F11 520 M Sport
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 14 jan 2017, 21:19
Re: F11 520 High Executive M Sport 20" style 373
Ben wel benieuwd naar de uiteindelijke standtijd van de coating. Staat de auto altijd binnen of staat hij normaal buiten?
Re: F11 520 High Executive M Sport 20" style 373
Hij staat echt altijd binnen en ik breng elke 4 weken een laagje Gyeon Cure aan.
Ik ga er vanuit dat er een fles Gyeon Foam en Bathe Essence onder de kerstboom zullen liggen, en als ik dan de Cure blijf gebruiken ga ik er vanuit dat ik de beloofde standtijd van 2 jaar gewoon zou moeten halen.
Er blijft sowieso bizar weinig vervuiling op de auto zitten, maar het beetje dat wel blijft plakken spuit je er met de hogedrukreiniger moeiteloos vanaf. Drogen doe ik met de bladblazer en dankzij de idioot goede beading is dat ook een fluitje van een cent.
Ik ga er vanuit dat er een fles Gyeon Foam en Bathe Essence onder de kerstboom zullen liggen, en als ik dan de Cure blijf gebruiken ga ik er vanuit dat ik de beloofde standtijd van 2 jaar gewoon zou moeten halen.
Er blijft sowieso bizar weinig vervuiling op de auto zitten, maar het beetje dat wel blijft plakken spuit je er met de hogedrukreiniger moeiteloos vanaf. Drogen doe ik met de bladblazer en dankzij de idioot goede beading is dat ook een fluitje van een cent.
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 14 jan 2017, 21:19
Re: F11 520 High Executive M Sport 20" style 373
Ik heb mijn auto in de Collonite staan, hij staat bij mij ook altijd binnen en dat scheelt ook enorm in de vervuiling.
Mooie spullen van Gyeon, ik ben daar ook een fan van.
Mooie spullen van Gyeon, ik ben daar ook een fan van.
Re: F11 520 High Executive M Sport 20" style 373
inmiddels zit de Mohs coating er zo'n 4 maanden op en de vuil -en waterafstotende werking is nog steeds dik in orde; touchless wassen met behulp van de bladblazer is een fluitje van een cent en hoe minder aanrakingen, hoe minder kans op krasjes
https://youtu.be/mhgGt815kj0
https://youtu.be/vY3PhDzFfUA
https://youtu.be/mhgGt815kj0
https://youtu.be/vY3PhDzFfUA
condens in koplamp
Omdat ik last bleef houden van vocht in de koplamp aan de bestuurderskant, heb ik deze er uit gehaald en ben ik met behulp van perslucht op zoek gegaan naar lekkages.
Het vreemde was, dat de auto uren in de regen kon staan zonder dat er condens ontstond, maar als ik een paar km gereden had of er bij koude grote temperatuursverschillen waren er wél vocht aan de binnenzijde zat.
De koplamp is met perslucht op druk gezet en toen werd al snel duidelijk dat er aan de onderzijde in de hoek onder het knipperlicht een lekkage zat, die is afgekit. Daarna heb ik de kit twee dagen uit laten harden en weer getest of er nog lucht ontsnapte, maar dat was niet het geval dus kon ik de koplamp weer monteren.
ik ga er vanuit dat het euvel nu opgelost is, de plek waar de lekkage zat verklaart volgens mij wel waarom er bij stilstand geen vocht in de koplamp zat, alleen na het rijden.
Het vreemde was, dat de auto uren in de regen kon staan zonder dat er condens ontstond, maar als ik een paar km gereden had of er bij koude grote temperatuursverschillen waren er wél vocht aan de binnenzijde zat.
De koplamp is met perslucht op druk gezet en toen werd al snel duidelijk dat er aan de onderzijde in de hoek onder het knipperlicht een lekkage zat, die is afgekit. Daarna heb ik de kit twee dagen uit laten harden en weer getest of er nog lucht ontsnapte, maar dat was niet het geval dus kon ik de koplamp weer monteren.
ik ga er vanuit dat het euvel nu opgelost is, de plek waar de lekkage zat verklaart volgens mij wel waarom er bij stilstand geen vocht in de koplamp zat, alleen na het rijden.
Re: F11 520 M Sport
Hoe heb je de koplamp eruit gehaald als ik vragen mag? Ik wil de rechtse er ook even uithalen maar ik heb geen zin om de bumper te demonteren. (de lampen van de E61 had je er in een paar minuten uit, dat was heel makkelijk maar een F11...Poe.)
Re: F11 520 M Sport
Ik heb “gewoon” de bumper verwijderd. Een tijdje terug heb ik de koplamp verwijderd zonder de hele bumper te demonteren, maar het is wat mij betreft net zo makkelijk om m helemaal te verwijderen. In je eentje is het nog geen half uurtje werk. Met het monteren is het wel handig om een setje extra handen te hebben ivm het netjes terug plaatsen.
Dankzij dit filmpje wist ik precies waar ik alle schroeven kon vinden:
https://youtu.be/W7p1AC1_jjg
Dankzij dit filmpje wist ik precies waar ik alle schroeven kon vinden:
https://youtu.be/W7p1AC1_jjg
Re: F11 520 M Sport
Ha Thijs,
Wat staat jouw funfer er mooi bij zeg ! Indrukwekkend hoe je hem in showroom staat hebt gekregen. Leuke tips ook die ik ten harte heb genomen (interieur) of ten harte ga nemen: opknappen velgen.
Ga zo door! Lees het met plezier. Wellicht meld ik me een keer als ik m’n auto goed wil laten detailleren :-)
Vraagje, het lijkt erop dat jij ook oyster Dakota interieur bekleding hebt. Heb jij ook last van ietwat kleur verschil tov de hoofd bekleding en de losse onderdelen zoals deur hendel en de uitklapbare armsteun van de achter stoelen? Het omschrijft zich het beste nog als héél licht blauwige tint er doorheen.
Wat staat jouw funfer er mooi bij zeg ! Indrukwekkend hoe je hem in showroom staat hebt gekregen. Leuke tips ook die ik ten harte heb genomen (interieur) of ten harte ga nemen: opknappen velgen.
Ga zo door! Lees het met plezier. Wellicht meld ik me een keer als ik m’n auto goed wil laten detailleren :-)
Vraagje, het lijkt erop dat jij ook oyster Dakota interieur bekleding hebt. Heb jij ook last van ietwat kleur verschil tov de hoofd bekleding en de losse onderdelen zoals deur hendel en de uitklapbare armsteun van de achter stoelen? Het omschrijft zich het beste nog als héél licht blauwige tint er doorheen.
Re: F11 520 M Sport
bedankt voor je reactie Olly, leuk om te lezen!
Mijn interieur is idd Oyster Dakota, maar ik heb nergens kleurverschil opgemerkt moet ik zeggen.
Ik heb laatst een zijwang van de bestuurdersstoel en een gedeelte van het deurpaneel vanwege slijtageplekken bijgewerkt met leerverf en dat heeft een heel goed resultaat gehad. Wei weet kun je daar het eea mee proberen:
https://www.ebay.nl/itm/272717505091?ha ... SwuwdhGjf3
Je bent van harte welkom om een keer langs te komen met je auto, dan kan ik een inschatting maken van wat ik voor je kan betekenen; ik ga per 1 november a.s. als parttime zelfstandige aan de gang en heb in de maand november een kortingsactie op diverse detailing pakketten, dus wie weet kan dat interessant voor je zijn.
Stuur me gerust een pm voor meer informatie, ik neem aan dat het niet wenselijk is om openbaar ongevraagd reclame te maken
Mijn interieur is idd Oyster Dakota, maar ik heb nergens kleurverschil opgemerkt moet ik zeggen.
Ik heb laatst een zijwang van de bestuurdersstoel en een gedeelte van het deurpaneel vanwege slijtageplekken bijgewerkt met leerverf en dat heeft een heel goed resultaat gehad. Wei weet kun je daar het eea mee proberen:
https://www.ebay.nl/itm/272717505091?ha ... SwuwdhGjf3
Je bent van harte welkom om een keer langs te komen met je auto, dan kan ik een inschatting maken van wat ik voor je kan betekenen; ik ga per 1 november a.s. als parttime zelfstandige aan de gang en heb in de maand november een kortingsactie op diverse detailing pakketten, dus wie weet kan dat interessant voor je zijn.
Stuur me gerust een pm voor meer informatie, ik neem aan dat het niet wenselijk is om openbaar ongevraagd reclame te maken
Re: F11 520 M Sport
Ha Thijs, veel dank! Grappig, ik heb vorige week exact die leder verf set besteld , als eerste poging voordat ik het wat duurdere colourlock aanschaf. Was op aanraden van US BMW forum en voor ~€25 kan het geen kwaad om het te proberen tov €140 voor colour lock.
Mooi om te lezen dat jij er tevreden over bent! Ik heb namelijk ook last van die f11 kwaal met de portier greep. Krijg het setje volgende week binnen dus ben benieuwd.
Qua kleur verschil heb ik foto toegevoegd aan mijn eigen pagina om die van jou schoon te houden.
Ik hou je pagina in de gaten! Korte termijn nog geen detaillering nodig -> auto staat nog in de wax door de vorige eigenaar waar dit best netjes is gedaan. Maar gezien het resultaat wat jij hebt behaald op jouw auto wil ik dit zeker in de toekomst ga doen, dus je ziet mij vanzelf !
Mooi om te lezen dat jij er tevreden over bent! Ik heb namelijk ook last van die f11 kwaal met de portier greep. Krijg het setje volgende week binnen dus ben benieuwd.
Qua kleur verschil heb ik foto toegevoegd aan mijn eigen pagina om die van jou schoon te houden.
Ik hou je pagina in de gaten! Korte termijn nog geen detaillering nodig -> auto staat nog in de wax door de vorige eigenaar waar dit best netjes is gedaan. Maar gezien het resultaat wat jij hebt behaald op jouw auto wil ik dit zeker in de toekomst ga doen, dus je ziet mij vanzelf !
Re: F11 520 M Sport
Haha dat kán geen toeval zijn
Altijd goed, geniet van je auto!
Altijd goed, geniet van je auto!
Re: F11 520 M Sport
in de afgelopen maanden ben ik in mijn vrije tijd vooral druk bezig geweest met auto's van anderen, maar tussendoor waren er wel een aantal updates aan mijn F11.
De sierstukken van de uitlaat zagen er echt niet meer uit dus daar zijn verse exemplaren opgekomen. Niet helemaal zwart zoals het OEM is, maar met een donker Chrome afwerking:
Na terugkomst van vakantie en in totaal 3500 km in weer variërend van zware regen tot 40 graden in de bakkende zon bleek er allerlei verontreiniging in de keramische coating getrokken te zijn. Ik heb heb van alles geprobeerd maar kreeg het er niet 100% naar mijn zin uit. Dus er zat maar één ding op: alle coating strippen, de hele auto licht polijsten, de lak ontvetten en 2 verse lagen coating aanbrengen. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om meteen ook achter de deurklinken te polijsten, dat is echt zo' n plek die altijd vol met krassen zit. Ook onder de motorkap heb ik alles gereinigd en voor de eerste keer Koch MP gebruikt. Wat een tópspul!
Ik was al langere tijd op zoek naar een 6WA cluster, de combinatie benzine én km per uur bleek geen makkelijke om te vinden. Uiteindelijk heb ik er eentje op de kop weten te tikken en ben erg blij met het verschil tov de originele unit:
De sierstukken van de uitlaat zagen er echt niet meer uit dus daar zijn verse exemplaren opgekomen. Niet helemaal zwart zoals het OEM is, maar met een donker Chrome afwerking:
Na terugkomst van vakantie en in totaal 3500 km in weer variërend van zware regen tot 40 graden in de bakkende zon bleek er allerlei verontreiniging in de keramische coating getrokken te zijn. Ik heb heb van alles geprobeerd maar kreeg het er niet 100% naar mijn zin uit. Dus er zat maar één ding op: alle coating strippen, de hele auto licht polijsten, de lak ontvetten en 2 verse lagen coating aanbrengen. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om meteen ook achter de deurklinken te polijsten, dat is echt zo' n plek die altijd vol met krassen zit. Ook onder de motorkap heb ik alles gereinigd en voor de eerste keer Koch MP gebruikt. Wat een tópspul!
Ik was al langere tijd op zoek naar een 6WA cluster, de combinatie benzine én km per uur bleek geen makkelijke om te vinden. Uiteindelijk heb ik er eentje op de kop weten te tikken en ben erg blij met het verschil tov de originele unit:
Re: F11 520 M Sport
Heel gaaf het nieuwe cluster! Lekker bezig geweest voor de rest, top!
Re: F11 520 M Sport
ik stoorde me al een tijdje aan de roestige staat van de remklauwen en naven. Dus ik heb ze met Foliatec 2 componenten remklauwlak weer netjes op kleur gemaakt; Nu smoelt het weer naar mijn zin.
ook de bouten heb ik als finishing touch zilver gemaakt
ook de bouten heb ik als finishing touch zilver gemaakt
Re: F11 520 M Sport
Nice! En de 6WA is echt een hele fijne inderdaad !