Veerpootbrug sedan/cabrio/coupé
Veerpootbrug sedan/cabrio/coupé
Is een veerpootbrug onderling uitwisselbaar onder de verschillende modellen? Waar liggen de verschillen? 4/6 cilinder?M3?
Graag wat informatie!
Graag wat informatie!
Re: Veerpootbrug sedan/cabrio/coupé
volgens de bmw prijslijst past de OEM veerpootbrug op alle modellen behalve de 330d, geen idee waarom...
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Ik wel: Er zit gewoon teveel ego onder de kap. Past geen brug meer bij.joost schreef:volgens de bmw prijslijst past de OEM veerpootbrug op alle modellen behalve de 330d, geen idee waarom...
Heb wel vaker van die veerpootbruggen gezien, wat is het nut daarvan? Is toch een poot die over je motor heen gaat? Is dat om motorschade te voorkomen bij een aanrijding ofzo?
http://bmwcruisers.hyves.nl/ | Word lid!!
Zorgt voor een betere wegligging. Kan zowel op de veerpoottorens vooraan als achteraan geplaatst worden.DonB schreef:Heb wel vaker van die veerpootbruggen gezien, wat is het nut daarvan? Is toch een poot die over je motor heen gaat? Is dat om motorschade te voorkomen bij een aanrijding ofzo?
Ik wel: Er zit gewoon teveel ego onder de kap. Past geen brug meer bij.
- Spoiler: Laat zien
DonB schreef:Heb wel vaker van die veerpootbruggen gezien, wat is het nut daarvan? Is toch een poot die over je motor heen gaat? Is dat om motorschade te voorkomen bij een aanrijding ofzo?
Zoals je waarschijnlijk wel weet is een auto niet massief en beweegt deze (tordeert) continu bij het nemen van bochten en hobbels (ook optrekken en remmen) Het begrip stijfheid van een auto geeft aan hoe "stijf" een auto is. De veerpoot zorgt er voor dat de bovenste aansluiting van je veerpoten minder bewegen, simpelweg omdat je ze met elkaar verbindt. Het heeft een gunstige uitwerking op het weggedrag van je auto. Kijk maar eens in de racerij, daar wordt dit eigenlijk altijd toegepast.
haha.. dus je wilt zeggen dat een 320 te klein is? maare ontopic. de motor van een 330d ligt wat hoger dan bij een 320d daarom past een burg niet op een 330dbjornc schreef:Ik wel: Er zit gewoon teveel ego onder de kap. Past geen brug meer bij.joost schreef:volgens de bmw prijslijst past de OEM veerpootbrug op alle modellen behalve de 330d, geen idee waarom...
//.00.-// > /.-////.-///.-
Dus de veerpootbrug van alle modellen is onderling uitwisselbaar met uitzondering van de 330D? Die van een M3 past ook?
volgens de laatste prijslijst wel ja en dat gaat over de OEM brug met aluminium tussenstuk... op de M3 zie je vaak de carbon variant (weet niet of die anders is maar staat niet in mijn prijslijst).
wil je het echt 100% weten gewoon ff bellen met Dealer
wil je het echt 100% weten gewoon ff bellen met Dealer
De veerpootbrug heeft voor de normale rijder nagenoeg geen verbetering. Tis meer een optisch verhaaltje. Love it or hate it
ben ik het niet mee eens, ik merkte gelijk na montage dat de torsiestijheid aanzienlijk hoger word, waardoor je strakker bochten neemt en in zijn algemeen strakker op de weg ligt door de kracht verdeling over de veerpoten.
Als dit zo goed de rijeigenschappen beinvloed, waarom monteren ze dit dan niet af fabriek.
- Spoiler: Laat zien
het is niet fabriek af want je leverd er een stuk comfort voor in... iets wat de normale piloot waarschijnlijk niet wil.
de sportieve piloot daarentegen... op een CSL zit hij fabriek af.
waar ik bij jou in eerste instantie op reageer is dat het meer voor de show is en daar ben ik het niet mee eens want het heeft wel degelijk invloed op het rijgedrag.
de sportieve piloot daarentegen... op een CSL zit hij fabriek af.
waar ik bij jou in eerste instantie op reageer is dat het meer voor de show is en daar ben ik het niet mee eens want het heeft wel degelijk invloed op het rijgedrag.
+1 Lees ook een hoop verhalen op andere fora van eigenaars die er ook zeer tevreden van zijn. Zelfs met een goedkoop Chinees exemplaar van 49 euro voel je al het verschil.