Bericht
door Kubilay » 20 mar 2022, 14:53
Goedemiddag,
Je zegt geen verbinding te krijgen met Inpa. Of bedoel je met je auto?
Ik zou eerst de simpele dingen gaan checken. Controleer daarom voor de zekerheid eerst even je computer. Staat je USB op COM 1 met latency op 1?
Hoe kan je dat checken? Ik ga ervan uit dat je een windows hebt. Je moet je obd kabel aansluiten op je computer. Vervolgens ga je naar ''Apparaatbeheer''. Daar zie je een lijstje. In dat lijstje moet je ''Poorten (COM & LPT)'' zien (of ''Ports (COM & LPT)'' in het engels). Als je die uitrolt, dan zie je, als het goed is ingesteld, ''USB Serial Port (COM1)''. Als je een ander COM nummer ziet, moet je dat aanpassen via eigenschappen > poortinstellingen. Controleer via de eigenschappen > poortinstellingen > geavanceerd ook de ''wachttijd'' (latency). Die moet op 1 msec.
Als dat toch gewoon COM 1 is en latency op 1, zou je de zekering kunnen controleren.
Volgens de zekeringshandleiding is zekering nr. 29 (op de zekeringspaneel achter je dashboardkastje) voor diagnose. Ik ga ervan uit dat deze zekering voor de OBD aansluiting is. Die kan je dus ook even controleren.
Ik vermoed eerder dat je USB instellingen zijn veranderd. Dat kan komen doordat computers soms vanuit zichzelf dingen gaan updaten.
Succes!
K.