Hoe zuinig is jullie 320d
Re: Hoe zuinig is jullie 320d
Nou ja... ik heb vandaag ook getankt, ook 60 liter!
en nee, ik ga niets over de km stand zeggen.
lol!Mac schreef:Nou ja... ik heb vandaag ook getankt, ook 60 liter!

ga pas maandag weer tanken denk ik.. zit al op de 880.. ik heb 65,80 liter getankt btw!

-
850/900 km en dan een 60/62 liter erin....
blijf me verbazen over alle verschillen in gebruik!!
blijf me verbazen over alle verschillen in gebruik!!
- JonasCoryn
Wat een kmstanden hier allemaal.
Ik mag al blij zijn als ik de 800 haal met m'n 318d FL.
Ik rij ook wel bijna uitsluitend stadsverkeer, ik woon slechts 8km van m'n school vandaan.
Ik rij ook wel bijna uitsluitend stadsverkeer, ik woon slechts 8km van m'n school vandaan.

Ik was goed op weg om in de buurt van de 1300km te komen .... heb me vanmorgen alleen wat uitgeleefd (lees grote stukken 160 gereden) dus kijken of ik straks op weg naar huis weer wat kan goedmaken. nu ga ik hoop ik nog net de 1000km redden zoals de BC nu aangeeft.
mocht ik het redden dan laat ik jullie dit natuurlijk weten. zal ook een foto maken als ik er aan denk.
mocht ik het redden dan laat ik jullie dit natuurlijk weten. zal ook een foto maken als ik er aan denk.
-
@ JonasCoryn,
met stadsverkeer red ik nooit de 800 km.... dan rij ik veel minder op een tank
met stadsverkeer red ik nooit de 800 km.... dan rij ik veel minder op een tank
Waarom heb je dan een diesel :?JonasCoryn schreef:Wat een kmstanden hier allemaal.
Laatst gewijzigd door bibic op 10 mar 2009, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Increase the Peace!
Omdat ik per jaar heel veel kilometers rijd. Daar komt nog eens bij dat ik een diesel heerlijk vind rijden.
Het omslagpunt ligt bij 15000km ongeveer dus als je meer dan dat rijdt loont het al om diesel te rijden. Stadsverkeer of niet, diesel is in de stad nog steeds zuiniger. Echter minder snel maar dat mag de pret niet drukken.
Vergelijking is tussen een 320d en een 318i.
Vergelijking is tussen een 320d en een 318i.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
- JonasCoryn
Omdat m'n school toevallig vrij dicht is ga ik niet opeens daarvoor een andere wagen (benzine) kopen hoorbibic schreef:Waarom heb je dan een diesel :?JonasCoryn schreef:Wat een kmstanden hier allemaal.

Dat waag ik te betwijfelen, leaseplan praat al over 47.000 km als omslagpunt. Dan heb ik het natuurlijk wel over de aanschaf van een nieuwe. Dit komt o.a. doordat de diesel en benzineprijs steeds dichter bij elkaar komt te liggen, de hoger aanschafwaarde en hogere wegenbelasting en het instorten van de tweedehands diesel occassionprijs.Mario TT schreef:Het omslagpunt ligt bij 15000km ongeveer dus als je meer dan dat rijdt loont het al om diesel te rijden
Natuurlijk ligt het omslagpunt in het geval van tweedehands aanschaf lager, maar 15.000???
Dichter bij elkaar???
Het verschil was tot voor kort +/-16 cent nu is het meer dan 30 cent/liter.
Uiteraard is de aanschaf van een diesel hoger en de wegenbelasting ook, maar 47000 vind ik wel heel veel. x|
Het verschil was tot voor kort +/-16 cent nu is het meer dan 30 cent/liter.
Uiteraard is de aanschaf van een diesel hoger en de wegenbelasting ook, maar 47000 vind ik wel heel veel. x|
Ja echt waar, qua verbruik.
- Spoiler: Laat zien
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Da's geen referentie, die gaan alleen uit van nieuwe auto's, daar is bijvoorbeeld afschrijving een veel grotere factor. Hier rijden bijna geen mensen met een nieuwe auto. De afschrijving van een diesel is hoger geworden, waarmee de aanschaf voor de tweedehands koper juist lager ligt en dus is de afschrijving nu een kleinere post voor de tweedehands koper.BoMeWm schreef: Dat waag ik te betwijfelen, leaseplan praat al over 47.000 km als omslagpunt.
Daar komt bij dat het omslagpunt bij BMW relatief laag ligt door de zuinige diesels en de niet zo extreem zuinige 6 cilinders...
Ik vond het idd ook heel veel, maar stond in de krant (zegt niets hoor
) maar ook Leaseplan zegt dit en die neem ik wel serieus
Milieutechnisch doet de lobby de diesel toch in de ban, in mijn ogen niet terecht, maar je hebt er wel mee te maken. Grote leasemaatschappijen anticiperen hier op met hun te verwachten inruilwaarde en die zal over b.v. 4 jaar lager zijn dan, pak hem beet, een hybride. (relatief gezien)
Kortom dit zal bij hun allemaal van invloed zijn bij een advies over het omslagpunt.
Nogmaals tweedehands spelen er natuurlijk heel ander afwegingen en kostenberekeningen
Neem alleen maar het feit dat je straks, in verhouding, een knappe jonge diesel voor een lage prijs kan aanschaffen. 

Kortom dit zal bij hun allemaal van invloed zijn bij een advies over het omslagpunt.
Nogmaals tweedehands spelen er natuurlijk heel ander afwegingen en kostenberekeningen