Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, motor opgehaald, nieuw kop
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Spuitverhaal
Triest om te horen. Ik ben er eerder ook wel eens tegenaangelopen toen ik 3 jaar geleden mijn auto net gekocht had.
Zolang je betaalt moeten ze gewoon het werk doen wat er verwacht wordt.
Verder leuk om te lezen wat je allemaal aan je auto hebt aangepakt!
Zolang je betaalt moeten ze gewoon het werk doen wat er verwacht wordt.
Verder leuk om te lezen wat je allemaal aan je auto hebt aangepakt!
- benmaassen
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 24 nov 2010, 14:31
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Spuitverhaal
Zit ff niet mee allemaal.
Er zijn zeker wel bedrijven die ook uit liefde voor auto's werken.
Dit bedrijf staat heel goed bekend.
http://www.redwillowracing.nl/workshop.html
grt, Ben
Er zijn zeker wel bedrijven die ook uit liefde voor auto's werken.
Dit bedrijf staat heel goed bekend.
http://www.redwillowracing.nl/workshop.html
grt, Ben
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Spuitverhaal
Pff idd lekker verhaal zeg!
Tis idd triest maar bij de meeste bedrijven gaat het alleen om de centen ipv het hart voor de zaak en andermans eigendommen/hobby!
Tis idd triest maar bij de meeste bedrijven gaat het alleen om de centen ipv het hart voor de zaak en andermans eigendommen/hobby!
- dinesh_skr
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 26 jan 2011, 03:26
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Spuitverhaal
Sorry hoor maar zulke mensen kunnen maar beter stoppen met werken waar klanten bij komen kijken. Zo ga je toch niet met mensen om.
Maarjah, het komt goed
Maarjah, het komt goed
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Spuitverhaal
Bedankt voor de reacties mannen!
De auto is afgelopen weekend weer naar de spuiter geweest, en geuss what, die bobbeltjes op de zijschermen was roest dat zich onder de lak vormde van achter uit.. door het schuren is het plaatwerk nog dunnner geworden waardoor het proces een beetje versneld is, de boel is nu van achter geplamuurd en om de ingevallen roest gaatjes te vullen, en toen weer gespoten, je ziet er niks van, maar de spuiter melde het wel als slecht nieuws, en dat het wel een tijdje houd,
Zoals jullie weten van mij ben ik niet gediend hiervan en zal ik nieuwe schermen ( L + R ) aan moeten schaffen, denk dat het nieuwe worden van BMWproducts.nl , en stuitte daar uiteraard op het 96+ model met de kleine knippers...
daarom even een kleine peiling:
Doen of niet doen... past verder gewoon volgens mij ?
en anders gewoon oud en vertrouwd voor type 1 gaan..
zit ook niet te wachten op dat ik de ene net vervangen heb en dat de andere begint, derhalve zal ik ook de achterste wielkasten preventief behandelen, voor zover ik weet is de rest in superstaat, maar voorkomen is beter als genezen.
hoor graag van jullie...
.. en ja, nog steeds 1 stap vooruit en 3 terug, alle restrandjes zijn weggeschuurd met 2000 of iets, en daarna gepolijst, super resultaat verder !
De auto is afgelopen weekend weer naar de spuiter geweest, en geuss what, die bobbeltjes op de zijschermen was roest dat zich onder de lak vormde van achter uit.. door het schuren is het plaatwerk nog dunnner geworden waardoor het proces een beetje versneld is, de boel is nu van achter geplamuurd en om de ingevallen roest gaatjes te vullen, en toen weer gespoten, je ziet er niks van, maar de spuiter melde het wel als slecht nieuws, en dat het wel een tijdje houd,
Zoals jullie weten van mij ben ik niet gediend hiervan en zal ik nieuwe schermen ( L + R ) aan moeten schaffen, denk dat het nieuwe worden van BMWproducts.nl , en stuitte daar uiteraard op het 96+ model met de kleine knippers...
daarom even een kleine peiling:
Doen of niet doen... past verder gewoon volgens mij ?
en anders gewoon oud en vertrouwd voor type 1 gaan..
zit ook niet te wachten op dat ik de ene net vervangen heb en dat de andere begint, derhalve zal ik ook de achterste wielkasten preventief behandelen, voor zover ik weet is de rest in superstaat, maar voorkomen is beter als genezen.
hoor graag van jullie...
.. en ja, nog steeds 1 stap vooruit en 3 terug, alle restrandjes zijn weggeschuurd met 2000 of iets, en daarna gepolijst, super resultaat verder !
BMW E36 320i Cabrio, M-Pakket = Freude am Fahren
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, vraagje,
Hi man, goed te horen dat ze het gefixed hebben. Toch nog wat extra kosten maar dan heb je wel in een keer getackeld waar wij nagenoeg allemaal last van hebben.
Voor wat betreft de knippers zou ik persoonlijk direct overstappen op de laatste versie (smalle). BMW vond het een upgrade dus waarom wij niet? Je gebruikt verder gewoon OEM of zo goed als. Doet naar mijn mening niets af aan je wagen en ik zou als geïnteresseerde koper (hypothetisch) het alleen maar een plus vinden.
Maar ik heb hier wel vaker in de kerk gevloekt
Voor wat betreft de knippers zou ik persoonlijk direct overstappen op de laatste versie (smalle). BMW vond het een upgrade dus waarom wij niet? Je gebruikt verder gewoon OEM of zo goed als. Doet naar mijn mening niets af aan je wagen en ik zou als geïnteresseerde koper (hypothetisch) het alleen maar een plus vinden.
Maar ik heb hier wel vaker in de kerk gevloekt
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, vraagje,
weer goed en minder nieuw! maar gaat wel goedkomen jou kennende!
denk het het beetje personally is, ik vind zelf opzich de type 1 spatborden wel mooier, op 1 of andere manier vind ik die knippers beter staan bij een e36, maarjah that's just me!
denk het het beetje personally is, ik vind zelf opzich de type 1 spatborden wel mooier, op 1 of andere manier vind ik die knippers beter staan bij een e36, maarjah that's just me!
>>>>Showroom E36's<<<<
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, vraagje,
Hey Mats,
Enigszins goed nieuws maar ook weer balen.. Goed te horen dat je het goed wilt aanpakken! We zijn niet anders van je gewend
Ik zou persoonlijk voor de facelift (96+) gaan aangezien je natuurlijk ook al de facelift gril hebt, instapverlichting uit de facelift.
Het ligt er maar net aan waar je heen wilt. Als je de auto echt zo origineel mogelijk wilt houden zou je prefacelift moeten nemen en ook de prefacelift gril terug moeten plaatsen, maar persoonlijk vind ik dat je gewoon moet doen wat je het mooiste vindt!
De schermen van de facelift vind ik mooier i.v.m. de geklikte en kleinere zijknippers. Als je dan ook nog eens de achterklep met 3e remlicht scoort is ie exterieur compleet facelift! En dat is uniek!!
Keep up the good work en succes ook met de velgen! Ik ben enorm benieuwd naar de foto's van het resultaat!!
Enigszins goed nieuws maar ook weer balen.. Goed te horen dat je het goed wilt aanpakken! We zijn niet anders van je gewend
Ik zou persoonlijk voor de facelift (96+) gaan aangezien je natuurlijk ook al de facelift gril hebt, instapverlichting uit de facelift.
Het ligt er maar net aan waar je heen wilt. Als je de auto echt zo origineel mogelijk wilt houden zou je prefacelift moeten nemen en ook de prefacelift gril terug moeten plaatsen, maar persoonlijk vind ik dat je gewoon moet doen wat je het mooiste vindt!
De schermen van de facelift vind ik mooier i.v.m. de geklikte en kleinere zijknippers. Als je dan ook nog eens de achterklep met 3e remlicht scoort is ie exterieur compleet facelift! En dat is uniek!!
Keep up the good work en succes ook met de velgen! Ik ben enorm benieuwd naar de foto's van het resultaat!!
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, vraagje,
Bedankt voor de snelle en uitgebreide meningen!
voor een setje ben ik 130,95 kwijt, thuis bezorgt, dan moet ik echter nog weten of het een kwestie is van inklikken wat betreft de 96+ knippers, ( de interne lampjes, het binnenwerk ) misschien is er iemand op het forum die eerst een pre facelift cabrio heeft gehad en nu een facelift heeft die het antwoord weet.. ahum
dan zal ik enkel nog de glaasjes zelf bij moeten bestellen..
demontage lijkt me aan de hand van de nieuwe redelijk eenvoudig... wel jammer dat mn skirts eraf moeten. ieder voordeel heeft zn nadeel dan maar..
Verder geef ik niet heel veel om het wel of niet volledig uitvoeren van een facelift, wat mooi is is mooi... en een andere kofferbak is ook de gekste mod niet dus wie weet... dan nog even de spuiter informeren over hoe en wat qua kosten..
keep you posted !
voor een setje ben ik 130,95 kwijt, thuis bezorgt, dan moet ik echter nog weten of het een kwestie is van inklikken wat betreft de 96+ knippers, ( de interne lampjes, het binnenwerk ) misschien is er iemand op het forum die eerst een pre facelift cabrio heeft gehad en nu een facelift heeft die het antwoord weet.. ahum
dan zal ik enkel nog de glaasjes zelf bij moeten bestellen..
demontage lijkt me aan de hand van de nieuwe redelijk eenvoudig... wel jammer dat mn skirts eraf moeten. ieder voordeel heeft zn nadeel dan maar..
Verder geef ik niet heel veel om het wel of niet volledig uitvoeren van een facelift, wat mooi is is mooi... en een andere kofferbak is ook de gekste mod niet dus wie weet... dan nog even de spuiter informeren over hoe en wat qua kosten..
keep you posted !
BMW E36 320i Cabrio, M-Pakket = Freude am Fahren
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, vraagje,
De facelift knippers worden inderdaad geklikt in de schermen, waar de oude zijknippers geschroefd zitten.
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, vraagje,
i know het lampje daarin gaat het om, of ik die gewoon in het nieuwe glaasje / houdertje kan draaien met b.v.bayonet fitting op de bestaande kabel
BMW E36 320i Cabrio, M-Pakket = Freude am Fahren
- deepbass909
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:44
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, vraagje,
Maar fitting is anders. Bij de facelift knippers zitten ze gewoon geklemd in het lampje, bij de type 1 was het een stekker met extra klemmen (vergelijkbaar met bijv. de stekker van de voorste knipperlichten).
Persoonlijk vind ik de type-1 zijknipperlichten mooier, zolang het schroefje maar mooi zwart is en niet bruin verroest.
Work in progress
Complete restauratie van de E36 323i cabrio
Complete restauratie van de E36 323i cabrio
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Spuitverhaal
de 96+ schermen kijken wel mooier
geen kunstof randje alleen knipperlicht
maar zo ver ik uit je verhaal kan halen zijn het imitatie schermen ?
is die pasvorm wel zo mooi
geen kunstof randje alleen knipperlicht
maar zo ver ik uit je verhaal kan halen zijn het imitatie schermen ?
is die pasvorm wel zo mooi
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio,
Zo mannen, tijdje niet actief geweest, wegens de telkens terugkerende tegenslagen was de BMW gewoon even niet meer dan vervoer, had de lust een beetje verloren met al die experts zoals je zult begrijpen.
Nieuws is er echter genoeg, heb nu ( voor de 2e keer ) de dopjes 8mm en 10mm in 10-kant ( O.Z. maat ) besteld om de Hartge's uit elkaar te draaien, heb een fantastische deal gesloten met een jongen in Rotterdam. Hij heeft een zaakje in velgranden en wilde graag de maten hebben die ik heb, daardoor heb ik 2 randen kunnen ruilen, die anders dik 250 euro kosten! verder heb ik voor achter wat bredere besteld, waardoor de set straks 8,5 en 9J gaat worden met een ET van 40 rondom, voorzijde komt 205/50/17 ( zelfde hoogte als 225/45/17 ) en achter moet ik nog bepalen maar 215/50/17 is waarschijnlijk.
Je kunt je afvragen waarom 50% maten, dit omdat ik echt totaal geen rijhoogte in kan leveren.
Voorzijde word dus een dikke inch breder, maar wel met een 20mm smallere band, hoop dat dat elkaar een beetje opheft, anders zien we wel verder.
Kan wel weer maten nemen die safe zijn, maar er komt een dag dat je iemand zonder gerolde kasten tegen komt met bredere randen, dan moet en zal ik ook bredere randen dus, beter meteen maar lekker breed!!
De Hartge harten ( zo ) moeten ook nog gespoten worden, een forumlid gaat nog van mij horen dan nog even bij Hartge nieuwe emblemen bestellen en klaar is kees.. duurt wat langer allemaal, maar ik heb ze ook niet gekocht om ze er meteen op te zetten, eerst maar rustig een dikke set opbouwen en dan een keertje monteren.
Verder heb ik gister met een maatje mn versnellingsbak-olie en benzine filter vervangen. Dit was ongeveer het enige wat niet gedaan was in afgelopen jaren ( althans, volgens mijn grote BMW boek ) en was qua kosten ook de moeite niet, op de gok ATF ( automatic transmission fluid ) gekocht, en toen pas een keer gekeken wat voor sticker er op de bak was geplakt: ATF OIL !
Hij schakelt ietwat soepeler, zeker van 4 naar 5 is duidelijk te merken, moet wel zeggen dat hij ook niet vreselijk zwaar schakelde voorheen, maar het was een mooi klusje wat de wereld niet kostte. Benzine filter is wat dat betreft ook plug en play, merk je overigens niks van.
Nou ik zal eens kijken wanneer ik de dopsleutels binnenkrijg en dan komen er vast en zeker weer foto's aan
De groeten
Nieuws is er echter genoeg, heb nu ( voor de 2e keer ) de dopjes 8mm en 10mm in 10-kant ( O.Z. maat ) besteld om de Hartge's uit elkaar te draaien, heb een fantastische deal gesloten met een jongen in Rotterdam. Hij heeft een zaakje in velgranden en wilde graag de maten hebben die ik heb, daardoor heb ik 2 randen kunnen ruilen, die anders dik 250 euro kosten! verder heb ik voor achter wat bredere besteld, waardoor de set straks 8,5 en 9J gaat worden met een ET van 40 rondom, voorzijde komt 205/50/17 ( zelfde hoogte als 225/45/17 ) en achter moet ik nog bepalen maar 215/50/17 is waarschijnlijk.
Je kunt je afvragen waarom 50% maten, dit omdat ik echt totaal geen rijhoogte in kan leveren.
Voorzijde word dus een dikke inch breder, maar wel met een 20mm smallere band, hoop dat dat elkaar een beetje opheft, anders zien we wel verder.
Kan wel weer maten nemen die safe zijn, maar er komt een dag dat je iemand zonder gerolde kasten tegen komt met bredere randen, dan moet en zal ik ook bredere randen dus, beter meteen maar lekker breed!!
De Hartge harten ( zo ) moeten ook nog gespoten worden, een forumlid gaat nog van mij horen dan nog even bij Hartge nieuwe emblemen bestellen en klaar is kees.. duurt wat langer allemaal, maar ik heb ze ook niet gekocht om ze er meteen op te zetten, eerst maar rustig een dikke set opbouwen en dan een keertje monteren.
Verder heb ik gister met een maatje mn versnellingsbak-olie en benzine filter vervangen. Dit was ongeveer het enige wat niet gedaan was in afgelopen jaren ( althans, volgens mijn grote BMW boek ) en was qua kosten ook de moeite niet, op de gok ATF ( automatic transmission fluid ) gekocht, en toen pas een keer gekeken wat voor sticker er op de bak was geplakt: ATF OIL !
Hij schakelt ietwat soepeler, zeker van 4 naar 5 is duidelijk te merken, moet wel zeggen dat hij ook niet vreselijk zwaar schakelde voorheen, maar het was een mooi klusje wat de wereld niet kostte. Benzine filter is wat dat betreft ook plug en play, merk je overigens niks van.
Nou ik zal eens kijken wanneer ik de dopsleutels binnenkrijg en dan komen er vast en zeker weer foto's aan
De groeten
BMW E36 320i Cabrio, M-Pakket = Freude am Fahren