E36 316i automaat
-
Re: E36 316i automaat
Zo, vandaag de auto weer mogen afhalen gerepareerd en wel. Het elektriciteitsprobleem is verholpen. Het was iets met "massa". Zal het nog eens navragen wat het precies was. Helaas wel een beetje een duur grapje maar de garagist heeft mij nog een stuntprijs gegeven omdat ook hij weet dat ik van m`n auto houd
Vrijdag gaat de echte APK plaatsvinden tot nu toe hadden ze alles gecheckt maar nog niet "aan- en afgemeld". Scheelt kosten zei men. Fuseekogels zijn toch nog goed bij nadere inspectie. Daarom alleen 4 banden vervangen en 1 kentekenlampje voor de APK. Niet verkeerd in ruim 50.000 km, gepaste trots...
Morgen direct maar even naar Zwijndrecht onder Antwerpen om LPG te tanken en benzine voor de auto van pa. Aanhanger mee voor de jerrycans . Vrijdag, zaterdag, zondag en bijna een hele maandag zonder m`n auto moeten doen. Sinds augustus hooguit 1 dag niet gereden en dan ineens dit.
Een 328i lijkt mij helemaal geweldig tot het moment dat ik aan de pomp zou staan. We gaan door tot de 316i uit elkaar valt. Dan ga ik waarschijnlijk over op een 316 of 318 station op LPG uiteraard. Ik ben ook besmet met het BMW-virus ben ik bang.
Parijs, 7 november
Vrijdag gaat de echte APK plaatsvinden tot nu toe hadden ze alles gecheckt maar nog niet "aan- en afgemeld". Scheelt kosten zei men. Fuseekogels zijn toch nog goed bij nadere inspectie. Daarom alleen 4 banden vervangen en 1 kentekenlampje voor de APK. Niet verkeerd in ruim 50.000 km, gepaste trots...
Morgen direct maar even naar Zwijndrecht onder Antwerpen om LPG te tanken en benzine voor de auto van pa. Aanhanger mee voor de jerrycans . Vrijdag, zaterdag, zondag en bijna een hele maandag zonder m`n auto moeten doen. Sinds augustus hooguit 1 dag niet gereden en dan ineens dit.
Een 328i lijkt mij helemaal geweldig tot het moment dat ik aan de pomp zou staan. We gaan door tot de 316i uit elkaar valt. Dan ga ik waarschijnlijk over op een 316 of 318 station op LPG uiteraard. Ik ben ook besmet met het BMW-virus ben ik bang.
Parijs, 7 november
Ik kom tot nu toe niet boven de 10.000km per jaar dus echt appels en peren vergelijken (sorry) ! Blijf maar ver weg van de 6 cilinders anders wil je niet meer terug!
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
Een gezonde 328i op LPG is goed te doen. Mijn E38 728i op LPG (M52b28) liep 1 op 11 vanuit Groningen naar Rotterdam. En dat was niet strak 100 de hele weg...
One life, live it!
is ook zeker te doen ik rij op de snelweg rond de 1/13
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
-
Mijn geliefde BMW besloot vandaag weer eens niet te starten na een ritje van circa 10 à 12 kilometer. ANWB opgetrommeld, conclusie: "Krukas sensor". Weer op de sleepwagen, net zoals vorige maand in Spanje, en op naar mijn garage.
Vervangend vervoer van de ANWB, een Hyundai I20 op benzine. Maar een gegeven paard moet je natuurlijk niet in de bek kijken.
Bekijk het van de positieve: "wat vervangen is, zal niet snel weer stukgaan".
Vervangend vervoer van de ANWB, een Hyundai I20 op benzine. Maar een gegeven paard moet je natuurlijk niet in de bek kijken.
Bekijk het van de positieve: "wat vervangen is, zal niet snel weer stukgaan".
Ach dat heb je, uiteindelijk rij je met een nieuwe auto rond! de 318is touring is ook voor veel onderdelen zgan! hahaha
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
-
Ja, zo bekijk ik het ook. Hopen dat ik nu toch zeker 10.000 km kan rijden zonder veel (onverwachte) onderhoudskosten.
-
Gisteravond de auto weer opgehaald van de garage. Het bleek een startonderbreker te zijn die wel heel goed zijn werk deed. Aftermarket ding wat erin geknutseld is. Heb nooit geweten dat mijn auto daarvan was voorzien. Bij het openen van de motorkap met de portieren vergrendeld zou het alarm af moeten gaan, is nooit gebeurd.
Hierbij nog foto's van afgelopen zondag, samen met een ander forumlid afgesproken.
Hierbij nog foto's van afgelopen zondag, samen met een ander forumlid afgesproken.
Nou mooi dat het geen extra kosten met zich meebrengt maar heel rap die onderbreker er tussen uit halen?
Dus die komende 10.000km rustig rijden zonder problemen zitten er denk ik wel in!
Dus die komende 10.000km rustig rijden zonder problemen zitten er denk ik wel in!
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
-
@Sjeppie, geen extra kosten? Helaas! De garage is in totaal 12 uur bezig geweest.... :/ Het ding is direct verwijderd.
-
Ja, dat is wel een beetje zuur en erg onverwacht ook. Maar goed de auto verdiend zich terug en is verder behoorlijk goedkoop in onderhoud als ik alles zo bekijk.
Vrijdag dan eindelijk de APK na een aantal keer uitstellen. Wat is daarvoor gedaan:
- 4 andere banden
- 1 kentekenlampje vervangen
KEURIG toch? Na 10 maanden en ruim 52.000 kilometer.
Vrijdagavond weer retourtje Lille en zaterdag weer een retourtje Parijs gedaan, alles met de aanhanger. Gelukkig weer probleemloos.
Vrijdag dan eindelijk de APK na een aantal keer uitstellen. Wat is daarvoor gedaan:
- 4 andere banden
- 1 kentekenlampje vervangen
KEURIG toch? Na 10 maanden en ruim 52.000 kilometer.
Vrijdagavond weer retourtje Lille en zaterdag weer een retourtje Parijs gedaan, alles met de aanhanger. Gelukkig weer probleemloos.
- BMWf20 2.0d
-
Tot de auto in stof verdwijnt. Ik wil nog een keer 500.000 op mijn display te zien krijgen...
Dan ben je net op de helft......?
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot