F11 520 M Sport
Re: F11 520 High Executive M Sport
Ik kon het natuurlijk niet laten om de wielen eerst even onder de auto te zetten voordat de banden er vanaf gaan
Re: F11 520 High Executive M Sport
Je hebt ook de voorbeelden van de OEM BMW velgen - die door diverse fabrikanten gemaakt worden - gezien? De vele 19" die scheuren? Kwartje in Google gooien en je vindt er vele. Natuurlijk heb je slechte imitaties, maar daar moet je natuurlijk onderzoek voor doen. Ik praat niets goed maar het is wel een beetje schijnveiligheid dus, maar als het jou gemoedsrust geeft...
Re: F11 520 High Executive M Sport
Nee, ik baseer die uitspraak alleen op wat ik zelf heb gezien bij auto’s van mensen uit m’n directe omgeving. Ik heb zelf ook imitatievelgen gehad waar de lak na een jaar spontaan vanaf begon te bladeren. Dat is meer wat ik bedoel.
En of je nu OEM of imitatie velgen hebt, als je er als een lomp varken mee rijdt krijg je alles krom of kapot natuurlijk. Maar dat lijkt me voer voor een ander topic.
En van 19”ers die scheuren zal ik geen last hebben, want ik heb 20”ers gekocht
Re: F11 520 High Executive M Sport
De 19"ers waren een voorbeeld. Ook 18" en 20" zijn aan de beurt. Maakt ook verder niet uit...
Re: F11 520 High Executive M Sport
Dikke wielen!
Wat zijn de precieze maten van de velgen? Et en J?
Wat zijn de precieze maten van de velgen? Et en J?
BMW 528i 2012 F11
Seat Ibiza 1.4 16v 2008
Ducati Streetfighter 848 2014
Seat Ibiza 1.4 16v 2008
Ducati Streetfighter 848 2014
Re: F11 520 High Executive M Sport
Thx!
De maten zijn:
Voor velgmaat: 8 1/2 J
ET 33
BMW Onderdeel nummer: 7843715
245/35/20
Achter velgmaat: 9J
ET 44
BMW Onderdeel nummer: 7843716
275/30/20
De maten zijn:
Voor velgmaat: 8 1/2 J
ET 33
BMW Onderdeel nummer: 7843715
245/35/20
Achter velgmaat: 9J
ET 44
BMW Onderdeel nummer: 7843716
275/30/20
Re: F11 520 High Executive M Sport
Hele mooie wagen Thijs, en de mate waarin jij met het poetsen en andere details bezig bent : bewonderenswaardig
1996-2000 E30 316i
2000-2005 E34 520i
2005-2021 E36 323ti
2021- X3 F25 Xdrive35i
2000-2005 E34 520i
2005-2021 E36 323ti
2021- X3 F25 Xdrive35i
Re: F11 520 High Executive M Sport
Bedankt Mike; binnenkort ga ik me uitleven op die van jou
Laatst gewijzigd door Leen op 10 aug 2021, 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
Reden: Quote verwijderd. Quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
Re: F11 520 High Executive M Sport
Ik kijk er al naar uit
Laatst gewijzigd door Leen op 11 aug 2021, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd. Quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
Reden: quote verwijderd. Quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
1996-2000 E30 316i
2000-2005 E34 520i
2005-2021 E36 323ti
2021- X3 F25 Xdrive35i
2000-2005 E34 520i
2005-2021 E36 323ti
2021- X3 F25 Xdrive35i
Re: F11 520 High Executive M Sport 20" 373 style
na veel schuren,
plamuren en aflakken
waren mijn velgen klaar voor nieuwe banden en montage onder de auto.
Ik heb ze eerst machinaal geschuurd met resp korrel 120 en 240, om ze daarna met de hand met korrel 300 verder af te werken. Vervolgens met aluminiumplamuur daar waar nodig de grovere stukken, putten en oneffenheden aangepakt en wederom opgeschuurd.
Toen heb ik de velgen nat geschuurd met korrel 1500, 2000 en 2500, ontvet en voorzien van een dubbele laag aluminium primer die ik tussendoor & daarna met korrel 2500 wederom nat heb opgeschuurd.
Daarna wederom ontvetten en afgelakt in de kleur 774 brilliant silber van Mercedes Benz en een dubbele laag 2K blanke lak; als finishing touch heb ik laag een keramische glascoating (Gtechniq C5 wheel armour) aangebracht, zodat schoonhouden in de komende periode lekker makkelijk zal zijn.
Nieuwe naafkappen en M stickers om alles af te maken komen van AliExpres.
Ik heb na erg goede ervaringen onder vorige auto's gekozen voor Nexen N'Fera SU1 banden (245/35/20 vóór en 275/30/20 achter) dus daar kan ik weer prima mee de bocht om.
Naast het feit dat dit een leuke klus was om zelf te doen, ben ik erg tevreden met het resultaat:
plamuren en aflakken
waren mijn velgen klaar voor nieuwe banden en montage onder de auto.
Ik heb ze eerst machinaal geschuurd met resp korrel 120 en 240, om ze daarna met de hand met korrel 300 verder af te werken. Vervolgens met aluminiumplamuur daar waar nodig de grovere stukken, putten en oneffenheden aangepakt en wederom opgeschuurd.
Toen heb ik de velgen nat geschuurd met korrel 1500, 2000 en 2500, ontvet en voorzien van een dubbele laag aluminium primer die ik tussendoor & daarna met korrel 2500 wederom nat heb opgeschuurd.
Daarna wederom ontvetten en afgelakt in de kleur 774 brilliant silber van Mercedes Benz en een dubbele laag 2K blanke lak; als finishing touch heb ik laag een keramische glascoating (Gtechniq C5 wheel armour) aangebracht, zodat schoonhouden in de komende periode lekker makkelijk zal zijn.
Nieuwe naafkappen en M stickers om alles af te maken komen van AliExpres.
Ik heb na erg goede ervaringen onder vorige auto's gekozen voor Nexen N'Fera SU1 banden (245/35/20 vóór en 275/30/20 achter) dus daar kan ik weer prima mee de bocht om.
Naast het feit dat dit een leuke klus was om zelf te doen, ben ik erg tevreden met het resultaat:
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 14 jan 2017, 21:19
Re: F11 520 High Executive M Sport
Dat ziet er weer strak uit.
Re: F11 520 High Executive M Sport 20" style 373
Afgelopen weekend ben ik in de weer geweest met een setje Gyeon Q2 Mohs coating dat ik bij Carclean had aangeschaft.
Ik heb de nodige ervaring met polijsten, maar had - op mijn velgen na - nog niet met een coating gewerkt. Na grondig inlezen is het me echt 1000% meegevallen, de applicatie was echt ontzettend simpel.
Ik heb het volgende gedaan:
- Auto met de 2 emmer methode gewassen (voor deze gelegenheid met een - schone - oude washmitt en Dreft);
- Gedroogd met een Gyeon Soft Dryer;
- Swirls weggewerkt met een Uro-Fiber 50/50 buff and shine pad icm Sonax Cut Max, dat werkt met een DA prima op de harde BMW lak;
- Als finishing touch gepolijst met een witte Rupes soft pad icm Sonax final;
- Auto ontvet met Gyeon prep;
- 3 lagen Gyeon Mohs aangebracht (steeds met minimaal een uur curetijd tussendoor) en drie dagen laten curen;
- 1 laag Gyeon Cure aangebracht, deze is nu aan het curen;
- tenslotte de banden nog voorzien van een laagje Tire Express van - je raadt het nooit- Gyeon.
Ik ben uiteindelijk in totaal ongeveer 12 uur bezig geweest, met name met het polijsten, maar dat was wat mij betreft de moeite waard. Ik wilde er zeker van zijn dat er geen imperfecties onder de coating zouden zitten. En onder twee LED bouwlampen zie je nu eenmaal elk minuscuul krasje, dus het duurde even voordat ik 100% tevreden was.
Ik heb de auto nu in de garage staan om de coating in totaal een weekje te laten curen, mijn vrouw grijpt dus continu mis op haar Clubman
Ik had een flesje Q2 Mohs van 50 ml aangeschaft, daar had ik ruim voldoende aan voor 3 lagen coating. De Gyeon Bald Wipe doeken in de set deden het prima, op de Soft Wipe (bedoeld voor de Cure) na, die pluisde te veel wat mij betreft. Voor het aanbrengen van de Cure heb ik een microvezel spons gebruikt, voor het afnemen uiteindelijk ook de Bald Wipes gebruikt.
Ik heb vooraf en naderhand de lakdiktes gemeten en de meter geeft overal gemiddeld zo'n 30 micron extra aan. Dat vond ik best een onverwachts groot verschil. Ik ga er vanuit dat de coating minimaal 1,5 / 2 jaar mee zal gaan en ben van plan om tussentijds de lakdiktes blijven meten om het verval te kunnen monitoren.
Ik heb de nodige ervaring met polijsten, maar had - op mijn velgen na - nog niet met een coating gewerkt. Na grondig inlezen is het me echt 1000% meegevallen, de applicatie was echt ontzettend simpel.
Ik heb het volgende gedaan:
- Auto met de 2 emmer methode gewassen (voor deze gelegenheid met een - schone - oude washmitt en Dreft);
- Gedroogd met een Gyeon Soft Dryer;
- Swirls weggewerkt met een Uro-Fiber 50/50 buff and shine pad icm Sonax Cut Max, dat werkt met een DA prima op de harde BMW lak;
- Als finishing touch gepolijst met een witte Rupes soft pad icm Sonax final;
- Auto ontvet met Gyeon prep;
- 3 lagen Gyeon Mohs aangebracht (steeds met minimaal een uur curetijd tussendoor) en drie dagen laten curen;
- 1 laag Gyeon Cure aangebracht, deze is nu aan het curen;
- tenslotte de banden nog voorzien van een laagje Tire Express van - je raadt het nooit- Gyeon.
Ik ben uiteindelijk in totaal ongeveer 12 uur bezig geweest, met name met het polijsten, maar dat was wat mij betreft de moeite waard. Ik wilde er zeker van zijn dat er geen imperfecties onder de coating zouden zitten. En onder twee LED bouwlampen zie je nu eenmaal elk minuscuul krasje, dus het duurde even voordat ik 100% tevreden was.
Ik heb de auto nu in de garage staan om de coating in totaal een weekje te laten curen, mijn vrouw grijpt dus continu mis op haar Clubman
Ik had een flesje Q2 Mohs van 50 ml aangeschaft, daar had ik ruim voldoende aan voor 3 lagen coating. De Gyeon Bald Wipe doeken in de set deden het prima, op de Soft Wipe (bedoeld voor de Cure) na, die pluisde te veel wat mij betreft. Voor het aanbrengen van de Cure heb ik een microvezel spons gebruikt, voor het afnemen uiteindelijk ook de Bald Wipes gebruikt.
Ik heb vooraf en naderhand de lakdiktes gemeten en de meter geeft overal gemiddeld zo'n 30 micron extra aan. Dat vond ik best een onverwachts groot verschil. Ik ga er vanuit dat de coating minimaal 1,5 / 2 jaar mee zal gaan en ben van plan om tussentijds de lakdiktes blijven meten om het verval te kunnen monitoren.
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 14 jan 2017, 21:19
Re: F11 520 High Executive M Sport 20" style 373
Wauw, die ziet er geweldig uit, 12 uur valt me nog mee eigenlijk.
Re: F11 520 High Executive M Sport 20" style 373
Ik had de auto vrij recentelijk nog gepolijst en swirlvrij gemaakt dus deze keer viel het wat dat betreft mee.