Bericht
door Sales740D » 18 mar 2021, 20:28
Hi allen die hier iets over hebben gepost,
F01 2012 740D 306pk EGR en DPF weggeschreven
Ik heb iets soortgelijks aan de hand, echter is mijn motor 2000km geleden compleet gereviseerd. Nieuwe krukas, turbo's, drijfstangen, lagers, oliekoelers, alles origineel BMW. Nieuwe verstuivers zijn ook geplaatst. Tevens is de EGR en DPF weggeschreven. Motor loopt als een zonnetje maar....
Volgende is er aan de hand:
Auto ruikt naar diesel bij stationair draaien, retourleiding zweet niets.
Na 2000km hoorde ik ineens de motor nagelen, alleen bij lage toeren. Als je uit parkeert, wegrijdt bij het stoplicht, etc. Zodra de motor op toeren draait, is alles prima. Diagnose test gedaan van de verstuivers, alles binnen de waardes. Geluid wordt ook niet erger.
2e punt is dat op de 1 of andere manier bij 70Km per uur in de 7e versnelling bij 1200 toeren de auto een vergelijkbaar iets heeft als tegenwind gevoel, echter is het bij die van mij zo dat dit met 2 seconden veranderd. Tegenwind, geen tegenwind, tegenwind geen tegenwind. Ik rijdt daarom altijd een versnelling lager met deze snelheid omdat het probleem dan niet aanwezig is.
Nadat de motor is gereviseerd gaf de auto de eerste 1000km een aantal keren (ook rond 70km) een keiharde bok, alsof het differentieel een tandje miste. Nu doet die dat al 6000km niet meer.
Als de auto koud is, dan schakelt ie beroerd soms op naar 2. Bij gas geven lijkt het of de actuator in de bak niet voldoende oliedruk opbouwt en m vervolgens elektronisch doorpusht.
Als laatste, soms schokt ie bij op en terugschakelen. Als ik heel agressief gas geef dan krijgt de automaat best klappen, doe ik het iets minder agressief dan schakelt ie naadloos over.
Xdrive is gereviseerd
Automaat is niet gespoeld wel gereset.
Ben benieuwd of iemand van jullie hier iets in herkend.