Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Griffendahl

Re: Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?

Bericht door Griffendahl » 01 jan 2009, 11:51

farl schreef:Volgens mij zit er op een normale sedan nooit een ruitewisser achter omdat daar simpelweg geen ruimte voor is. Die andere auto's waren waarschijnlijk ook geen sedans. Ga er maar eens op letten, ook bij andere merken. :!
Op een Volvo S60 en een Peugeot 406 was het mogelijk, bijna geen enkele heeft het maar beiden hebben hier ruimte voor. De verklaring van de aerodynamische vorm is de enige juiste.

Volgens mij hebben de S60's van de KLPD trouwens soms ook een ruitenwisser achterop een sedan.

Boarder327

Bericht door Boarder327 » 01 jan 2009, 13:04

De ergernissen van mij zijn:

-het middenconsole is van slechte kwaliteit de toplaag laat los zie dit bij veel E46's vooral het "bakje".Vind dit triest voor een auto uit dit segment

- Het regelmatig haperen bij het openen van de deuren via de afstandsbediening.

-het los liggen van de bout voor je slotbouten in de achterklep ligt altijd los.

-het snel verslijten van de silentblocks

-en de vele "kwalen" welke dit model heeft

Ben wel tevreden over BMW vooral over het uiterlijk van de E46 .

Marc 320d

Bericht door Marc 320d » 01 jan 2009, 19:24

De ruitewisser bij een sedan achter is gewoon geheel overbodig. De ruit wordt niet echt smerig (er komt geen wegvuil op) en als je een beetje door rijdt (zeg 80 km/h) dan rijdt je de ruit toch droog. Al hoost het als een malle, met een beetje vaart is je achterruit gewoon droog.

Dat vind ik juist mooi aan een sedan / coupe. Ik moet nu een aantal keer per rit dat ding wassen vanwege de enorm hoeveelheid pekeltroep die ertegen aan wordt gesmeten (door mijn eigen auto nog wel), waardeloos...

carnifex

Bericht door carnifex » 01 jan 2009, 21:52

Boarder327 schreef:De ergernissen van mij zijn:

-het middenconsole is van slechte kwaliteit de toplaag laat los zie dit bij veel E46's vooral het "bakje".Vind dit triest voor een auto uit dit segment
Dat is een goeie Boarder. Het hangt er wel een beetje vanaf volgens mij welke toplaag je hebt. Bij mn huidige auto heb ik er geen last van op het midden console, echter deste meer op de handgreep op de deur. Die is van dat matte grijs. Ik overweeg serieus van die zwarte piano lak high gloss aan te schaffen. Dit kost alleen wel weer het nodige aangezien die sets meestal voor de gehele auto zijn.

JonasCoryn

Bericht door JonasCoryn » 02 jan 2009, 17:45

Boarder327 schreef:-het middenconsole is van slechte kwaliteit de toplaag laat los zie dit bij veel E46's vooral het "bakje".Vind dit triest voor een auto uit dit segment
+1
Afbeelding

rickk

Bericht door rickk » 05 jan 2009, 13:00

- echt schandalig slechte kwaliteit audio (als je geen 6 cylinder hebt :P)
- onlogische bediening cruise control, snap nog steeds niet helemaal hoe ie werkt
- krakende deurrubbers (is al vanaf de E39 feest, en in de huidige modellen nog steeds niet opgelost 8P)
- Weinig/onhandige opbergruimte in het interieur
- 320d FL swirl flaps -_-
- Dat slotboutje inderdaad
- De coating van de middenconsole inderdaad
- BMW dealers ;)

Guiding

Bericht door Guiding » 05 jan 2009, 14:13

Dat van de cruise controle ligt denk ik meer aan jezelf dan aan de auto :P
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
4 Knoppen: Resume || Aan/uit || + || -

Tijdens dat je rijd druk op Resume en je cruise control gaat aan en blijft op die snelheid rijden. Tijdens het rijden kun je de snelheid verhogen met + en -, inhouden of tikken (1 tik = 1km\u harder)

Tijdens rijden kun je cruise control op 3 manieren op pauze zetten: gas bij geven, remmen, Aan/uit knop (misschien ook schakelen, geen idee, ik rijd automaat)
De snelheid blijft in het geheugen staan en de cruise blijft aan maar niet actief. Als je nu op Resume drukt, dan pakt ie de laatst ingestelde snelheid weer.
Als je cruise control op pauze staat en je drukt op Aan/uit dan staat cruise control helemaal uit en issie laatst gereden snelheid kwijt.

De cruise control en de Resume knop werken alleen boven de 30km\u
Afbeelding
Mooi zwart is niet lelijk!

rickk

Bericht door rickk » 05 jan 2009, 14:47

Guiding schreef:Dat van de cruise controle ligt denk ik meer aan jezelf dan aan de auto :P
:fuit: Dat ontken ik niet helemaal, maar wel een beetje :+

Op de een of andere manier druk ik altijd de verkeerde knop in om de snelheid terug te halen (als er weer eens zo'n voorbumperklever eindelijk terug naar rechts gaat ;)). Ik snap ook niet waarom er zowel een "resume" als "aan/uit" knop op zit, en waarom dat lampje niet aangeeft of de CC echt actief is.

Off-topic geneuzel over andere auto's:
Ik vind het systeem van bijv. Audi ronduit superieur:
- knopje aan de zijkant hendel: "lock" huidige snelheid, indicatie in cluster licht op
- hendel naar voren duwen: "unlock", indicatie in cluster gaat uit
- hendel naar je toe trekken: "resume", indicatie in cluster weer aan
- hendel naar boven/beneden: harder en zachter

M.i. veel intuiever. 1x doen en snappen. En dan zeker icm. adaptive CC (dat werkt echt top overigens, jammer dat je er bij BMW nog een 7-serie bij moet kopen).

Maargoed, ook bij VAG maken ze er een potje van, die in de Golf V is zo mogelijk nog onhandiger dan die van BMW. Misschien een patentkwestie.
(bedankt voor de uitleg trouwens, duidelijker dan die in het boekje, kijken of het nu blijft hangen 8P)

Optical

Bericht door Optical » 05 jan 2009, 19:55

Guiding schreef:Dat van de cruise controle ligt denk ik meer aan jezelf dan aan de auto :P
Afbeelding
4 Knoppen: Resume || Aan/uit || + || -

Tijdens dat je rijd druk op Resume en je cruise control gaat aan en blijft op die snelheid rijden. Tijdens het rijden kun je de snelheid verhogen met + en -, inhouden of tikken (1 tik = 1km\u harder)

Tijdens rijden kun je cruise control op 3 manieren op pauze zetten: gas bij geven, remmen, Aan/uit knop (misschien ook schakelen, geen idee, ik rijd automaat)
De snelheid blijft in het geheugen staan en de cruise blijft aan maar niet actief. Als je nu op Resume drukt, dan pakt ie de laatst ingestelde snelheid weer.
Als je cruise control op pauze staat en je drukt op Aan/uit dan staat cruise control helemaal uit en issie laatst gereden snelheid kwijt.

De cruise control en de Resume knop werken alleen boven de 30km\u
Voor niet automaat gaat de cruise control niet op pauze wanneer je gas bij geeft, zodra je het gas weer los laat blijft ie weer op de cruisesnelheid hangen. Kan soms veradelijk zijn als je langere tijd gas geeft en je vergeet dat de cruise nog aan staat.
Levensmotto: Een BMW kan altijd groter!

dhbmw

Bericht door dhbmw » 06 jan 2009, 00:38

een paar kleine ergernissen:

- standaard geen neerklapbare achterbank in de sedan! (dikke meerprijs wat voor een auto uit dit segment gewoon
standaard aanwezig moet zijn!!)

- licht-pakket?!?! :? koop en gewone oude opel en je hebt nog leeslampjes.. maar standaard in de E46 niet.. (|

- en de bovenste laag van het opbergvakje in de middenconsole "bladdert" snel af. (bij mij tenminste)..

verder... super-auto.. :amen: geniet er nog iedere keer van als ik instap..
Afbeelding

Carthago

Bericht door Carthago » 06 jan 2009, 01:47

Volgens mij is deze nog niet genoemd maar vind ik echt wel een minpunt, namelijk de plaats van de asbak! irritant zo achter de pook en nog klein en slecht bereikbaar. Helemaal bij mij omdat er aan de rechterkant nog een carkit zit, is deze voor medepassagiers al helemaal niet normaal te bereiken, moet heel secuur aftikken wil je ni in een mum van tijd de hele middenconsole onder het as hebben.
Boarder327 schreef:-het middenconsole is van slechte kwaliteit de toplaag laat los zie dit bij veel E46's vooral het "bakje".Vind dit triest voor een auto uit dit segment
Nergens last van.
rickk schreef:- Weinig/onhandige opbergruimte in het interieur
Nou vind dit juist wel meevallen, mijn ouders hebben oa een e91 en de opbergruimte van mijn e46 is stukken beter.
rickk schreef:- echt schandalig slechte kwaliteit audio (als je geen 6 cylinder hebt :P)
Ik heb een 4 cilinder 318CI en vind de standaard audio helemaal super. Kan echt wel hard met de bas ook nog goed aan en het klinkt gewoon goed. Heb nog steeds de alpine sub en versterker liggen maar gewoon geen haast met erin bouwen omdat hij nu al zo goed klinkt.

En verder over dat schakelen, is op het begin even wennen de auto is wel gevoelig maar het went wel en het is zeker wel te doen om schokloos te schakelen. Verder ook een geweldige auto zo'n e46 :D enige waar ik hem nog voor weg ga doen is of voor een e92 of een e46 m3 :)
Laatst gewijzigd door Carthago op 06 jan 2009, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Optical

Bericht door Optical » 06 jan 2009, 18:33

Inderdaad, die asbak is wel heel irritant gepositioneerd, irriteer me er dagelijks aan... -_-
Levensmotto: Een BMW kan altijd groter!

Robbel

Bericht door Robbel » 06 jan 2009, 19:37

Je moet dan ook niet te veel roken in je bimmer hè ;) . Doe ik eigenlijk (bijna) nooit, maar àls ik het doe dan gaat het raampje een stukkie open voor de rook- en as-afvoer :) . Maar ik snap de irritatie...
Verder heb ik idd ook een béétje last van het snelle beschadigen van de middenconsole, en ook de deurgreep aan de binnenkant wordt lelijk op een gegeven moment.
Afbeelding
_______________________________Showroom________________________________
Afbeelding
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

Patron

Bericht door Patron » 06 jan 2009, 22:28

hey Robbel,

wat zijn die twee knopjes onder die spiegel-beweging-knop?

ik heb namelijk maar 1 switch knop, dat ik van links naar rechts kan doen..
Afbeelding

Robbel

Bericht door Robbel » 06 jan 2009, 22:38

Voor het automatisch in/uitklappen v/d buitenspiegeltjes :)
_______________________________Showroom________________________________
Afbeelding
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”