Hallo,
Even een vraagje, weet iemand of de krukas positie sensor (voor N53 in dit geval) dezelfde sensor is als die voor de nokkenassen of zit er daadwerkelijk verschil in.
ik heb namelijk denk ik een slechte krukassensor (2A94 en 51A6 codes) en op de wat video's wat ik heb gezien ziet die er hetzelfde uit als de nokkenas sensor.
Krukas positie sensor vs nokkenassensor
-
Re: Krukas positie sensor vs nokkenassensor
Kun je zelf gemakkelijk checken adv OE nr's
- via de onderdelensite
- via bmw onderdelen. Ik gebruik meestal de website van ekris.
https://shop.ekris.nl/bmw/nl/kies-uw-model
- via de onderdelensite
- via bmw onderdelen. Ik gebruik meestal de website van ekris.
https://shop.ekris.nl/bmw/nl/kies-uw-model
-
heb ik gedaan, zijn wel andere onderdeelnummers, maar ze zien er wel hetzelfde uit
Als je die nummers invuld op autodoc, winparts etc. En je krijgt hetzelfde artikel dan weet je of het hetzelfde onderdeel is
-
sensor is vervangen (wel een gedoe als je onderlangs probeert zonder brug), maar kwaal is opgelost
-
Hi Bart,Bart van Zessen schreef: ↑03 mei 2025, 18:54 sensor is vervangen (wel een gedoe als je onderlangs probeert zonder brug), maar kwaal is opgelost
'Leuk' om te lezen dat er meer mensen zijn met precies dezelfde foutcodes.
Ik rijd sinds een maand een 530i E61 en kreeg helaas 2 weken na aanschaf ook dezelfde foutcodes en kwalen welke erbij hoorde.
Was even zoeken (eerst dacht ik aan bougies, bobines etc), maar uiteindelijk ook de Krukassensor vervangen (ook van onder, hoop gekloot inderdaad voor de persoon welke het voor mij deed) en toen reed de bolide weer als een zonnetje!
Ben wel van plan preventief de nokkenassensor te vervangen, die zit gelukkig aan de voorzijde en is zeer gemakkelijk te vervangen (in verhouding met de krukassensor).
Groet,
Maurits