- wiel eraf

- remklauw verwijderen (netjes ophangen)
- remzadel verwijderen voor wat extra ruimte + remschijf wegnemen
- boutjes van de wielnaaf even netjes schoonborstelen en inspuiten met kruipolie
- abs sensor (achterzijde wegenemen)
- bouten verwijderen wielnaaf links boven, rechts boven en rechts onder (torx 55).
- fusee voorste draagarm lossen (sleutel 24 + torx 45) en wat naar boven laten hangen.
- bout wielnaaf links onder verwijderen en wielnaaf netjes lostikken.
- zitvlak netjes schoonmaken, ivm aluminium GEEN schuurpapier, maar netjes met scotch en kruipolie.

- nieuwe wielnaaf plaatsen. (Indien je vet gebruikt remmenvet of keramischvet gebruiken. Geen kopervet ivm storing aan de abs sensor.
- bouten kruislings aandraaien 1e 20 Nm, 2e 120 Nm en 3e 90 graden.
- abs sensor terug monteren
- fusee netjes terug vast zetten en > done!

Even je remmerij netjes afmonteren uiteraard.
Ik heb een FAG wielnaaf gekozen, niet bij iedereen bekend maar is een A-merk lagers. Doet niet onder voor SKF.
Toen ik de oude naaf verwijderde bleek origineel BMW ook FAG te zijn.
