distributieketting preventief vervangen of ....

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Gebruikersavatar
DavidRus
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 aug 2013, 08:57

Re: distributieketting preventief vervangen of ....

Bericht door DavidRus » 05 mei 2023, 13:28

En als ik dus de ZF8HP70 heb dan hoef ik aan de automaat geen aanpassingen te doen, juist?

m.h.
Berichten: 938
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:10
Locatie: Provincie Zeeland NL

Re: distributieketting preventief vervangen of ....

Bericht door m.h. » 05 mei 2023, 18:38

Als k ff snel check. Jij hebt de N20 motor, die na tuning op 420Nm komt? Klopt dit?
Dan zou je zelfs met de zf8hp45 uit de voeten kunnen. Wss heb je die ook.
Om zeker te zijn kun je vragen hier op het forum of source even je VIN wil checken. Dan weet je zeker welke versnellingsbak je hebt

Ik rijd zelf al meer dan 200k met een gechipte n47 (440Nm met een ZF8HP45) probleemloos rond. Wel regelmatig versnellingsbakolie wisselen/flushen

Gebruikersavatar
DavidRus
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 aug 2013, 08:57

Re: distributieketting preventief vervangen of ....

Bericht door DavidRus » 05 mei 2023, 20:53

420 nm klopt inderdaad. Beetje afhankelijk welk tuningsbedrijf je kiest. Wie heeft goede ervaring met een tuner in noord-Holland (omgeving Alkmaar zou top zijn).

Wie zou m’n VIN kunnen checken? Iemand?

m.h.
Berichten: 938
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:10
Locatie: Provincie Zeeland NL

Re: distributieketting preventief vervangen of ....

Bericht door m.h. » 06 mei 2023, 16:36

Als je alles er uit wilt halen zou ik je inlaat reinigen voor het tunen (Walnutblasting).

Beetje afhankelijk van de km-stand

Leon1980
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 aug 2013, 22:27

Re: distributieketting preventief vervangen of ....

Bericht door Leon1980 » 11 mei 2023, 22:57

Bij een n20 zit er altijd een 8hp450 in. Sterker nog, bij mijn 535i zit ook die bak erin.
420Nm gaat voor de bak geen probleem zijn.
Tuning heb ik op mijn vorige wagen (520i) ook laten doen. Ik heb de tuning uit laten voeren op ron95 ipv 98 ivm beschikbaarheid op vakantie wellicht en iets meer reserve in timing etc.
Daarna weer altijd v-power getankt. (Zoals ik altijd doe)
Een kennis van mij heeft tegelijkertijd ook zijn 520i laten tunen bij dezelfde tuner. Een aantal maanden later een gescheurde zuigerkroon en een redelijke rekening. Hij tankte altijd B-merk ron 95.

Na tuning zou ik 98 aanbevelen en niet continu het maximale uit je blok halen.
De 528i heeft andere zuigers en een lagere compressie verhouding. 1:11 vs 1:10
BMW heeft dat natuurlijk niet voor niks gedaan😜

Ik heb wat metingen na de tuning gedaan: In deellast (continue snelheid op de snelweg bijvoorbeeld bleef de turbo druk ongewijzigd dus de belasting op je motor gelijk.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Techniek”