Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
beamer523i
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 apr 2018, 16:14

Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km

Bericht door beamer523i » 05 jan 2022, 18:10

:( :( en straks 7 weken stilstaan..... en de onderdelen niet te verkrijgen.... :( :(

ptrkp
Berichten: 232
Lid geworden op: 12 apr 2020, 09:30

Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km

Bericht door ptrkp » 06 jan 2022, 12:50

Helaas staan er ongeveer z'n 21.000 stuks wereldwijd in backorder.
Ben bang dat het iets langer gaat duren dan 7 weken.
F11 528i (L6) | 475 Black Sapphire Metallic | +33 originele modificaties
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.

ehombie
Berichten: 1497
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km

Bericht door ehombie » 06 jan 2022, 13:17

Jeetje...olala....dat is niet mals.

Heb even gekeken bij bmw webshops waar ik ze evt zou kunnen kopen.
Resultaat:
-nicht auf lager
-of 381 euro*! (was 1jaar terug iets van 220-250 dacht ik)

*https://www.hubauer-shop.de/de/rp-injek ... 89048.html
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

beamer523i
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 apr 2018, 16:14

Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km

Bericht door beamer523i » 07 jan 2022, 12:54

BMW onwaardig vind ik inderdaad. En (naar ik hoor) het directe gevolg van de E10 brandstof waarover BMW dus aangeeft dat de auto er geschikt voor is.
Redt u zich er maar mee beste BMW rijder. En dan ook nog de prijzen van die Injektoren zo sterk laten oplopen.

Freude am fahren…..?
Sehr wenig, das war einmal… und
ungeheuer slecht !

ptrkp
Berichten: 232
Lid geworden op: 12 apr 2020, 09:30

Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km

Bericht door ptrkp » 07 jan 2022, 16:20

ehombie schreef: 06 jan 2022, 13:17
Resultaat:
-nicht auf lager
-of 381 euro*! (was 1jaar terug iets van 220-250 dacht ik)
Iets met vraag en weinig aanbod, alles wat schaars is, is duurder geworden.
beamer523i schreef: 07 jan 2022, 12:54 BMW onwaardig vind ik inderdaad.
Dit is wel heel erg kort door de bocht.
Denk niet dat BMW daar iets aan kan doen, er is een tekort aan alles, helaas heeft BMW daar ook last van. BMW zit er ook niet op te wachten om nee te moeten verkopen aan hun klanten.
En (naar ik hoor) het directe gevolg van de E10 brandstof waarover BMW dus aangeeft dat de auto er geschikt voor is.
Redt u zich er maar mee beste BMW rijder.
Je auto is er geschikt voor, je bent niet verplicht om E10 te tanken, je kan ook E5 tanken.[/quote]
En dan ook nog de prijzen van die Injektoren zo sterk laten oplopen.
Iets met vraag en weinig aanbod, alles wat schaars is, is duurder geworden.

Linksom of rechtsom die injectoren waren toch een keer aan vervanging toe geweest, met 160K heb je niks te klagen de mijne zijn met 135K vervangen. Het is alleen jammer voor je dat een aantal zaken slecht leverbaar zijn op dit moment. Helaas zal dat nog wel erger worden.
F11 528i (L6) | 475 Black Sapphire Metallic | +33 originele modificaties
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.

beamer523i
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 apr 2018, 16:14

Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km

Bericht door beamer523i » 17 jan 2022, 12:23

een kort vervolg op het 'injectoren probleem'. Volgens BMW Nederland hoef ik er niet op te rekenen dat er injectoren naar Nederland komen voor ..... ..... ..... eind februari begin maart 2022. De auto staat dan dus 4,5 maand stil.

Ik moest me maar snel tot de BMW-dealer wenden voor dit vraagstuk. "heeft die de injectoren dan wél" was mijn vraag.

Nee, ook niet voor maart. Wat een hopeloos gebeuren.
Einde BMW voor mij :zwaai:

ehombie
Berichten: 1497
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km

Bericht door ehombie » 17 jan 2022, 13:30

Jammer van de levertijden.
Als jij er zo over denkt, wens ik je veel succes bij een ander merk...

Ik had geprobeerd om de defecte injectors op te sporen a.d.h.v. inpa life data...(zie eerder bericht) en alleen deze te vervangen.
Je had toch niks te verliezen...alleen dat het je/men "extra (diagnose) tijd kost"
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

beamer523i
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 apr 2018, 16:14

Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km

Bericht door beamer523i » 30 jan 2022, 14:36

9 weken stilstaan.... en nog steeds geen onderdeel in het zicht.
'we hebben er geen invloed" aldus BMW Nederland.

zorg dan dat je er invloed op krijgt. #premium merk.
haha

Gebruikersavatar
Source
Berichten: 2909
Lid geworden op: 22 apr 2014, 13:30
Locatie: Rotterdam

Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km

Bericht door Source » 30 jan 2022, 18:12

Ik had zo'n 1,5 jaar geleden ook een onderdeel bestelt wat meteen in backorder ging. Dat maakt niet uit want ik had de tijd maar na 2 maanden nog steeds levertijd onbekend. Een duitse kennis had exact dezelfde onderdelen bestelt en binnen 2 dagen geleverd en die van mij stonden nog in backorder. Uiteindelijk heb ik ze ook in Duitsland bestelt en is het verstuurt naar Nederland. Na 4,5 maand nog steeds niks geleverd bij de nederlandse dealer. De week er na is de order in het systeem geannuleerd zonder reden.
Ik reken dit niet de nederlandse dealer aan die is enkel tussenpersoon.

Bij Hubauer is die op voorraad als je OEM selecteert.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

beamer523i
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 apr 2018, 16:14

Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km

Bericht door beamer523i » 01 feb 2022, 14:29

Dank voor de tip. Ik heb het nagetrokken en inderdaad ....ze lijken daar leverbaar.
Ook in NL lijk ik er nu 6 te kunnen krijgen.

De prijzen lopen inmiddels op van de normale (ook al behoorlijk duur hoor...) € 270 per stuk naar € 400 per stuk. Hoeveel? Ja € 400
Schaarste heet dat blijkbaar en daar wordt door BMW misbruik van gemaakt.
Dus eerst zorgt BMW niet voor normale beschikbaarheid en vervolgens laten ze de prijzen van onderdelen over de rug van de BMW rijder met 30% stijgen. Als dat niet onfatsoenlijk is dan weet ik het niet meer.

Mijn ergernis over BMW groeit nog steeds met de dag.
Je mag niet schelden en vloeken op deze site denk ik. Daarom laat ik het hier bij.

Maar het is de allerlaatste BMW bij mij in de garage.

T E K O O P
Heeft iemand interesse in een BMW 523i... bijna zo goed als nieuw, alleen ...... met 1 defecte injector

Gebruikersavatar
U-car
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 jun 2010, 09:43
Locatie: Rotterdam

Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km

Bericht door U-car » 02 feb 2022, 17:18

Ik begrijp je frustatie, maar BMW maakt die injectoren niet zelf. Ook BMW is weer afhankelijk van toeleveranciers, en als die hun prijzen omhoog gooien (door schaarste, inflatie etc.) rekent bmw dat door aan haar klanten. Je kan van een fabrikant niet verlangen dat zij de hand in eigen boezem steekt in dit soort situaties.

Het is lullig, maar dat is nu eenmaal de situatie.
Ik hoop voor je dat je snel voorzien bent van een oplossing voor je probleem, zodat je deze hele situatie achter je kan laten en nog vele probleemloze km’s kan genieten van je auto.
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R

kawa
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 mar 2018, 23:06

Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km

Bericht door kawa » 04 nov 2023, 21:36

Goedenavond,

Ik moet mij schamen, denk ik. Uiteraard is het vanzelfsprekend om na het stellen van een vraag c.q. advies e.e.a. terug te koppelen.
Waarschijnlijk heeft er inderdaad, zoals gedacht, nog mechanisch vuil in gezeten welke in de loop van de tijd is meegevoerd in het verbrandingsproces. De motor heeft inmiddels, tot voor kort, alweer twee jaar zonder een slag verkeerd, prima gelopen.

Echter, de laatste tijd loopt de motor bij koude start soms wat onregelmatig. Gisteren liep deze ook onregelmatig, ook onder het rijden wanneer ik het gaspedaal even losliet was dit voelbaar. Bovendien maakte de motor een hoog, soort piepend, sissend geluid. Dit leek ergens links bij de inspuitkant vandaan te komen. Mogelijk dat dit duidt op problemen met een of meerdere injectoren. Vandaag overigens weer geen probleem. We gaan het even afwachten en anders maar even doorpakken. Ben nog zeer content met deze auto en heb naar mijn idee nog zeer weinig onkosten gehad.

Overigens rijdt deze BMW nog steeds op E5... :ja:

Gebruikersavatar
B-Buster
Berichten: 80
Lid geworden op: 31 mei 2020, 19:38

Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km

Bericht door B-Buster » 05 nov 2023, 15:24

Rooktest (laten) doen en kijken of alles nog goed dicht zit.
F10 535i | XHP | Eisenmann | Sophisto Grau
E63 650i | Individual | Rubin Schwarz

kawa
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 mar 2018, 23:06

Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km

Bericht door kawa » 11 nov 2023, 20:27

Inmiddels laten onderzoeken, het kleppendeksel schijnt lek/stuk te zijn waardoor de motor valse lucht aanzuigt. Een reparatie dus.

Gebruikersavatar
G545i
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:30

Re: Stokkende motor 523I F10 2011 160.000 km

Bericht door G545i » 14 aug 2024, 15:33

Hoe is het injectoren verhaal afgelopen? uiteindelijk alle injectoren vervangen of een enkele?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Techniek”