Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km
Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km
Ik heb voor mijn auto 6 nieuwe gekocht bij de dealer. Niks moeilijk leverbaar of meer van dat soort wazige verhalen.
Er zijn wel bedrijven die zeggen ze te kunnen reviseren maar als je vraagt naar de garantievoorwaarden dan hoor je er niks meer van.
Er zijn wel bedrijven die zeggen ze te kunnen reviseren maar als je vraagt naar de garantievoorwaarden dan hoor je er niks meer van.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 14 apr 2018, 16:14
Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km
ik hoor wél dat deze injectoren in grote getalen stuk gaan...... waarschijnlijk door het tanken van E10 (en waarvan BMW aangeeft dat je daar gewoon op kan rijden). De injectoren (b)lijken nu zo vaak stuk te gaan, dat er heel grote aantallen in backorder staan....een ander bericht dat hierboven......
ben ik dan een van de weinige die dit beeld heeft
ben ik dan een van de weinige die dit beeld heeft
Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km
ja ze gaan stuk, oorzaak...zal wel meerledig zijn...ieder zijn mening. ze gaan in iedergeval geen bmw leven mee...Laat deze generatie nu ook al snel 15 a 10 jaar oud zijn...
bimmerprofs heeft er een artikel aan besteed wat mijn inziens wel hout snijd.
ik rij met index3 origineel en cil 1 en 6 met index 6 (dacht ik) 185000km op de klok. ik heb ze niet vervangen sinds mijn bezit
en dealers/garagisten vervangen ze nu eenmaal vaak per 6. de reden hiervoor is ook meerledig.
heb inderdaad een keer vernomen dat ze in backorder stonden...maar je kunt ze ook bij onze oosterburen bestellen...
punt bij reviseren is nog het aspect rondom de "correctie factor" ik meen gelezen te hebben dat dit metname in de piezo element zit. Daarnaast om die factor te bepalen...zal voor bmw/injector bouwer een weet zijn, en voor de rest van de wereld een vraag.
Weet verder niet hoe het bij diesels werkt (ook dit zijn vaak ook piezo)...maar een diesel injector is geen benzine injector. (diesel injectoren zijn ook vaak gecodeerd). veel hangt denk ik ook af van het zelflerend algoritme van een dme/dde.
bimmerprofs heeft er een artikel aan besteed wat mijn inziens wel hout snijd.
ik rij met index3 origineel en cil 1 en 6 met index 6 (dacht ik) 185000km op de klok. ik heb ze niet vervangen sinds mijn bezit
en dealers/garagisten vervangen ze nu eenmaal vaak per 6. de reden hiervoor is ook meerledig.
heb inderdaad een keer vernomen dat ze in backorder stonden...maar je kunt ze ook bij onze oosterburen bestellen...
punt bij reviseren is nog het aspect rondom de "correctie factor" ik meen gelezen te hebben dat dit metname in de piezo element zit. Daarnaast om die factor te bepalen...zal voor bmw/injector bouwer een weet zijn, en voor de rest van de wereld een vraag.
Weet verder niet hoe het bij diesels werkt (ook dit zijn vaak ook piezo)...maar een diesel injector is geen benzine injector. (diesel injectoren zijn ook vaak gecodeerd). veel hangt denk ik ook af van het zelflerend algoritme van een dme/dde.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 14 apr 2018, 16:14
Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km
dank... nou ja...ik laat het hele spul toch maar maar vervangen, geen zin in opnieuw gedoe. Eb ik weet ook niet welke andere auto ik als alternatief wil hebben. Verder is het een fijne auto. Inderdaad ruim 10 jaar.... maar ja.... nieuwer is ook nog eens niet altijd beter.
Die nieuwe 4-cilindertjes kunnen mij niet zo bekoren. Passen niet echt bij een 5-serie vind ik en ook daar is van alles mis mee.
Auto's worden er kwalitatief niet beter op. Ik noem mijn BMW vaak mijn 'Duitse Alfa'. Fijn rijden, ziet er mooi uit... maar mijn spreuk is niet voor niks: "BMW, er is altijd wat mee". Dat gold voor alle BMW's die ik heb gereden, van nieuw tot iets ouder..... net als de Alfa's. Maar dat wist je van te voren.... en die gaven nog dat nét dat beetje extra stijl, klasse en spirit .
Die nieuwe 4-cilindertjes kunnen mij niet zo bekoren. Passen niet echt bij een 5-serie vind ik en ook daar is van alles mis mee.
Auto's worden er kwalitatief niet beter op. Ik noem mijn BMW vaak mijn 'Duitse Alfa'. Fijn rijden, ziet er mooi uit... maar mijn spreuk is niet voor niks: "BMW, er is altijd wat mee". Dat gold voor alle BMW's die ik heb gereden, van nieuw tot iets ouder..... net als de Alfa's. Maar dat wist je van te voren.... en die gaven nog dat nét dat beetje extra stijl, klasse en spirit .
Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km
"In de wandelgangen" vernomen dat de diverse merken alweer afstappen /afgestapt zijn van de Piezo injectoren.
De oldscool elektro-magnetische injectoren zijn zo ver vebeterd dat ze qua snelheid niet meer onder zouden doen qua snelheid van een Piezo.
De oldscool elektro-magnetische injectoren zijn zo ver vebeterd dat ze qua snelheid niet meer onder zouden doen qua snelheid van een Piezo.
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 14 apr 2018, 16:14
Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km
Inmiddels al drie weken wachten op de onderdelen... en nog geen zicht op levering.... die dingen staan blijkbaar in heel grote aantallen in backorder..... want gaan in grote aantallen stuk. E10 benzine zou de oorzaak zijn.
Injectoren van VDO Siemens.... En bij andere merken gaan injectoren niet (of heel veel minder) stuk.
Ben er goed ziek van intussen.
Hier op het forum hoor ik dat het allemaal heel normaal is, maar ik vind het toch niet normaal.
En je kan ook bij 'oosterburen' kopen is natuurlijk geen oplossing... hoezo heeft NL die dingen dan niet.
Raar verhaal... opnieuw: BMW.. er is altijd wat mee
Injectoren van VDO Siemens.... En bij andere merken gaan injectoren niet (of heel veel minder) stuk.
Ben er goed ziek van intussen.
Hier op het forum hoor ik dat het allemaal heel normaal is, maar ik vind het toch niet normaal.
En je kan ook bij 'oosterburen' kopen is natuurlijk geen oplossing... hoezo heeft NL die dingen dan niet.
Raar verhaal... opnieuw: BMW.. er is altijd wat mee
Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km
Komt omdat het ook een ander type injector is dan dat ze in de andere motoren gebruiken, ze hier ook weer vanaf gestapt omdat ze duur zijn en snel kapot gaan. Helaas zit je ermee opgescheept als je een N53 motor hebt (bij mij zijn ze ook alle 6 eens vervangen).
F11 528i (L6) | 475 Black Sapphire Metallic | +33 originele modificaties
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km
a Wij zijn ook maar nederland....
b ze worden bmw oem gemaakt en niet bij de febi's, hela's, densions van deze wereld...
c zal me vast niet verbazen dat er nog een sausje "chip/ onderdelen crisis" door corona overgestrooid wordt.
en ja het is scheisse....als je erop moet wachten. Universeel bedrijven zullen er ook last van hebben...
och en elk merk/model heeft zij of haar gebreken....when sh** hits the fan...
b ze worden bmw oem gemaakt en niet bij de febi's, hela's, densions van deze wereld...
c zal me vast niet verbazen dat er nog een sausje "chip/ onderdelen crisis" door corona overgestrooid wordt.
en ja het is scheisse....als je erop moet wachten. Universeel bedrijven zullen er ook last van hebben...
och en elk merk/model heeft zij of haar gebreken....when sh** hits the fan...
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 14 apr 2018, 16:14
Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km
Genau, so ist es.
Vroeger reed ik Lancia..... daar was dit 'normaal'. Van BMW verwachtte ik het niet.
En na dit weekend zullen we het over "Das Haus" maar helemaal niet meer hebben
Vroeger reed ik Lancia..... daar was dit 'normaal'. Van BMW verwachtte ik het niet.
En na dit weekend zullen we het over "Das Haus" maar helemaal niet meer hebben
Laatst gewijzigd door mieske90 op 13 dec 2021, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het qouten van een vorig bericht is onnodig en dus ook niet toegestaan
Reden: Het qouten van een vorig bericht is onnodig en dus ook niet toegestaan
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 14 apr 2018, 16:14
Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km
weet iemand een adres waar de injectoren voor de BMW 523i uit 2011 wél te krijgen zijn,
4,5 week stilstand en nog geen onderdeel die in het zicht lijkt te komen.
Wat een drama..... ben ik echt de enige met dit probleem?
4,5 week stilstand en nog geen onderdeel die in het zicht lijkt te komen.
Wat een drama..... ben ik echt de enige met dit probleem?
Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km
Sorry. Dacht dat ik iets gevonden had voor je in de uk, maar was ook pre order
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 14 apr 2018, 16:14
Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km
toch dank voor het meedenken
Laatst gewijzigd door Leen op 27 dec 2021, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
Reden: Quote verwijderd. Quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 23 jan 2020, 21:03
Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km
Hoi beamer523i,
Ik heb afgelopen week een injector laten vervangen bij JM Automotive in Barneveld. Index 11.
Vraag naar Maarten, echt een top garage met Bmw liefhebbers.
Ik heb afgelopen week een injector laten vervangen bij JM Automotive in Barneveld. Index 11.
Vraag naar Maarten, echt een top garage met Bmw liefhebbers.
BMW E60 523i 2007 LCI
Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km
ik zie ze in Duitsland direct leverbaar.....ik zie ook dat ze duurder zijn geworden...
offinga kun je ze evt ook bestellen...desnoods bel je ze even op.
offinga kun je ze evt ook bestellen...desnoods bel je ze even op.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 14 apr 2018, 16:14
Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km
mijn garage zit er bovenop.... om ze te krijgen bedoel ik natuurlijk :-)
Ik wil 'm liever niet passeren. Maar geef het aan hem door. Belachelijk natuurlijk dat je auto 5-6-7 weken stil staat.
Alleen in Duitsland en Nederland dus zo'n 3000 BMW die hierdoor stil zouden staan. En nergens is er iets over te lezen. Belachelijk dat ze stuk gaan, idioot dat ze vervolgens niet leverbaar zijn, te gek voor woorden als het inderdaad met E10 te maken heeft. BMW is goed bezig... maar niet heus
Ik wil 'm liever niet passeren. Maar geef het aan hem door. Belachelijk natuurlijk dat je auto 5-6-7 weken stil staat.
Alleen in Duitsland en Nederland dus zo'n 3000 BMW die hierdoor stil zouden staan. En nergens is er iets over te lezen. Belachelijk dat ze stuk gaan, idioot dat ze vervolgens niet leverbaar zijn, te gek voor woorden als het inderdaad met E10 te maken heeft. BMW is goed bezig... maar niet heus