Simon - E46 320i 2004
-
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:01
Re: Simon - E46 320i 2004
Laatst gewijzigd door Nulkommavierbar op 17 jul 2023, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:01
Re: Simon - E46 320i 2004
.
Laatst gewijzigd door Nulkommavierbar op 17 jul 2023, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:01
Re: Simon - E46 320i 2004
Laatst gewijzigd door Nulkommavierbar op 17 jul 2023, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:01
Re: Simon - E46 320i 2004
Laatst gewijzigd door Nulkommavierbar op 17 jul 2023, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:01
Re: Simon - E46 320i 2004
Aanstaande donderdag mag hij voor de APK. Fingers crossed…:-)
-
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:01
Re: Simon - E46 320i 2004
Inmiddels de auto door de APK.
Alles was in orde, behalve de einddemper. In februari had ik een tweedehands (BMW Eberspächer) op de kop getikt en gemonteerd, maar helaas was dit van korte duur: niet meer gasdicht. Nu zit er een Bosal onder die de vorm aanneemt van de originele, inclusief nette sierstukjes, met een beschaafd geluid, dus een dikke prima. Leuk dat de keurmeester een compliment gaf over de staat van de auto. Ook wel eens leuk;-)
Alles was in orde, behalve de einddemper. In februari had ik een tweedehands (BMW Eberspächer) op de kop getikt en gemonteerd, maar helaas was dit van korte duur: niet meer gasdicht. Nu zit er een Bosal onder die de vorm aanneemt van de originele, inclusief nette sierstukjes, met een beschaafd geluid, dus een dikke prima. Leuk dat de keurmeester een compliment gaf over de staat van de auto. Ook wel eens leuk;-)
-
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:01
Re: Simon - E46 320i 2004
Op weg naar Sardinië heeft hij het goed gedaan: Het was daar behoorlijk heet, maar de airco was koud. Ieder jaar vraag ik me af hoe lang die aircopomp het nog zal houden. Hij geeft geen geluidjes, en het ene zoemgeluidje dat ik waarnam is na het vullen van de airco in juli ook verdwenen. Om het jaar krijgt hij een airco-beurtje. Wat zouden jullie adviseren: de pomp preventief toch eens gaan vervangen? Of doorrijden en wachten totdat hij ermee stopt. De teller staat toch alweer op 452.000 kilometer en de originele pomp zit er nog in.
-
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:01
Re: Simon - E46 320i 2004
Afgelopen halfjaar zijn er veel dingen aangepakt die wat hebben gekost. De trip naar Sardinië zou uitwijzen wat wel en niet werkte. Nou, onderweg op de autobahn was ik blij weer met ronde wielen onderweg te zijn. Geen getril meer in het stuur boven de 80km/uur. De nieuwe stuur-guibo droeg eraan bij dat datzelfde stuur geen vrije slag meer had, of zeg maar een soort van ‘week punt’ in het midden. Bij lang rechtdoorrijden hoefde ik niet meer zoveel te corrigeren wat een meer ontspannen rijgevoel geeft.
Met het iets ophogen van de achterkant (Slechtwegepakket) is er iets meer comfort in de koets ontstaan op, inderdaad, slechte wegen. En die heb je (naast biljartlakens) op Sardinië wel… Ook de stand van de auto vind ik gewoon nèt iets mooier zo:
Hij staat voor en achter recht:
Koelsysteem: ik heb niks hoeven bijvullen. Het blokje heeft wel echt moeten werken aangezien we dwars door de Zwitserse Alpen zijn gegaan om een paar mooie passen mee te pakken. Dat bevalt ons beter dan de Gotthardtunnel, en zonder aanhanger is het ook nog eens leuk. Heen via de Simplonpas, terug via de grote Sint Bernardpass. Ondanks twee volwassenen, twee kinderen en de kofferbak tjokvol was het stuurgedrag met de nieuwe Bilstein B12 set gewoon nog prima. Blokje moest wel veel toeren maken op z’n tijd, maar dat hoort erbij. Olieverbruik na 4000 km in hitte, in volgeladen toestand en met flink wat toeren draaien was niet zichtbaar. Althans niks hoeven bijvullen nadien. Dat vind ik toch wel kwaliteit van dit blok zeg.
Met het iets ophogen van de achterkant (Slechtwegepakket) is er iets meer comfort in de koets ontstaan op, inderdaad, slechte wegen. En die heb je (naast biljartlakens) op Sardinië wel… Ook de stand van de auto vind ik gewoon nèt iets mooier zo:
Hij staat voor en achter recht:
Koelsysteem: ik heb niks hoeven bijvullen. Het blokje heeft wel echt moeten werken aangezien we dwars door de Zwitserse Alpen zijn gegaan om een paar mooie passen mee te pakken. Dat bevalt ons beter dan de Gotthardtunnel, en zonder aanhanger is het ook nog eens leuk. Heen via de Simplonpas, terug via de grote Sint Bernardpass. Ondanks twee volwassenen, twee kinderen en de kofferbak tjokvol was het stuurgedrag met de nieuwe Bilstein B12 set gewoon nog prima. Blokje moest wel veel toeren maken op z’n tijd, maar dat hoort erbij. Olieverbruik na 4000 km in hitte, in volgeladen toestand en met flink wat toeren draaien was niet zichtbaar. Althans niks hoeven bijvullen nadien. Dat vind ik toch wel kwaliteit van dit blok zeg.
-
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:01
-
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:01