m-tech II bumper past niet...

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
hanse46

Re: m-tech II bumper past niet...

Bericht door hanse46 » 01 nov 2008, 18:21

330i schreef:
hanse46 schreef:Je kunt je bumpersteunen nog verstellen, inwendig zit een schroefdraad waarmee je hem omhoog kunt draaien. Die kier ziet er niet uit, er hoort wel een naadje te zitten maar niet zo'n gapend gat. :P
Welke steun bedoel je hier precies? die witte die bij de voorschermen zitten zeg maar, waar dutch delight het zojuist over had?

Zo ja; daar red ik het dus niet mee..'t lijkt wel alsof de hele bumper(balk) nog een stuk omhoog moet Afbeelding
Die witte steunen aan de zijkant bedoel ik niet! Ik bedoel die aan de voorkant zitten, deze kun je ook verstellen. Kijk maar eens van onderen in het gat waar je bout in moet komen, daar zit een mogelijkheid om inwendig iets te verstellen. Er komt dan aan de bovenkant een soort kunststof deel uit, waardoor dus je bumperbalk iets omhoog komt en dus je kier minder groot wordt.

Robbel

Bericht door Robbel » 01 nov 2008, 20:57

hmm, aha..daar zou ik dan nog is even naar moeten kijken dan eigenlijk ja...t vervelende is alleen dat de bumper er nu al helemaal op zit..Heb de auto net vandaag opgehaald van het schadeherstelbedrijf, en heb zelf hier geen garage om in te werken...hoop dat t morge mooi weer is dan gaat Robbel los op die bumper :(

iig bedankt voor de tips :duim:
_______________________________Showroom________________________________
Afbeelding
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 11 nov 2008, 20:20

330i schreef:
hanse46 schreef:Je kunt je bumpersteunen nog verstellen, inwendig zit een schroefdraad waarmee je hem omhoog kunt draaien. Die kier ziet er niet uit, er hoort wel een naadje te zitten maar niet zo'n gapend gat. :P
Welke steun bedoel je hier precies? die witte die bij de voorschermen zitten zeg maar, waar dutch delight het zojuist over had?

Zo ja; daar red ik het dus niet mee..'t lijkt wel alsof de hele bumper(balk) nog een stuk omhoog moet Afbeelding

Waar het gele citkeltje omheen staat,daar kun je een plastice nus in of uitschroeven.
Moet dat bij mijn ook nog doen,maar heb helaas nog steeds niet de goede inbus,denk maat 17mm of zo.

[thumbnail]http://i263.photobucket.com/albums/ii14 ... C_0024.jpg[/thumbnail]

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 11 nov 2008, 20:21

largeproject schreef:
330i schreef:

Waar het gele citkeltje omheen staat,daar kun je een plastice nus in of uitschroeven.
Moet dat bij mijn ook nog doen,maar heb helaas nog steeds niet de goede inbus,denk maat 17mm of zo.

[thumbnail]http://i263.photobucket.com/albums/ii14 ... C_0024.jpg[/thumbnail]

btw,als ik bij mij Mtech I of II?? bumpers wil monteren dan moeten er zeker ook anderen airducs op?

hanse46

Bericht door hanse46 » 11 nov 2008, 20:27

Dit bedoel ik inderdaad!!

@ Largeproject:

Met m-tech bumpers heb je inderdaad andere airducts nodig.

Robbel

Bericht door Robbel » 11 nov 2008, 21:30

ahh kijk, dus je kunt een inbussleutel daar bovenin steken en het geval naar boven/beneden draaien? echt es kijken als de omstandigheden er een beetje naar zijn...maar zie ik 't nou goed dat er op die foto 2 airducts zitten?? 1 voor een 'normale' bumper, en 1 voor een m-tech?
Afbeelding

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 11 nov 2008, 21:31

Die ene (op de foto de rechter als ik me niet vergis) is voor een diesel volgens mij...

Dutch Delight

Bericht door Dutch Delight » 11 nov 2008, 21:39

1. Is dit nou wel een M-Tech 2 voorbumper voor een Facelift?
2. Laatste afbeelding geeft de bumperbalk-steunen weer. Je kan die niet in hoogte verstellen hoor.

@ Largeproject : Yep idd heb je nieuwe luchtgeleiding nodig. 2x naar je remmerij, 1x naar je Startmotor.
Afbeelding

1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007

Robbel

Bericht door Robbel » 11 nov 2008, 22:02

Dutch Delight schreef:1. Is dit nou wel een M-Tech 2 voorbumper voor een Facelift?
2. Laatste afbeelding geeft de bumperbalk-steunen weer. Je kan die niet in hoogte verstellen hoor.

@ Largeproject : Yep idd heb je nieuwe luchtgeleiding nodig. 2x naar je remmerij, 1x naar je Startmotor.
wacht ff hoor..hoe bedoel je M-tech 2 bumper voor een facelift? wel of geen facelift maakt toch niks uit?
En waar zit die luchtgeleiding voor de startmotor ergens dan :?

En ik denk dat van die steunen nou eindelijk te snappen; de bumper balk pas ruim over die steunen heen, maar met de bout die daar doorheen gaat, knijp je de balk bij elkaar a.h.w., totdat deze klemt op de steunen. maar als je die plastic bout(?), waar ze het hierboven over hebben, een stukkie omhoog draait verleng je de steun (in hoogte richting)waardoor de bumper minder ruim over die steun zal passen en dus hoger op die steunen komt te liggen..

Althans, zo zie ik het inmiddels voor me, weet niet zeker of 't ook klopt en ook niet of dit nou een duidelijk verhaal is maargoed :+
Laatst gewijzigd door Robbel op 11 nov 2008, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 11 nov 2008, 22:10

Griffendahl schreef:Die ene (op de foto de rechter als ik me niet vergis) is voor een diesel volgens mij...

De grotere (idd rechts) airduct leid de lucht naar een kleine cooler tbv de diesel.

[thumbnail]http://i263.photobucket.com/albums/ii14 ... _0059c.jpg[/thumbnail]

hanse46

Bericht door hanse46 » 11 nov 2008, 23:35

Dutch Delight schreef:2. Laatste afbeelding geeft de bumperbalk-steunen weer. Je kan die niet in hoogte verstellen hoor.
Je kunt er wel degelijk iets mee verstellen hoor! Niet de steun in zijn geheel, maar zoals op de foto te zien is kun je aan de bovenzijde een plastic stukje naar buiten draaien (vanaf onderzijde). Hiermee wordt uiteindelijk de kier tussen koplamp en bumper kleiner!
330i schreef:En ik denk dat van die steunen nou eindelijk te snappen; de bumper balk pas ruim over die steunen heen, maar met de bout die daar doorheen gaat, knijp je de balk bij elkaar a.h.w., totdat deze klemt op de steunen. maar als je die plastic bout(?), waar ze het hierboven over hebben, een stukkie omhoog draait verleng je de steun (in hoogte richting)waardoor de bumper minder ruim over die steun zal passen en dus hoger op die steunen komt te liggen..
Dat is inderdaad ongeveer het principe! ;) Het gaat erom, hoe hoger die plastic 'bout' komt, hoe minder je kier wordt tussen je koplampen.

Robbel

Bericht door Robbel » 12 nov 2008, 00:02

ja ik moet de bumper er nog es afpakken en er is naar kijken. Maar zoals de bumper er nu op zit, heeft het schadeherstelbedrijf 'm afgeleverd. wel slecht of niet dan :( gelukkig heb ik nog niet betaald (h)
Afbeelding

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 12 nov 2008, 18:29

330i schreef:ja ik moet de bumper er nog es afpakken en er is naar kijken. Maar zoals de bumper er nu op zit, heeft het schadeherstelbedrijf 'm afgeleverd. wel slecht of niet dan :( gelukkig heb ik nog niet betaald (h)

Schade???dan zou het zomaar eens kunnen dat 1 of beide steunen krom zijn,weet natuurlijk niet welke schade hij heeft gehad,maar is misschien wel ff een puntje om naar te kijken.

Ook de gehele steun is te verzetten,je moet dan alleen 2 popnagels uitboren,in de 4 kanten boutgaten die eronder zitten zit ook nog ruimte om de gehele bumper eventeul naar links/rechts of naar boven/onder te bewegen.

Robbel

Bericht door Robbel » 12 nov 2008, 18:41

nee kan niet krom zijn, hij heeft ook een nieuw voorfront. Denk (en hoop) echt dat dit een kwestie van verstellen is..

Verder nog ff een vraagje:
De de goede luchtgeleidingen tbv remmen moeten er bij mij nog op, en wil dit als dat even kan zelf doen. Dit is toch wel goed te doen of verkijk ik me hier op? Mi moet gewoon die kap, onder de motor, losgehaald worden waarna je er zo bij kunt en de luchtgeleidertjes kan de-/monteren?
Afbeelding

Robbel

Bericht door Robbel » 24 nov 2008, 19:04

Nu een volgend probleem; Heb vandaag de luchtgeleiders naar de remmen erin gezet, waarna ik erachter kwam dat ik niet uitkwam met de luchtgeleiding naar de dynamo toe..die loopt dus van de rem-luchtgeleiding naar de dynamo toe, alleen bij die nieuwe rem-luchtgeleiding lijkt de aansluiting, voor de buis naar de dynamo, een stukkie (cm of 5/6) verder naar achteren te zitten. dat krijg ik dus niet op elkaar aangesloten zo :? Bij de dealer snapten ze iig niet wat het probleem zou kunnen zijn..er blijken geen andere buizen voor te zijn ofzo..Dus of ik heb iets fout gedaan (zou niet weten wat maargoed), of er moet een foefje voor zijn ofzo?
ben helaas vergeten fototoestellert mee te nemen..hoop dat het zo een beetje duidelijk is :? :?
Wie weet wat??
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”