Bericht
door buhrmann » 12 mar 2015, 17:51
Vandaag bezig geweest het ventiel op de hogedrukpomp te vervangen. Kon er niet lekker bij, dus heb opnieuw maar 'even' de hele inlaat eraf gehaald. Toen tevens de EGR weer schoongemaakt, dat was namelijk ook geen overbodige luxe... Het dopje dat op mijn nieuwe ventiel zat gaat stroef op het nieuwe ventiel, maar uiterst los op het oude ventiel... Dus ik had hoop dat het O-ringetje echt het probleem was, maar...:
Helaas geen verschil... Ik had mijn accu weer eens leeg gestart, dus even aangesleept, ging weer makkelijk zonder al te veel moeite, even een stukje gereden om de accu weer op te laden... Kom ik thuis... auto uit, direct weer starten... sloeg ie uiteindelijk toch aan de eerste keer. Daarna weer helemaal nix.
Ik heb inmiddels een stekkertje met INPA weten te bemachtigen, De storingen die steeds terug komen zijn
4B90 en 4630;
Wat mij opviel tijdens het starten dat de was de raildruk op de monitor. De druk liep van 2 bij niets doen, op tot ergens tussen 60 en 80 bar, daar even blijft hangen en dan als hoogste waarde iets van rond de 130 bar haalt. de motor slaat niet aan, er komt de DDE storing op het dash, sleutel terug naar 0, opnieuw starten... geen verandering van raildruk op monitor: continue 2 bar.
tussenstand:
1 Accu (nieuw),
2 Brandstoffilter (nieuw),
3 Relais nagelopen en gewisseld,
4 Raildruksensor (gebruikt D-parts, van een E90 met ca. 130.000km),
5 Raildrukventiel (gebruikt D-parts van een E90 met ca. 130.000km),
6 Brandstofpomp in tank (gebruikt D-parts),
7 Inline brandstofpomp onder auto (nieuw),
8 Inlaatventiel HD pomp (nieuw)
En nu? ECU/EWS? ik weet het niet meer, wie heeft er nog een idee?
Volvo V70 2.5D remap 170pk (2000) *current*
Honda Vision 110 (2015) *current*
E46 320d Touring (2002) *exit*
VW Polo 1.4D Steilheck (1991) *exit*
VW Golf III Variant 1.9tdi (1997) *exit*