distributieketting preventief vervangen of ....
Re: distributieketting preventief vervangen of ....
En als ik dus de ZF8HP70 heb dan hoef ik aan de automaat geen aanpassingen te doen, juist?
Als k ff snel check. Jij hebt de N20 motor, die na tuning op 420Nm komt? Klopt dit?
Dan zou je zelfs met de zf8hp45 uit de voeten kunnen. Wss heb je die ook.
Om zeker te zijn kun je vragen hier op het forum of source even je VIN wil checken. Dan weet je zeker welke versnellingsbak je hebt
Ik rijd zelf al meer dan 200k met een gechipte n47 (440Nm met een ZF8HP45) probleemloos rond. Wel regelmatig versnellingsbakolie wisselen/flushen
Dan zou je zelfs met de zf8hp45 uit de voeten kunnen. Wss heb je die ook.
Om zeker te zijn kun je vragen hier op het forum of source even je VIN wil checken. Dan weet je zeker welke versnellingsbak je hebt
Ik rijd zelf al meer dan 200k met een gechipte n47 (440Nm met een ZF8HP45) probleemloos rond. Wel regelmatig versnellingsbakolie wisselen/flushen
420 nm klopt inderdaad. Beetje afhankelijk welk tuningsbedrijf je kiest. Wie heeft goede ervaring met een tuner in noord-Holland (omgeving Alkmaar zou top zijn).
Wie zou m’n VIN kunnen checken? Iemand?
Wie zou m’n VIN kunnen checken? Iemand?
Als je alles er uit wilt halen zou ik je inlaat reinigen voor het tunen (Walnutblasting).
Beetje afhankelijk van de km-stand
Beetje afhankelijk van de km-stand
Bij een n20 zit er altijd een 8hp450 in. Sterker nog, bij mijn 535i zit ook die bak erin.
420Nm gaat voor de bak geen probleem zijn.
Tuning heb ik op mijn vorige wagen (520i) ook laten doen. Ik heb de tuning uit laten voeren op ron95 ipv 98 ivm beschikbaarheid op vakantie wellicht en iets meer reserve in timing etc.
Daarna weer altijd v-power getankt. (Zoals ik altijd doe)
Een kennis van mij heeft tegelijkertijd ook zijn 520i laten tunen bij dezelfde tuner. Een aantal maanden later een gescheurde zuigerkroon en een redelijke rekening. Hij tankte altijd B-merk ron 95.
Na tuning zou ik 98 aanbevelen en niet continu het maximale uit je blok halen.
De 528i heeft andere zuigers en een lagere compressie verhouding. 1:11 vs 1:10
BMW heeft dat natuurlijk niet voor niks gedaan
Ik heb wat metingen na de tuning gedaan: In deellast (continue snelheid op de snelweg bijvoorbeeld bleef de turbo druk ongewijzigd dus de belasting op je motor gelijk.
420Nm gaat voor de bak geen probleem zijn.
Tuning heb ik op mijn vorige wagen (520i) ook laten doen. Ik heb de tuning uit laten voeren op ron95 ipv 98 ivm beschikbaarheid op vakantie wellicht en iets meer reserve in timing etc.
Daarna weer altijd v-power getankt. (Zoals ik altijd doe)
Een kennis van mij heeft tegelijkertijd ook zijn 520i laten tunen bij dezelfde tuner. Een aantal maanden later een gescheurde zuigerkroon en een redelijke rekening. Hij tankte altijd B-merk ron 95.
Na tuning zou ik 98 aanbevelen en niet continu het maximale uit je blok halen.
De 528i heeft andere zuigers en een lagere compressie verhouding. 1:11 vs 1:10
BMW heeft dat natuurlijk niet voor niks gedaan
Ik heb wat metingen na de tuning gedaan: In deellast (continue snelheid op de snelweg bijvoorbeeld bleef de turbo druk ongewijzigd dus de belasting op je motor gelijk.