Afgelopen halfjaar zijn er veel dingen aangepakt die wat hebben gekost. De trip naar Sardinië zou uitwijzen wat wel en niet werkte. Nou, onderweg op de autobahn was ik blij weer met ronde wielen onderweg te zijn. Geen getril meer in het stuur boven de 80km/uur. De nieuwe stuur-guibo droeg eraan bij dat datzelfde stuur geen vrije slag meer had, of zeg maar een soort van ‘week punt’ in het midden. Bij lang rechtdoorrijden hoefde ik niet meer zoveel te corrigeren wat een meer ontspannen rijgevoel geeft.
Met het iets ophogen van de achterkant (Slechtwegepakket) is er iets meer comfort in de koets ontstaan op, inderdaad, slechte wegen. En die heb je (naast biljartlakens) op Sardinië wel… Ook de stand van de auto vind ik gewoon nèt iets mooier zo:
Hij staat voor en achter recht:
Koelsysteem: ik heb niks hoeven bijvullen. Het blokje heeft wel echt moeten werken aangezien we dwars door de Zwitserse Alpen zijn gegaan om een paar mooie passen mee te pakken. Dat bevalt ons beter dan de Gotthardtunnel, en zonder aanhanger is het ook nog eens leuk. Heen via de Simplonpas, terug via de grote Sint Bernardpass. Ondanks twee volwassenen, twee kinderen en de kofferbak tjokvol was het stuurgedrag met de nieuwe Bilstein B12 set gewoon nog prima. Blokje moest wel veel toeren maken op z’n tijd, maar dat hoort erbij. Olieverbruik na 4000 km in hitte, in volgeladen toestand en met flink wat toeren draaien was niet zichtbaar. Althans niks hoeven bijvullen nadien. Dat vind ik toch wel kwaliteit van dit blok zeg.