Hoi Hans,
Check ook even goed bij de cabrio of je (oude) sporen van waterlekkage ziet. Met name de afwatering raakt nogal eens verstopt waardoor water de kofferbak of cabine in loopt. Op zich makkelijk te verhelpen maar we kans op schimmelvorming en roest...
Hans - (binnenkort) E46 cabrio
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 24 jan 2021, 08:08
Re: Hans - (binnenkort) E46 cabrio
Dag Hans
Ben je inmiddels geslaagd?
Ik rij zelf een 325ci 04/2002, km stand 325000 en oplopend. Wat een fijne en geweldige auto.
Draagarmen zijn bij mij een keer na een keuring vervangen. Verder eigenlijk alleen de gebruikelijke slijtage het is en blijft een auto met ervaring. Maar de 6 cilinder in lijn is en blijft een geweldige motor.
Klepdekselpakking is paar keer vervangen omdat ik in de auto soms een olie lucht rook, dat was van korte duur. Schijnt een bekend ding te zijn. Vraag me af of hier inmiddels geen modificatie voor is?
Nu is dat probleempje ook na vervangen klepdekselpakking niet geheel weg. Vreemde is dat er nooit maar 1 druppel olie onder de auto ligt.... dus rara waar dat vandaan komt.
Olie verbruik is wisselend de ene keer moet ik er na 1500km een litertje bijvullen.
IK ben zelf ook aan het oriënteren voor een touring maar dat is meer uit praktisch oogpunt, werk in de bouw en dan is wat extra ruimte voor het vervoeren van materialen beter met een touring.
Ik kreeg onlangs al de vraag bij een garage of ik wat in te ruilen had, nee gaf ik aan, toen ik hem vertelde dat ik een E46 325ci had , begreep hij heel goed dat ik die niet weg wilde doen.
Als ik een minpuntje kan noemen is het bij mij de beige sahara kleurige bekleding de voorste stoelen en bekleding worden vrij snel vervuild.
Ben me daarvoor aan het oriënteren de stoelen opnieuw te laten bekleden met bijv bruin leer.
hoop dat je geslaagd bent in het vinden van een mooi exemplaar?
grt
Ben je inmiddels geslaagd?
Ik rij zelf een 325ci 04/2002, km stand 325000 en oplopend. Wat een fijne en geweldige auto.
Draagarmen zijn bij mij een keer na een keuring vervangen. Verder eigenlijk alleen de gebruikelijke slijtage het is en blijft een auto met ervaring. Maar de 6 cilinder in lijn is en blijft een geweldige motor.
Klepdekselpakking is paar keer vervangen omdat ik in de auto soms een olie lucht rook, dat was van korte duur. Schijnt een bekend ding te zijn. Vraag me af of hier inmiddels geen modificatie voor is?
Nu is dat probleempje ook na vervangen klepdekselpakking niet geheel weg. Vreemde is dat er nooit maar 1 druppel olie onder de auto ligt.... dus rara waar dat vandaan komt.
Olie verbruik is wisselend de ene keer moet ik er na 1500km een litertje bijvullen.
IK ben zelf ook aan het oriënteren voor een touring maar dat is meer uit praktisch oogpunt, werk in de bouw en dan is wat extra ruimte voor het vervoeren van materialen beter met een touring.
Ik kreeg onlangs al de vraag bij een garage of ik wat in te ruilen had, nee gaf ik aan, toen ik hem vertelde dat ik een E46 325ci had , begreep hij heel goed dat ik die niet weg wilde doen.
Als ik een minpuntje kan noemen is het bij mij de beige sahara kleurige bekleding de voorste stoelen en bekleding worden vrij snel vervuild.
Ben me daarvoor aan het oriënteren de stoelen opnieuw te laten bekleden met bijv bruin leer.
hoop dat je geslaagd bent in het vinden van een mooi exemplaar?
grt
Never Give Up!
Re: Hans - (binnenkort) E46 cabrio
Dag Hans,
je kunt op dit forum veel vinden wat betreft aankoop tips en waar op te letten, veel van de punten die ik voorbij zie komen hebben ook te maken met slijtage door het gereden aantal km's . Toen ik mijn bmw 325ci automaat / 04/2002 kocht in 2017 , stond er 180000km op de teller. Ik heb toen een auto coach meegenomen, de verkopende garage had er geen enkel probleem mee , stelde zelfs de brug ter beschikking.
https://automooij.nl/voorraad/
Dat kost tussen de €200/€250 incl maar is meer dan de moeite waard. Werkelijk alles is toen getest, compressie test, onderstel, velgen eraf gehaald etc etc. Daar kwamen toen een paar puntjes uit en die zijn ook meteen verholpen.
Nadat ik me bij dit forum had ingeschreven en over de vanos had gelezen heb ik uit voorzorg een vanos revisie laten doen door een specialist op dit gebied. Hierbij de link naar zijn bedrijf.
https://www.pmotorsport.nl
Ik heb via een bmw relatie een garage doorgekregen in Zeist, niet een merk dealer maar wel iemand die bmw en mini van a tot z kent.
Mocht je uit de buurt van Zeis komen dan kan ik je wel via een PB zijn gegevens geven.
groet en succes.
je kunt op dit forum veel vinden wat betreft aankoop tips en waar op te letten, veel van de punten die ik voorbij zie komen hebben ook te maken met slijtage door het gereden aantal km's . Toen ik mijn bmw 325ci automaat / 04/2002 kocht in 2017 , stond er 180000km op de teller. Ik heb toen een auto coach meegenomen, de verkopende garage had er geen enkel probleem mee , stelde zelfs de brug ter beschikking.
https://automooij.nl/voorraad/
Dat kost tussen de €200/€250 incl maar is meer dan de moeite waard. Werkelijk alles is toen getest, compressie test, onderstel, velgen eraf gehaald etc etc. Daar kwamen toen een paar puntjes uit en die zijn ook meteen verholpen.
Nadat ik me bij dit forum had ingeschreven en over de vanos had gelezen heb ik uit voorzorg een vanos revisie laten doen door een specialist op dit gebied. Hierbij de link naar zijn bedrijf.
https://www.pmotorsport.nl
Ik heb via een bmw relatie een garage doorgekregen in Zeist, niet een merk dealer maar wel iemand die bmw en mini van a tot z kent.
Mocht je uit de buurt van Zeis komen dan kan ik je wel via een PB zijn gegevens geven.
groet en succes.
Never Give Up!