
Motortemperatuur
Re: Motortemperatuur
yep, Zoals ik al eerder vermeld had
. De mijne komt morgen toe. Hoop ook dat dit een positieve invloed heeft op het verbruik.

525d E61 2007 pre-LCI
Re: Motortemperatuur
Bij mij gaat de nieuwe EGR er morgen in.
Nu het weer wat kouder is geworden is de temperatuur ook weer wat lager (+/- 60 graden), even gas geven op de snelweg en hij gaat naar 70+ maar daarna zakt hij weer bij rustig rijden.
Hopelijk is dit vanaf morgen verleden tijd.
Nu het weer wat kouder is geworden is de temperatuur ook weer wat lager (+/- 60 graden), even gas geven op de snelweg en hij gaat naar 70+ maar daarna zakt hij weer bij rustig rijden.
Hopelijk is dit vanaf morgen verleden tijd.
Huidige: F11 535d M-sport APEC chipped 355PK / 740Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 19:39
Re: Motortemperatuur
Gezien de symptomen gok ik erop dat je het niet haalt met puur egr thermostaat vervanging. Want dit was bij mij ook het geval.....
Re: Motortemperatuur
Dat kan ik je na morgen vertellen.
Ik heb exact dezelfde symptomen als HenriThijssen hier toen hij topic startte en die kwam na alleen EGR vervanging meteen al boven de 75 graden uit na kort ritje. Belangrijkste is dat die temp gehaald wordt, ook in de winter ivm roetfilter. AIs de temperatuur nog steeds erg laag blijft kan de hoofdthermostaat vervangen altijd nog.
Als de 75 graden wordt gehaald maar niet hoger, is dat schadelijk of kost dat alleen iets meer brandstof?
Ik heb exact dezelfde symptomen als HenriThijssen hier toen hij topic startte en die kwam na alleen EGR vervanging meteen al boven de 75 graden uit na kort ritje. Belangrijkste is dat die temp gehaald wordt, ook in de winter ivm roetfilter. AIs de temperatuur nog steeds erg laag blijft kan de hoofdthermostaat vervangen altijd nog.
Als de 75 graden wordt gehaald maar niet hoger, is dat schadelijk of kost dat alleen iets meer brandstof?
Laatst gewijzigd door Tourer op 08 feb 2013, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Huidige: F11 535d M-sport APEC chipped 355PK / 740Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 19:39
Re: Motortemperatuur
Beide. Bij bedrijfstemperatuur (90 graden) is het verbruik,vermogen optimaal en slijtage minimaal tot nihil.
- henri.thijssen
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 05 okt 2008, 09:48
- Locatie: Eindhoven
Re: Motortemperatuur
De 90 Graden haal ik nog steeds niet
Max 75Gr
Ik heb nu ook een hoofdthermostaat besteld. Ga ik volgende week plaatsen
Nu moet ik wel een ding zeggen. DPF is leeggemaakt, en regeneratie proces uitgeschakelt.
Kan dat iets hiermee te maken hebben ?
Max 75Gr
Ik heb nu ook een hoofdthermostaat besteld. Ga ik volgende week plaatsen
Nu moet ik wel een ding zeggen. DPF is leeggemaakt, en regeneratie proces uitgeschakelt.
Kan dat iets hiermee te maken hebben ?
E60 530D 2005
265hp 667nm
E34 520i 24V 1995
Sold ** E46 323CI - E87 120i - E90 320i **

E34 520i 24V 1995
Sold ** E46 323CI - E87 120i - E90 320i **
Re: Motortemperatuur
Mooie handleiding voor het wisselen van de hoofdthermostaat : viewtopic.php?f=125&t=31977
525d E61 2007 pre-LCI
- henri.thijssen
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 05 okt 2008, 09:48
- Locatie: Eindhoven
Re: Motortemperatuur
super bedankt Tom
E60 530D 2005
265hp 667nm
E34 520i 24V 1995
Sold ** E46 323CI - E87 120i - E90 320i **

E34 520i 24V 1995
Sold ** E46 323CI - E87 120i - E90 320i **
Re: Motortemperatuur
Net de egr thermostaat vervangen bij Henri (bedankt Henri!!!). Terugweg met -2 buitemperatuur: zowel op snelweg, provinciale weg als nagenoeg continue 83 graden. Heel soms 82 maar binnen paar seconden weer op 83. Weer een stuk geruster rijden nu. 

Huidige: F11 535d M-sport APEC chipped 355PK / 740Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm
Re: Motortemperatuur
Zelfde probleem gehad en beide thermostaten vervangen. Probleem volledig verhoplen.
Re: Motortemperatuur
Ik heb vandaag de mijne ook eens getest.
Het is wel de 3.0 benzine. De temperatuur schommelt rond de 94 graden na eens flink gassen steeg hij tot 98 graden om daarna terug 94 graden te zakken.
Ik weet niet of dit normaal is voor deze versie omdat ik lees voor diesel dat dit rond de 85 graden moet zijn.
Thx to Tom_il zijn allerhanden snelkoppelingen naar vanalles en nog wat in verschillende forums was het zeer makkelijk om in het menu te raken
Het is wel de 3.0 benzine. De temperatuur schommelt rond de 94 graden na eens flink gassen steeg hij tot 98 graden om daarna terug 94 graden te zakken.
Ik weet niet of dit normaal is voor deze versie omdat ik lees voor diesel dat dit rond de 85 graden moet zijn.
Thx to Tom_il zijn allerhanden snelkoppelingen naar vanalles en nog wat in verschillende forums was het zeer makkelijk om in het menu te raken

-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 19:39
Re: Motortemperatuur
Lijkt me zeer normaal. Vergeet niet dat we nu de exacte digitale temp aflezen. De meter die er normaal gesproken in hoort te zitten staat loodrecht in het midden tussen de 85 en 100 graden en dus is het naar ons inziens altijd correct. Dus nergens om zorgen over te maken..... 

Re: Motortemperatuur
Lijken mij idd normale waardes voor benzine. Zelden gelezen over benzines die te koud draaien. Daar zijn het eerder overhittingsproblemen.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Motortemperatuur
@Henri: waar heb jij de EGR thermostaat gekocht?