l+r uitlaat

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Gebruikersavatar
bmw325ticompact
Berichten: 164
Lid geworden op: 26 okt 2008, 17:49
Locatie: Amsterdam ZO

l+r uitlaat

Bericht door bmw325ticompact » 13 jan 2009, 20:08

Beste Bimmerleden,

Mocht het meezitten ben ik van plan om mijn e46 compact wat te veranderen hier en daar. Kwam op een duitse site dit fraai stuk demper tegen wat lijkt op een m3-einddemper. Nu de vraag zijn er mensen bekend met het merk en de einddemper. Mocht ik deze willen aanschaffen is de vraag nog hoe zit het met het reservewiel moet deze verwijderd worden?

http://www.sportauspuff-billiger.de/art ... raegt.html

Marc 320d

Re: l+r uitlaat

Bericht door Marc 320d » 13 jan 2009, 21:18

De M3 heeft toch 4 pijpen in het midden of ben ik nu abuis ?

Verder heb ik eigenlijk geen idee. Dat moet de leverancier wel kunnen vertellen neem ik aan ? Ik vind het persoonlijk niets, maar dat is dan weer een kwestie van smaak, ieder het zijne :D...

CTD
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 dec 2008, 18:55
Locatie: LOMMEL (België)

Re: l+r uitlaat

Bericht door CTD » 13 jan 2009, 22:58

@bmw325ticompact: Veel plezier met het uitslijpen van de reservewiel bak en met het afschuren van roest over een paar jaar met die uitlaat...

Kijk best eens bij Eisenmann of Supersprint. Zij verkopen uitlaten voor BMW's, die gewoon passen zonder slijpwerk en zonder heel de wagen te ruineren. Ze kosten wel wat meer maar zijn het dubbel en dik waard. Ik ge voor een Eisenmann gaan op m'n coupé...

Gebruikersavatar
Bart335i
Berichten: 237
Lid geworden op: 29 aug 2007, 20:55

Re: l+r uitlaat

Bericht door Bart335i » 13 jan 2009, 23:39

Marc 320d schreef:De M3 heeft toch 4 pijpen in het midden of ben ik nu abuis ?

Verder heb ik eigenlijk geen idee. Dat moet de leverancier wel kunnen vertellen neem ik aan ? Ik vind het persoonlijk niets, maar dat is dan weer een kwestie van smaak, ieder het zijne :D...
Klopt, maar een M3 heeft dan ook geen reservewiel / reservewielbak meer!!

Marc 320d

Re: l+r uitlaat

Bericht door Marc 320d » 14 jan 2009, 17:56

Dat dacht ik ook....

Bedoelde alleen maar dat het dan toch helemaal niet lijkt op een M3 uitlaat... :)

Gebruikersavatar
PIR3lly
Berichten: 1786
Lid geworden op: 11 feb 2008, 23:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: l+r uitlaat

Bericht door PIR3lly » 14 jan 2009, 18:27

Geen idee hoe het zit met verwijderen van reservewiel. Maar bastuck uitlaten zijn in principe goede uitlaten.
Misschien vind je wat meer op de website van bastuck zelf...
Marc 320d schreef:De M3 heeft toch 4 pijpen in het midden of ben ik nu abuis ?
Heeft deze toch ook?
Afbeelding
Laatst gewijzigd door PIR3lly op 14 jan 2009, 18:32, 2 keer totaal gewijzigd.

CTD
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 dec 2008, 18:55
Locatie: LOMMEL (België)

Re: l+r uitlaat

Bericht door CTD » 14 jan 2009, 18:28

PIR3lly schreef:Geen idee hoe het zit met verwijderen van reservewiel. Maar bastuck uitlaten zijn in principe goede uitlaten.
Misschien vind je wat meer op de website van bastuck zelf...
Het zijn goede uitlaten, maar voor deze moet het reserve wiel echt wel weg! Terwijl bij de uitlaatsystemen van Eisenmann en Supersprint, het reservewiel kan blijven!

bofkont
Berichten: 4527
Lid geworden op: 03 mar 2008, 12:37
Locatie: Stormwind city

Re: l+r uitlaat

Bericht door bofkont » 14 jan 2009, 22:29

[quote="CTD"]@bmw325ticompact: Veel plezier met het uitslijpen van de reservewiel bak en met het afschuren van roest over een paar jaar met die uitlaat...

ALs je dit gelijk aanpakt hoeft dit geen enkel probleem te zijn, dus gelijk de delen laten behandelen.
Een goed bedrijf zal dit ook ongetwijfeld weten.

Zelf ben ik absoluut geen liefhebber van welke sportuitlaat dan ook en zeker niet zo'n dubbele.
Ieder zijn eigen smaak dropje zeg maar :)
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

Gebruikersavatar
bmw325ticompact
Berichten: 164
Lid geworden op: 26 okt 2008, 17:49
Locatie: Amsterdam ZO

Re: l+r uitlaat

Bericht door bmw325ticompact » 14 jan 2009, 23:07

Nu ben ik dus eigenlijk ook niet voor het wegslijpen van de reservewiel bak dit omdat ik de auto altijd wel weer in orginele staat terug wil kunnen brengen. Denk ik toch maar op m'n gemak de juiste zoeken iemand nog suggesties

Marc 320d

Re: l+r uitlaat

Bericht door Marc 320d » 15 jan 2009, 19:30

PIR3lly schreef: Heeft deze toch ook?
Afbeelding
Hmmm, moeilijk in te schatten zo ff voor me. Maar ik had ook in gedachten dat ze bij de M3 dichter op elkaar zitten dan ik nu zie in de foto's op het M3 deel hier.

Gebruikersavatar
Feluchie
Berichten: 213
Lid geworden op: 31 okt 2008, 17:22

Re: l+r uitlaat

Bericht door Feluchie » 16 jan 2009, 00:00

Deze uitlaat heb ik gezien onder een touring, die paste er gelijk onder zonder iets te veranderen en heb serieus gezocht om hem te vinden zodat je kon zien hoe dat die eruit zag... Helaas is niet gelukt.. Ik weet niet meer hoe ik toen gezocht had, Wat mij betreft was die niet mooi, zag er echt TE uit... Succes

Gebruikersavatar
Opt1mus
Berichten: 7302
Lid geworden op: 26 okt 2007, 22:29
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: l+r uitlaat

Bericht door Opt1mus » 16 jan 2009, 09:36

Afbeelding
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

Gebruikersavatar
Patron
Berichten: 1693
Lid geworden op: 31 okt 2008, 11:20
Locatie: Masterdam

Re: l+r uitlaat

Bericht door Patron » 16 jan 2009, 09:47

@ opt!mus: :amen: wat prachtig!
Afbeelding

Marce23
Berichten: 233
Lid geworden op: 23 jan 2008, 13:17

Re: l+r uitlaat

Bericht door Marce23 » 16 jan 2009, 10:37

Afbeelding
Afbeelding
is van AC schnitzer, dit is ook een 325Ti :)

Gebruikersavatar
Farl
Berichten: 4507
Lid geworden op: 01 nov 2007, 21:47

Re: l+r uitlaat

Bericht door Farl » 16 jan 2009, 14:01

Erg netjes die compact! :amen:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”