Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?
Re: Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?
aha oke.. omdat ik dat niet heb weet ik het dus niet
mja weer!
mja weer!
Waar ik me behoorlijk aan erger is dat de koplampsproeiers automatisch meegaan als ik mijn ruiten schoonmaak. Dit heeft als gevolg dat de voorkant van mijn auto er niet uitziet.
- Spoiler: Laat zien
Jammer dat ze niet meteen je velgen meesproeien
Maar is idd wel irri. Zo blijf je aan het wassen.
Maar is idd wel irri. Zo blijf je aan het wassen.
Als ik kort aan het hendeltje trek sproeit hij enkel op de venster,maar je moet wel snel zijn anders gaan de koplampsproeiers idd mee spuiten.
raar dat ze niet apart zijn. bij de Benz van mn pa heb je een apart knopje..
Dat werkt in principe altijd zo als je xenon hebt. Vrij logisch aangezien de koplampen ook wel vies zullen zijn als de voorruit vies is. Helaas geven vieze koplampen erg veel strooilicht bij xenon dus noodzakelijk is het wel. Je blijft wel aan het schoonmaken..
Gewoon sproeien met je licht uit, dan sproeit ie de koplampen niet mee....Alleen 's nachts wat minder praktisch haha...
Als het goed is hoort deze bij iedere derde keer gebruiken van de ruitesproeiers de koplampsproeiers aan te schakelen (of is dat enkel bij de nieuwere generatie BMW´s?)WiD schreef:Als ik kort aan het hendeltje trek sproeit hij enkel op de venster,maar je moet wel snel zijn anders gaan de koplampsproeiers idd mee spuiten.
BMW - Maßstab für Fahrspaß
Bij mijn FL Touring is het kort trekken enkel het raam,langer ( normaal ) trekken telkens de koplampen erbij.
En dan is je water reservoir zeer snel leeg.
Ik weet niet hoe het bij de E9X reeks zit,maar elke 3 x de koplampen mee reinigen is idd beter imho.
En dan is je water reservoir zeer snel leeg.
Ik weet niet hoe het bij de E9X reeks zit,maar elke 3 x de koplampen mee reinigen is idd beter imho.
Inderdaad, het is dan 9 van de 10 keer ook ruitenwissers aan voor de achterligger *gniffel*PATRON schreef:raar dat ze niet apart zijn. bij de Benz van mn pa heb je een apart knopje..
als ik wil irriteren op de snelweg, gebruik ik die om de auto achter me nat te maken :>
nou bij mijn auto helpt de ruitenwisser niet echt.. ik heb beetje opgelet op de snelwegen en het zijn 80% volvo's waarvan de ruitensproeiers overal behalve zn eigen raam sproeit nummer 2 zijn slopels :r
heb je net je auto gewassen, wil je geen ruitenwissers gebruiken gaat die harry in de volvo voor je ff jou ramen schoonmaken x|
mja weer, ik vind (laatst opgevallen) het instellen van de stoelen bij handmatige bediening wel irritant.. die dingen schieten je in een keer naar voren bijna!
heb je net je auto gewassen, wil je geen ruitenwissers gebruiken gaat die harry in de volvo voor je ff jou ramen schoonmaken x|
mja weer, ik vind (laatst opgevallen) het instellen van de stoelen bij handmatige bediening wel irritant.. die dingen schieten je in een keer naar voren bijna!
bofkont schreef:Bij de 330i/330ci komen geen gescheurde subframes meer voor, heeft een extra sterke.
Ja ergenissen, vind de climate niet secuur, maar voor de rest niks geen klachten.
Echt een perfecte wagen tot nut toe.
Subframes die afscheuren vooral bij pré-facelift (op elle modellen).
Na facelift werd volgens BMW aanpassingen gedaan, nochtans weet ik van loskomen subframes
bij post-faceliftmodellen, zelfs M3's van na 2002.
Kijk maar op Amerikaanse fora + tijdschriften.
Je kan een set bestellen als versteviging die dan kan ingebouwd worden.
Ik heb contact gehad met een garagehouder uit het Oostendse en die wist mij te vertellen dat hij een
aantal wagens heeft moeten herstellen.
tik op google ook in : ausgerissene hinterachse
kom je terecht bij BMW syndikat
zij melden dat vooral bmw's met veel koppel hiervan last hebben = 330, 325, 330d
wat betreft voor of n facelift , zie hogerop.
- ///M 330Ci
Ik heb hier aardig wat research naar gedaan voordat ik mijn auto kocht.
BMW heeft er idd wel wat aan gedaan maar dit was al voor de facelift.
Toen de 323/328's uit productie gingen en de 325 en 330 er kwamen is er wat aan gedaan, dit was in het jaar 2000.
Dat de o.a. de 330 een sterker subframe heeft gekregen is aan mij bevestigd door de dealer.
Toch gebeurt het ook bij deze modellen nog steeds, maar veel minder dan voorheen.
Op E46Fanatics.com hebben ze een lijst gemaaakt van members waarbij subframe schade is ontstaan.
Bestaat uit 227 E46's die het allemaal gehad hebben.
Zoals je ziet zijn het bijna allemaal 323 en 328's uit 1999/2000.
By Model
323i 25
323ci 56
323iT 1
325i 1
325ci 4
328i 51
328ci 70
330i 1
330ci 4
320D 1
m3 7
By Year
NA 10
1999 49
2000 148
2001 7
2002 7
2003 2
2004 1
Total 225
Klik hier onder voor de volledige lijst:
Repair kit: http://www.turnermotorsport.com/html/de ... TDR4675412
BMW heeft er idd wel wat aan gedaan maar dit was al voor de facelift.
Toen de 323/328's uit productie gingen en de 325 en 330 er kwamen is er wat aan gedaan, dit was in het jaar 2000.
Dat de o.a. de 330 een sterker subframe heeft gekregen is aan mij bevestigd door de dealer.
Toch gebeurt het ook bij deze modellen nog steeds, maar veel minder dan voorheen.
Op E46Fanatics.com hebben ze een lijst gemaaakt van members waarbij subframe schade is ontstaan.
Bestaat uit 227 E46's die het allemaal gehad hebben.
Zoals je ziet zijn het bijna allemaal 323 en 328's uit 1999/2000.
By Model
323i 25
323ci 56
323iT 1
325i 1
325ci 4
328i 51
328ci 70
330i 1
330ci 4
320D 1
m3 7
By Year
NA 10
1999 49
2000 148
2001 7
2002 7
2003 2
2004 1
Total 225
Klik hier onder voor de volledige lijst:
Repair kit: http://www.turnermotorsport.com/html/de ... TDR4675412
Freude am Fahren
Valt me op dat de coupé relatief hoog 'scoort' :?
Sportievere rijstijl?
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.