Project airbox
Re: Project airbox
Anders ik wel
Nulla tenaci invia est via is nu verandert in Aston Martin Q is good for you
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
Re: Project airbox
Ik heb verschillende keren op Spa en de Ring meegereden in een CSL, man man wat een geluid.
Echt heel erg verslavend gewoon.
Echt heel erg verslavend gewoon.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: Project airbox
Hmmmm klinkt goed, heb t zelf alleen nog maar op video gehoord dus we gaan t meemaken, wel meerdere airboxen gehoord bij heuvelklim en dat klonk niet verkeerd
Nulla tenaci invia est via is nu verandert in Aston Martin Q is good for you
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
Re: Project airbox
Mijne zit netjes ingewikkeld
Als je je oude inlaat eraf krijgt zelf..dan lukt de rest ook
Net nog even geairboxed..... echt waar iedereen in de tuinen op de fiets op wandelend, kijkt je aan van
Als je je oude inlaat eraf krijgt zelf..dan lukt de rest ook
Net nog even geairboxed..... echt waar iedereen in de tuinen op de fiets op wandelend, kijkt je aan van
Re: Project airbox
Dikke onderdelen, ik ben benieuwd naar hoe je het ervaar of het, het geld en tijd waar was.
Re: Project airbox
Ben benieuwd..... ga je het nog combineren met een setje scherpere nokkenassen ofzo om een nog hoger "badass" gehalte kwa geluid te krijgen??
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Re: Project airbox
Dat gaan we inderdaad meemaken. Ik heb al voor de duurdere opties gekozen want de meeste kiezen voor een GM map sensor en een t stukje voor de map sensor en ik heb gekozen voor de originele CSL onderdelen wat ongeveer 500 euro kost. Mijn persoonlijke mening js dat als je t doet je t goed moet doen en niet gaat "prutsen" met een t stukje.BrianGT schreef:Dikke onderdelen, ik ben benieuwd naar hoe je het ervaar of het, het geld en tijd waar was.
Ik heb geinformeerd naar de nokkenassen en dacht dat ze lastig te krijgen waren maar ze kunnen gewoon besteld worden en geleverd, alleen om nou 675 euro per nokkenas te gaan betalen en dan moeten ze er ook nog in. Zolang er geen noodzaak is om mn originele te vervangen denk ik dat de originele blijven. Tuurlijk schrijf ik hierboven dat als je t doet t goed moet doen maar om nou 1250 euro plus ook de extra kosten voor het erin zetten dat gaat me dan net weer te ver
Nulla tenaci invia est via is nu verandert in Aston Martin Q is good for you
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
Re: Project airbox
Nokkenassen vervangen is gekkenwerk en ook echt niet nodig.
Je zult het het geld en de moeite 100% zeker waard vinden !!!
Ik weet heel goed hoe het klinkt en zou het ook meteen doen als ik een goed adres zou hebben in Nederland waar het ingebouwd en afgestemd zou kunnen worden zonder teveel aan de auto zelf te moeten knoeien.
Ik heb er zelf gewoon te weinig tijd voor en verstand van om het zelf te doen.
Je zult het het geld en de moeite 100% zeker waard vinden !!!
Ik weet heel goed hoe het klinkt en zou het ook meteen doen als ik een goed adres zou hebben in Nederland waar het ingebouwd en afgestemd zou kunnen worden zonder teveel aan de auto zelf te moeten knoeien.
Ik heb er zelf gewoon te weinig tijd voor en verstand van om het zelf te doen.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: Project airbox
Martijn, dat zeg je nu al een paar keer, en ik heb je al een paar verteld dat het echt een appeltje eitje is..
ECu opsturen, die krijg je terug , tis toch je daily niet dus das geen probleem... zorgen dat je alles klaar hebt liggen, en je zet de wekker op een mooie Zaterdagochtend om 09:00 en om 12:00 rijdt je al airboxend rond..
De 2 of 3 draadjes die je moet solderen, is het werk niet en is ook geen probleem bij verkoop later.
Zit regelmatig in een "normale" E46 M3 en daar is zonder airbox dan toch echt geen ruk meer aan als je airboxsound gewend bent.
Nokkenassen is leuk, maar het geld niet waard, werkende flap + H bridge allemaal leuk en fantastisch maar is er alleen voor "noisecontrol" en doet niets met het koppelverloop of pks, puur om het heftige inlaatgeluid te dempen onderin de toeren.
En laat dat nou net het mooiste zijn wat er is, 3e versnelling laag in de toeren en hem van onderuit laten komen.. nou je weet niet wat je meemaakt qua sound dan.
ECu opsturen, die krijg je terug , tis toch je daily niet dus das geen probleem... zorgen dat je alles klaar hebt liggen, en je zet de wekker op een mooie Zaterdagochtend om 09:00 en om 12:00 rijdt je al airboxend rond..
De 2 of 3 draadjes die je moet solderen, is het werk niet en is ook geen probleem bij verkoop later.
Zit regelmatig in een "normale" E46 M3 en daar is zonder airbox dan toch echt geen ruk meer aan als je airboxsound gewend bent.
Nokkenassen is leuk, maar het geld niet waard, werkende flap + H bridge allemaal leuk en fantastisch maar is er alleen voor "noisecontrol" en doet niets met het koppelverloop of pks, puur om het heftige inlaatgeluid te dempen onderin de toeren.
En laat dat nou net het mooiste zijn wat er is, 3e versnelling laag in de toeren en hem van onderuit laten komen.. nou je weet niet wat je meemaakt qua sound dan.
Re: Project airbox
Ben ik het niet mee eens, moet je goed luisteren het enige wat die zon mapsensor nodig heeft is vacuüm en stroom, of je die nou van de way overpriced CSL injectorrail haalt ( want wow ze hebben er een vacuüm tuitje opgelast bij de CSL rail voor vacuüm) of die netjes dmv een T stukje achter het schutbord weghaalt waar niemand het ziet, het doet beide precies hetzelfde.Cabrioot schreef: Dat gaan we inderdaad meemaken. Ik heb al voor de duurdere opties gekozen want de meeste kiezen voor een GM map sensor en een t stukje voor de map sensor en ik heb gekozen voor de originele CSL onderdelen wat ongeveer 500 euro kost. Mijn persoonlijke mening js dat als je t doet je t goed moet doen en niet gaat "prutsen" met een t stukje.
Dus prutsen???? denk dat 98% van de ombouwen niet met de CSL rail rijden, want das gewoon weggegooid geld en je hebt standaard al zo goed als de zelfde , minus het tuitje.
Je kunt dit grapje zo duur maken als je zelf wilt
Re: Project airbox
Klopt je kan het uitstekend met een t stukje doen en dat werkt ook goed maar ik hou van origineel en jah het is meer geld maar so be it. Als ik op t engels forum kijk dan zijn er toch paar mensen die de aftakking verkeerd plaatsen en dus problemen krijgen en dat bedoelde ik meer met gepruts. Als ik puur deze updat zou doen voor t geluid had ik net zo goed de geof steel box kunnen pakken maar kies bewust voor de karbonius voor de looks en dus kies ik ook voor de oem airline en map sensor. Mocht de auto ooit te koop komen te staan kan ik laten zien dat er niet bespaart is op de auto en ook deze update en dat t goed is uitgevoerd.
Wat betreft de flap heb ik juist gekozen voor wat noise control.....je moet ook als je rustiger rijd niet constant dat geluid hebben wat vermoeiend overkomt op den duur. Heb vaker in auto gezeten met "extra geluiden" en soms is t toch lekker als deze er niet zijn op bepaalde momemten .Was na een weekend met een Spyker toch blij dat er een switch op zat om de uitlaat stuk stiller te maken want was op den duur best vermoeiend en ook een supercharger direct achter je oor is leuk en verslavend maar soms ook best vermoeiend
Wat betreft de flap heb ik juist gekozen voor wat noise control.....je moet ook als je rustiger rijd niet constant dat geluid hebben wat vermoeiend overkomt op den duur. Heb vaker in auto gezeten met "extra geluiden" en soms is t toch lekker als deze er niet zijn op bepaalde momemten .Was na een weekend met een Spyker toch blij dat er een switch op zat om de uitlaat stuk stiller te maken want was op den duur best vermoeiend en ook een supercharger direct achter je oor is leuk en verslavend maar soms ook best vermoeiend
Nulla tenaci invia est via is nu verandert in Aston Martin Q is good for you
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
Re: Project airbox
Ik denk dat t juist t leukste is om t zelf te doen want dan weet je ook wat meer van de auto zelf. Tuurlijk is t een beetje werk maar denk dat er best wel mensen zijn die er verstand van hebben en bereid zijn om te helpen. Ik heb geen moeite om mensen te helpen die zelf zich ook om hun auto bekommmeren en niet alleen maar aftrapppen. Denk dat een forum er juist ook voor is om elkaar te helpen en een passie te delen. En op internet is een hoop terug te vinden want je bent niet de eersteMartijn. schreef:Nokkenassen vervangen is gekkenwerk en ook echt niet nodig.
Je zult het het geld en de moeite 100% zeker waard vinden !!!
Ik weet heel goed hoe het klinkt en zou het ook meteen doen als ik een goed adres zou hebben in Nederland waar het ingebouwd en afgestemd zou kunnen worden zonder teveel aan de auto zelf te moeten knoeien.
Ik heb er zelf gewoon te weinig tijd voor en verstand van om het zelf te doen.
Nulla tenaci invia est via is nu verandert in Aston Martin Q is good for you
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
Re: Project airbox
Ik kijk nog eens even aan hoe dit project verloopt en misschien dat ik dan ook wel overstag ga.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: Project airbox
Martijn. schreef:Ik kijk nog eens even aan hoe dit project verloopt en misschien dat ik dan ook wel overstag ga.
Blokje mee.. en dan ist dat al klaar
Re: Project airbox
haha daar hoef ik geen blokje voor mee.
Ik weet maar al te goed hoe het klinkt.
Ik weet maar al te goed hoe het klinkt.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport