Olly - BMW 535ix Mediterranblau oyster F11 LCI

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
DeDude

Re: Olly - BMW 535ix Mediterranblau oyster F11 LCI

Bericht door DeDude » 13 sep 2022, 19:59

Kenteken inmiddels binnen in Mijn RDW :gekdoen: , als alles meezit donderdag all-risk verzekerd en op gele platen.

wel klein beetje zure afdronk.

De catalogus waarde duikt toch stukje boven de €100k en dat betekent voertuig volgsysteem of peilzender. Tel daar bovenop dat mijn auto comfort access heeft, en daarmee krijg je sinds 2021 niet zomaar meer een SCM certificaat voor.

Extra kosten:
€399 voor peilzender incl inbouw
€349 voor aanpassen sleutel tegen relay attack en nieuw SCM certificaat

Ik mag dit jaar geen verjaardagscadeautje uitzoeken ;). Nouja. Die heb ik al in de vorm van de blauw witte propellor.

Het voelt zuur omdat over een jaar dit niet meer verplicht is, maar goed voor €749 heb ik wel een extra goede nachtrust.
BMW F11 535i xdrive (2016)
Mediterranblau | Oyster leder
Link naar showroom

Flerflep

Bericht door Flerflep » 11 okt 2022, 13:51

Ja balen, maar met de CA is het misschien toch al geen slecht idee om dit in te bouwen. Zag laatst weer een bericht voorbij komen dat er in een aantal aan elkaar gesloten straten meerdere F'jes waren opengebroken voor dashboard delen.

Hopelijk blijft dat je gewoon bespaard. Wellicht dat de goedheiligman onderin z'n zak wel een geldboompje tegenkomt dit jaar ;)
2008 BMW E60 LCI 525i N53 AUT

DeDude

Bericht door DeDude » 11 okt 2022, 19:07

Jep klopt! Ik ben het al weer vergeten ;)

noodzaak is er zeker; ik heb een combinatie die het dievengilde leuk vindt: verwarmd m-sport stuur, digitale instrumenten cluster en navi professional. Ik heb er ook een stuurslot op zitten puur zodat het al veel lastiger is om dit eruit te slopen.

Hij bevalt verder echt uitstekend. Baal wel echt van de vele files weer; ik haal niet uit die auto wat er in zit, het verbruik wordt absurd hoog en het is gewoon niet goed voor de techniek. Recent lekker ‘s avonds laat vanuit Amsterdam naar huis kunnen blazen, dan komt die héérlijk tot zijn recht. Anyway.

Zal weer even update schrijven in auto showroom. Niet aan toe gekomen door vakantie en drukte op werk.
Link naar showroom

Thijs_F11

Bericht door Thijs_F11 » 23 okt 2022, 18:07

mbt je teller: bij mijn pre-lci F11 is laatst een 6WA teller ingebouwd (ik had er eerst de conventionele standaard tellerbak in zitten) en begreep dat er ook een 6WB in gebouwd had kunnen worden, dus dan zou het voor jouw auto ook gewoon mogelijk moeten zijn om dit alsnog te doen.
De units zijn 2e hands alleen wel goed aan de prijs en dienen sowieso gecodeerd te worden op het chassisnr van je auto, anders heb je altijd een rood cirkeltje in je display (dat is om fraude tegen te gaan)

Voordeel van en 6WB is dat je niet specifiek op zoek hoeft naar een exemplaar voor benzine of km's per uur want dat kan allemaal worden gecodeerd. Ik heb veel geduld moeten hebben voor ik die van mij te pakken kreeg
Laatst gewijzigd door Thijs_F11 op 27 okt 2022, 14:12, 2 keer totaal gewijzigd.
F11 M Sport :///m:

www.glimgarage.nl

DeDude

Bericht door DeDude » 25 okt 2022, 21:22

Thanks voor de toelichting ! Ik moet zeggen ben erg tevreden over de 6WA en vind de extra kosten en moeite voor de 6WB niet echt nodig.

Ik moest alleen heel erg wennen aan dat ik weer verkeersinformatie en snelheid voor m’n neus had omdat ik bijna 3 jaar in een Tesla heb rondgereden ;)

Zie hieronder trouwens fotootje van het lichte kleur verschil. Het is consistent dus groot raadsel.. of wellicht ben ik te pietluttig.

Afbeelding
Link naar showroom

Alyssa

Bericht door Alyssa » 27 okt 2022, 11:37

Leuk verhaal om te lezen, lekker lang ook, dat zien we (helaas) niet zo vaak! :gekdoen:
BimmerPortal Team

E46 330ci '01

Vind mij op Facebook
of op Instagram

Thijs_F11

Bericht door Thijs_F11 » 27 okt 2022, 14:10

DeDude schreef: 25 okt 2022, 21:22
Zie hieronder trouwens fotootje van het lichte kleur verschil. Het is consistent dus groot raadsel.. of wellicht ben ik te pietluttig.

Afbeelding
Ik moet zeggen dat het verschil bij jouw bekleding wel zichtbaar is, ik heb daar zelf geen last van.
Ik zag dat je dezelfde leerverf als ik hebt aangeschaft, ik heb er onderstaande mee kunnen doen en ben er zeker niet ontevreden over:

Afbeelding

Afbeelding

ik wil nog wel een keertje de hele bestuurdersstoel onder handen nemen, want er is wel een minimaal kleurverschil zichtbaar. Maar dat is niet zo gek als je nagaat hoeveel uur er al in de stoel is gezeten.

www.glimgarage.nl

DeDude

Bericht door DeDude » 27 okt 2022, 18:26

Alyssa schreef: 27 okt 2022, 11:37 Leuk verhaal om te lezen, lekker lang ook, dat zien we (helaas) niet zo vaak! :gekdoen:
Merci! Leuke reactie, ik vind schrijven een leuke bezigheid zolang ik er tijd voor heb dus zeker idee om dit verder te trekken. Ook nogmaals omdat ik vooraf veel aan dit forum heb gehad en nu nog steeds gezien Thijs ‘ comments. :)
Link naar showroom

DeDude

Bericht door DeDude » 27 okt 2022, 18:29

Thijs_F11 schreef: 27 okt 2022, 14:10 Ik moet zeggen dat het verschil bij jouw bekleding wel zichtbaar is, ik heb daar zelf geen last van.
Ik zag dat je dezelfde leerverf als ik hebt aangeschaft, ik heb er onderstaande mee kunnen doen en ben er zeker niet ontevreden over:

ik wil nog wel een keertje de hele bestuurdersstoel onder handen nemen, want er is wel een minimaal kleurverschil zichtbaar. Maar dat is niet zo gek als je nagaat hoeveel uur er al in de stoel is gezeten.
Ja gek hè. ik weet ook niet echt wat het is, het is enkel daar en dus op de handgreep bij linker voor portier. Het lijkt bijna gebruik van een schoonmaak middel wat effect heeft gehad op het leder Oid. Nog een keer goed poetsen met APC wellicht.

Resultaat van die leder verf is top zeg! Ik heb op portier greep wel meer verf ‘afgebladderd’ dan bij jou dus benieuwd ernaar. Mijn stoelen zijn echter nog wel als nieuw dus die hoef ik gelukkig niet aan te pakken daarmee. Km stand is ook nog niet zo hoog vandaar.

Ps nog idee om het plastic van de deur greep te vervangen? Bij mij is het nog OK maar wil het sticky probleem voor zijn. Vind die zwarte (a la M5) grepen ook veel mooier en is de kosten niet op Ali …
Link naar showroom

Thijs_F11

Bericht door Thijs_F11 » 30 okt 2022, 19:30

Ik zweer bij Bilt Hamber surfex HD als APC; je kunt het tot 1:200 aanlengen dus altijd zo krachtig/mild maken als je zelf wilt.
En het is een product op waterbasis dus de kans dat je er iets mee verklooit is gering.
Maar niet alleen je schoonmaakmiddel is van belang.
Voor het reinigen van leren interieurs gebruik ik altijd deze borstel: https://www.carclean.com/en/gyeon-qm-leatherbrush.html

En dan gebruik ik na het reinigen Gyeon Q2 leather coat als bescherming. Vergeet ook niet dat Oyster Dakota gewoon een heel besmettelijke kleur is die je regelmatig bij moet houden.

(Ik laat mn handgrepen zoals ze zijn, persoonlijk vind ik zwart niet heel mooi…h

www.glimgarage.nl

DeDude

Bericht door DeDude » 30 okt 2022, 21:14

Mooie tips weer! Heb eenzelfde borsteltje maar niet van gyeon. Gewoon in een paarden speciaalzaak gekocht, waar ik trouwens ook die leather dressing heb aangeschaft op aanraden van jouw showroom :) .
Gebruikte hiervoor Gliptone, maar vond dat altijd wel wat licht glimmend blijven en wil graag matte look. Alsof die uit de showroom komt. Bovendien bleef het heel licht plakkerig wat ik op het stuur niet prettig vind.

Moet hier nog wel mee aan de slag / tijd voor vinden. Ik heb een pasgeborene en recent van baan gewisseld dus het is even schipperen haha.

Sealant/ coating heb ik niet , gebruikte ik op mijn vorige auto’s ook niet en na >100k km bleef het leder nog netjes door regelmatig reinigen en voeden. Nog expliciete reden dat je dat zelf wel de voorkeur geeft? Iets minder vaak het oyster leder reinigen wellicht?

…want man, inderdaad het is behoorlijk besmettelijk. Ik draag doordeweeks geen jeans, na weekend wat langer in de auto zag ik het gelijk zitten….

Heb trouwens de leder verf binnen. Heel klein stukje gedaan voor kleur en je ziet inderdaad toch kleur verschil met het handvat vs de verf. De verf is wél dezelfde kleur als de rest van het deur paneel en de stoelen dus er lijkt toch iets van kleur verschil te zijn ontstaan al dan niet door een te agressieve reiniger vd vorige eigenaar.

Ik denk dat ik het hele handvat in één keer netjes verf zodat het weer mooi consistent is, maar not sure of ik daar genoeg verf voor heb. Anyway zal tzt resultaat posten.

Ik gebruik trouwens P&S xpress interior reiniger. Echt fantastisch spul
https://www.carclean.com/nl/ps-renny-do ... eaner.html
Link naar showroom

Thijs_F11

Bericht door Thijs_F11 » 31 okt 2022, 18:50

De coating geeft geeft niet meer / een langere bescherming dan het 'paardenspul', ik ben gewoon een Gyeon fanaat :)
Het verwerkt wel wat minder vettig, verder geen verschil.

Het mooiste is idd om bij het verven ineens een heel deel aan te pakken, ik moet nog steeds de hele stoel doen ipv alleen de wang. Maar ik ben de afgelopen maanden te druk bezig geweest met auto's van andere om die van mezelf in alle rust aan te pakken.

Ik gebruik Gyeon Prep om het stuur schoon en vetvrij te maken, dat werkt echt verbluffend goed.

www.glimgarage.nl

DeDude

Bericht door DeDude » 02 nov 2022, 23:01

Haha thnx, goed om te weten! En hoe heb jij nu je portier geverfd , met een air brush Oid of verf kwastje ? Ik heb de kleinere verfset met een soort stift , maar niet helemaal tevreden hierover. Onregelmatige dikke verf, dus wellicht dat ik de dop eraf schroef en met verf kwastje doe.

Die leather cleanser trouwens geprobeerd op m’n portemonnee en aktetas. Wat een mooi spul zeg. Prachtig effect, soepeler leder en mooie matte look
Link naar showroom

Thijs_F11

Bericht door Thijs_F11 » 03 nov 2022, 07:26

Ik heb de verf aangebracht met de achterkant van een schuursponsje dat ik doormidden had geknipt. De verf in een oud schaaltje gedaan en vervolgens t sponsje door de verf halen, dan kun je beter doseren en dat scheelt een boel geknoei.

Dan is het een kwestie van voorzichtig deppen op de te verven oppervlakte.
Én: liever een paar dunne laagjes aanbrengen ipv 1 dikke laag om alles dekkend te krijgen. Succes!

www.glimgarage.nl

DeDude

Bericht door DeDude » 04 nov 2022, 09:56

Het leven kan soms zo simpel zijn hè. Simpele maar goede oplossing :) thanks ! Hou je op de hoogte. Mooie nieuwe website trouwens en nette prijzen :duimen:
Link naar showroom

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”