Stuurgedrag te neutraal?
Re: Stuurgedrag te neutraal?
Bij het uitlijnen van jouw wagen moeten ze eerst je stuur recht zetten en blokkeren !
Dan pas mag men beginnen met de uitlijning en ze moeten in je wagen gewichten leggen !!! (lood)
Zeer belangrijk ( linker en rechter zijde ) ongeveer 80 kg per zijde.
Dan pas mag men beginnen met de uitlijning en ze moeten in je wagen gewichten leggen !!! (lood)
Zeer belangrijk ( linker en rechter zijde ) ongeveer 80 kg per zijde.
- bmw325ticompact
Mischien een rare vraag maar vanwaar het gewicht aan lood aan beide zijde?
Ter compensatie van het gewicht van bestuurder en evt passagiers. Als je aangeeft dat je hoofdzakelijk alleen in de auto zit doen ze het vaak alleen aan de bestuurderskant.
-
zowieso niet echt van belang als je geen circuit rijd..Griffendahl schreef:Ter compensatie van het gewicht van bestuurder en evt passagiers. Als je aangeeft dat je hoofdzakelijk alleen in de auto zit doen ze het vaak alleen aan de bestuurderskant.
Even een update:
Ik heb de auto weer weggebracht naar Breeman in Rotterdam-Zuid, en ze hebben daar eindelijk de problemen opgelost. Het bleek dat de draagarmrubbers die door de BOVAG garage onder garantie zijn vervangen niet origineel BMW waren, en ontzettend stug ingeperst waren. Ik heb dus de draagarmrubbers nogmaals laten vervangen door origineel BMW spul, en de auto op de (nieuwe) uitlijnbank van Breeman ook meteen uit laten lijnen.
Het resultaat is verbluffend. De auto stuurt nu zoals je het verwacht van een premium merk, het zoekt nu niet meer bij spoorvorming (of in ieder geval heel wat minder: het blijven 17" velgen he?), en er lijkt ook minder een "vaag" middenpunt te zitten bij het sturen over de snelweg. De klachten mbt. tot het stuurgedrag zijn dus voor mij nu helemaal opgelost.
Ik ben erg tevreden over de service van Breeman, ze hebben minder uren doorberekend dan dat ze er werkelijk mee bezig waren, gratis vervangend vervoer gekregen, mijn eigen auto netjes gewassen teruggehad, en ze hebben nog heel wat andere dingen buiten de factuur om aan de auto gesleuteld. Niets anders dan lof.
Ik heb de auto weer weggebracht naar Breeman in Rotterdam-Zuid, en ze hebben daar eindelijk de problemen opgelost. Het bleek dat de draagarmrubbers die door de BOVAG garage onder garantie zijn vervangen niet origineel BMW waren, en ontzettend stug ingeperst waren. Ik heb dus de draagarmrubbers nogmaals laten vervangen door origineel BMW spul, en de auto op de (nieuwe) uitlijnbank van Breeman ook meteen uit laten lijnen.
Het resultaat is verbluffend. De auto stuurt nu zoals je het verwacht van een premium merk, het zoekt nu niet meer bij spoorvorming (of in ieder geval heel wat minder: het blijven 17" velgen he?), en er lijkt ook minder een "vaag" middenpunt te zitten bij het sturen over de snelweg. De klachten mbt. tot het stuurgedrag zijn dus voor mij nu helemaal opgelost.
Ik ben erg tevreden over de service van Breeman, ze hebben minder uren doorberekend dan dat ze er werkelijk mee bezig waren, gratis vervangend vervoer gekregen, mijn eigen auto netjes gewassen teruggehad, en ze hebben nog heel wat andere dingen buiten de factuur om aan de auto gesleuteld. Niets anders dan lof.
Goed nieuws! Weet je wat voor merk rubbers er hiervoor waren gebruikt?
-
dat zijn de betere beurtjes.
mooi man!!
mooi man!!
Geen idee... sorry! Ik ga uit van het ergste... (| Die BOVAG garage zie ik er voor aan om met alleen maar rommel te werken. Ik zou het in ieder geval bij orignineel BMW houden, slechte draagarmbusrubbers merk je echt heel duidelijk met rijden!hanse46 schreef:Goed nieuws! Weet je wat voor merk rubbers er hiervoor waren gebruikt?
Even totaal los van de conclusies die zijn getrokken na de Breeman "beurt": Bij mij merk ik het altijd zodra de banden meer afgesleten raken. Ik had het bij mijn vorige 318d uit 2001, die had 215k gelopen. Ik merk het nu weer met mn 320cd uit 2004, die 42k heeft gelopen.
Zo tegen einde levensduur van de band, begint hij te zoeken in de spoorvorming!
Ik ontken hiermee niet het verhaal van Davi, zeker niet. Het is bedoelt als aanvulling!
Zo tegen einde levensduur van de band, begint hij te zoeken in de spoorvorming!
Ik ontken hiermee niet het verhaal van Davi, zeker niet. Het is bedoelt als aanvulling!
Stuurgedrag
Mijn auto (320d touring uit 2002) vertoont vreemd stuurgedrag met name in het midden gebied. Hij is erg gevoelig voor spoorvorming, slecht wegdek en zelfs de bolling van de weg. Ik ben constant aan het corrigeren, het lijkt erop of de voorwielen moeite hebben om rechtuit te gaan. Onlangs zijn de voorste draagarmen en ophangrubbers, de veren, de schokbrekers en de veerpootlagers rondom vervangen maar zonder resultaat. Wie weet hoe dit bijzonder irritante gedrag op te lossen is. BMW staat toch bekend om het strakke weggedrag maar mijn Renault Laguna stuurde een stuk beter.
Berichten samengevoegd bji dit gerelateerde topic.
Moderatoropmerking Opt1mus
Re: Stuurgedrag
Er zijn al heeeel veel topics over, maar dat terzijde.
Er zit nogal verschil in welke draagarmen eronder zijn gezet. Iemand op het forum had het bij een BOVAG garage laten doen, daar zetten ze er waarschijnlijk Febi ofzo onder, maar die dweilde ook over de weg. De juiste silentblocs erop en het was over.
Er zit nogal verschil in welke draagarmen eronder zijn gezet. Iemand op het forum had het bij een BOVAG garage laten doen, daar zetten ze er waarschijnlijk Febi ofzo onder, maar die dweilde ook over de weg. De juiste silentblocs erop en het was over.
Ik heb draagarmen en silentblocks van Meyle er onder gezet, uit verschillende fora bleken deze kwalitatief erg goed te zijn. Zou het misschien iets met de stuurbekrachtiging kunnen zijn, te weinig olie oid?
Hoest met de bandjes?
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Achterbanden zit nog 6 mm op en de voorste zijn een maand oud, dat kan het niet zijn.
En de bandenspanning... ?? Want ik neem aan dat Opt1mus daar ook op doelde...