Ik rij nu al 1.5 jaar met volle tevredenheid mijn 330CI. Afgelopen winter heeft de auto wat lichte krasjes opgelopen, en heeft iemand me een deuk in de zijkant gestoten. Dit zou allemaal deze zomer aangepakt worden door het deukje er uit te halen, en de auto compleet te laten polijsten.
Nu reed ik afgelopen zondag van Antwerpen richting thuis (ik woon in de buurt van Roermond, midden Limburg). Net na Antwerpen, op de E34, zie ik ineens een auto in de berm staan, mijn eerste gedachte was, een flitser, maar meteen daarna zag ik verderop een man bij een praatpaal staan. Automatisch trok ik dus de conclusie dat die twee wel bij elkaar zouden horen. Niks aan de hand dus. Eenmaal een stuk dichter bij deze man, begint hij tot mijn grote schrik de weg op te rennen! Een auto op de rechter baan kon nog net remmen en met wat stuurmanskunsten rond om de man heen schieten, waarop de man zonder te aarzelen nog een sprong maakt naar de linkerbaan. Op dat moment stond deze beste meneer dus net een klein metertje over de middenstreep op de linkerbaan. De auto voor me schiet nog net langs hem af, waarna hij nog net een stapje verder de linkerbaan op kwam. Ik kon niks meer doen dan remmen, maar met ongeveer 125 km/h kun je dan niks meer. Het gevolg was een frontale botsing, en mijn hart dat volgens mij enkele slagen oversloeg.
Stijf van de schrik, en nog niet echt beseffend wat er gebeurt is stap ik uit mijn auto. Gelukkig stond het verkeer gelijk stil achter me. Het moet even geduurd hebben voordat ik de auto uit ben gekomen, want inmiddels komen er al enkele mensen aanrennen om te kijken of ze hulp kunnen verlenen. De chauffeur van de auto achter me komt gelijk naar me toe rennen, en zegt dat hij alles gezien heeft, en dat ik er absoluut niks aan kon doen.
De beste man leefde nog na de klap, maar is in het ziekenhuis overleden aan zijn verwondingen.
De auto achter me (een dikke land rover, die geen 2 seconden afstand hield) had de auto in de berm ook gezien, en is afgeremd in de veronderstelling dat het een flitser was. Anders was ik gegarandeerd van achteren aangereden.
Na het ongeluk heb ik enkele foto's gemaakt en dit is hoe de auto er bij stond: