Bericht
door Touring46 » 14 aug 2020, 17:37
Dag ehombie,
Bougies zijn nog steeds grijs, de misfires zijn niet voelbaar, tevens geen startproblemen. Ik heb wel nog steeds een fluctuerend toerental bij het tot stilstand komen (koppeling intrappen, toeren laten vallen tot 750). Toeren schommelen dan even tussen 500 en 1000 om vervolgens te normaliseren. Ik heb geen check engine light, generieke scantools gaven geen enkele code. Nu met INPA dus wel, misfires op letterlijk elke cilinder. Ik heb mijn pre cat lambda's al vervangen, geen resultaat. Vacuüm lekken gezocht en aangepakt, geen resultaat. Penbobines worden genoemd, geloof ik niets van, dan waren het niet alle 6 cylinders. Dus ben wederom een beetje ten einde raad. Meeste problemen lijken voor de hand liggend, maar zijn zeer moeilijk te diagnosticeren (zelfs niet door garages).
Ik ben nu een beetje aan het leren hoe ik fuel trims moet lezen, misschien kan ik daar iets uithalen. Lijkt vooralsnog nog steeds op een lean condition, maar zeker weet ik het niet. Waar doet u deze code aan denken, LMM?