BMW E39 520i (2003) Titangrau
- LarsBrugman
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 18 nov 2017, 16:11
Re: BMW E39 520i (2003) Titangrau
@Robin Dankjewel, een mooier compliment is er niet denk ik
Inmiddels staat de kilomterteller iets voorbij de 269.000 kilometer. Ook op 1 maand na de auto 5 jaar in bezit. Redelijk bizar om te bedenken dat ik er in die tijd meer dan 125.000 kilometer mee heb gereden. Ben er nog steeds niet op uitgekeken, dus hij mag nog een tijdje mee!
In de tussentijd geen noemenswaardige zaken gehad. Enkel een airbagstoring op de gordelspanner bestuurderszijde. Dat bleek een kabel te zijn die niet helemaal lekker contact maakt. Makkelijke fix dus.
Recent ook met de auto op de rollenbank geweest. Hieronder de resultaten:
De auto zou 170 pk en 210 nm moeten hebben. Qua vermogen een mooi resultaat, maar koppel helaas net niet gehaald. Overall zeker tevreden.
Inmiddels staat de kilomterteller iets voorbij de 269.000 kilometer. Ook op 1 maand na de auto 5 jaar in bezit. Redelijk bizar om te bedenken dat ik er in die tijd meer dan 125.000 kilometer mee heb gereden. Ben er nog steeds niet op uitgekeken, dus hij mag nog een tijdje mee!
In de tussentijd geen noemenswaardige zaken gehad. Enkel een airbagstoring op de gordelspanner bestuurderszijde. Dat bleek een kabel te zijn die niet helemaal lekker contact maakt. Makkelijke fix dus.
Recent ook met de auto op de rollenbank geweest. Hieronder de resultaten:
De auto zou 170 pk en 210 nm moeten hebben. Qua vermogen een mooi resultaat, maar koppel helaas net niet gehaald. Overall zeker tevreden.
Re: BMW E39 520i (2003) Titangrau
Nou, die motor is gewoon nog fris hoor!
Het is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)
De auto: 2002 E39 525 Touring AUT, Bluewater Metallic, LPi, 417.000 km and counting
De auto: 2002 E39 525 Touring AUT, Bluewater Metallic, LPi, 417.000 km and counting
- LarsBrugman
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 18 nov 2017, 16:11
Re: BMW E39 520i (2003) Titangrau
Op de heenweg naar de Nurburgring 24H race even gekeken op wat voor topsnelheid de BMW uit kon komen.
Op de teller kom je tot ongeveer 240 km/h, GPS geeft 231 aan. Niet slecht
Video: https://www.youtube.com/shorts/1g50YpWmN-o
Op de teller kom je tot ongeveer 240 km/h, GPS geeft 231 aan. Niet slecht
Video: https://www.youtube.com/shorts/1g50YpWmN-o
- LarsBrugman
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 18 nov 2017, 16:11
Re: BMW E39 520i (2003) Titangrau
Tijdje geen update meer geplaatst, maar ook nu moest er uiteraard wat aan de E39 gebeuren.
Roest aanpakken
De dorpel aan de rechter achterzijde begon nu echt te veel schade te vertonen. Deze is helaas voor mijn eigendom slecht hersteld. Hieronder wat foto's van het proces om dit op te lossen:
Roest uitgeslepen:
Zonder metaal op de brug
Ongespoten weer op de grond
Inmiddels ook weer helemaal gespoten en netjes gemaakt!
Shortshifter
Naast de roest heb ik ook een shortshifter geplaatst. In dit geval gaat dat om de pookknop van een F10 M5 gecombineerd met de schakelstang van een E60 545i. Met deze combinatie wordt de slag veel korter en het schakelgevoel een stuk beter. Populaire upgrade die je vooral in de USA veel ziet.
En nog wat plaatjes van hoe de auto er bij staat
Binnenkort nog een paar updates, er ligt een origineel M-Pakket bij de spuiter!
Roest aanpakken
De dorpel aan de rechter achterzijde begon nu echt te veel schade te vertonen. Deze is helaas voor mijn eigendom slecht hersteld. Hieronder wat foto's van het proces om dit op te lossen:
Roest uitgeslepen:
Zonder metaal op de brug
Ongespoten weer op de grond
Inmiddels ook weer helemaal gespoten en netjes gemaakt!
Shortshifter
Naast de roest heb ik ook een shortshifter geplaatst. In dit geval gaat dat om de pookknop van een F10 M5 gecombineerd met de schakelstang van een E60 545i. Met deze combinatie wordt de slag veel korter en het schakelgevoel een stuk beter. Populaire upgrade die je vooral in de USA veel ziet.
En nog wat plaatjes van hoe de auto er bij staat
Binnenkort nog een paar updates, er ligt een origineel M-Pakket bij de spuiter!
- Marcel RSD
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37
Re: BMW E39 520i (2003) Titangrau
Blijft echt een tijdloos ontwerp.
Wees er maar zuinig op, zo worden ze niet meer gemaakt.
Wees er maar zuinig op, zo worden ze niet meer gemaakt.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Re: BMW E39 520i (2003) Titangrau
Wat een gave verschijning zo. Wat Marcel al zegt, een tijdloos ontwerp!
BMW E88 135i DCT + Lexus GS450h F-sport line
- LarsBrugman
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 18 nov 2017, 16:11
Re: BMW E39 520i (2003) Titangrau
Tijdje geen update meer geplaatst, de E39 is er nog steeds!
Inmiddels de 300.000 kilometer gepasseerd, flinke afstand woon-werk en een trip naar de Noordkaap hebben de kilometerstand lekker op laten lopen. E39 in Noorwegen:
Qua updates heb ik een M Sport achterbumper en M Sport spoilerlip geplaatst. De oude, standaard bumper was op meerdere plaatsen gescheurd en al beschadigd sinds ik de auto kocht. Hieronder een fotootje hoe dat er nu uit ziet:
Tijdens het monteren van de bumper ook een einddemper van SuperSprint geplaatst. In de standaard demper was een schot los geraakt waardoor over elke drempel een rammelend geluid te horen was van het binnenwerk van de uitlaat. Dit opgelost en gelijk wat beleving toegevoegd
En dan voor de toekomst. Er moest toch een vervanger komen voor de E39.
Ik was op zoek naar iets met wat meer vermogen, beleving en vooral fun factor.
Veel verschillende auto's geprobeerd, test gereden en serieus bekeken maar nooit echt iets kunnen vinden wat me aan sprak.
Uiteindelijk mijn oog laten vallen op de Z4 Coupé (E86), die wel heel erg goed bevielen. En dat is 'm geworden..
Afgelopen week deze handgeschakelde Z4 3.0SI opgehaald uit Duitsland:
Voorlopig gaat de E39 nog niet weg, zodra de Z4 op kenteken staat overdenken of ik de 5-Serie houd of toch verkoop. Ben er stiekem best aan gehecht geraakt de afgelopen jaren...
Inmiddels de 300.000 kilometer gepasseerd, flinke afstand woon-werk en een trip naar de Noordkaap hebben de kilometerstand lekker op laten lopen. E39 in Noorwegen:
Qua updates heb ik een M Sport achterbumper en M Sport spoilerlip geplaatst. De oude, standaard bumper was op meerdere plaatsen gescheurd en al beschadigd sinds ik de auto kocht. Hieronder een fotootje hoe dat er nu uit ziet:
Tijdens het monteren van de bumper ook een einddemper van SuperSprint geplaatst. In de standaard demper was een schot los geraakt waardoor over elke drempel een rammelend geluid te horen was van het binnenwerk van de uitlaat. Dit opgelost en gelijk wat beleving toegevoegd
En dan voor de toekomst. Er moest toch een vervanger komen voor de E39.
Ik was op zoek naar iets met wat meer vermogen, beleving en vooral fun factor.
Veel verschillende auto's geprobeerd, test gereden en serieus bekeken maar nooit echt iets kunnen vinden wat me aan sprak.
Uiteindelijk mijn oog laten vallen op de Z4 Coupé (E86), die wel heel erg goed bevielen. En dat is 'm geworden..
Afgelopen week deze handgeschakelde Z4 3.0SI opgehaald uit Duitsland:
Voorlopig gaat de E39 nog niet weg, zodra de Z4 op kenteken staat overdenken of ik de 5-Serie houd of toch verkoop. Ben er stiekem best aan gehecht geraakt de afgelopen jaren...
Re: BMW E39 520i (2003) Titangrau
Werk je bij Carrec?
- LarsBrugman
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 18 nov 2017, 16:11
Re: BMW E39 520i (2003) Titangrau
Mooi om te horen dat je de E39 nog houd.
Hier ook net tripje van 3500km gehad naar Italië.
Hier ook net tripje van 3500km gehad naar Italië.
BMW E39 maakt rijden geweldig