar 'gelukkig' was dat dus wel zo.
Nogmaals bedankt Cor!
BMW = Bhikhie's Meester Werk