E39 auto staat hoger na montage nieuwe voordempers

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Gebruikersavatar
RubberBurner
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 jan 2011, 19:02
Locatie: Hippolytushoef
Contacteer:

E39 auto staat hoger na montage nieuwe voordempers

Bericht door RubberBurner » 20 mar 2011, 13:41

Zoals de titel al aangeeft heb ik m'n voorschokdempers vervangen en nu staat ie ongeveer 4 cm hoger als voorheen.Komt dit nu doordat de oude dempers helemaal lek waren en hij alleen nog maar in de veren hing ?!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ps,de hoogte van de grond tot m'n spatbord is nu een 73 a 74 cm ...(was een 69)

Gebruikersavatar
RubberBurner
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 jan 2011, 19:02
Locatie: Hippolytushoef
Contacteer:

Re: E39 auto staat hoger na montage nieuwe voordempers

Bericht door RubberBurner » 20 mar 2011, 16:47

Opgelost,dempers zaten niet diep genoeg erin gedrukt ;)

Mario TT
Berichten: 1290
Lid geworden op: 23 jun 2008, 13:33

Re: E39 auto staat hoger na montage nieuwe voordempers

Bericht door Mario TT » 20 mar 2011, 23:20

Dat dacht ik al, mooi dat het gelukt is. Mag ik wel even mijn aversie benadrukken jegens de Toyo banden ik vind dat een beetje on-BMW. Of kan je me hierin tegenspreken? Hoe vind je je nieuwe dempers?
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

AdE39
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2011, 19:48

Re: E39 auto staat hoger na montage nieuwe voordempers

Bericht door AdE39 » 21 mar 2011, 16:17

Hallo Mario TT,

Toyo is gewoon een erg goede band, doet echt niets onder voor Michelin of Goodyear of Conti.

Er zijn een aardig aantal modellen en types van Toyo beschikbaar, en ook nog in verschillende compound soorten.
Dus voor de grip en de wegligging, daar heb je echt geen ander merk voor nodig.

Vaak gaan de Toyo banden net zo lang mee als menig ander merk.

Ik heb er in elk geval hele goede ervaringen mee.

Maar dit wel in samenwerking van goede schokdempers en schroefveren.

want goede banden en slechte schokdempers, dat werkt ook niet, anders om ook niet.

Het is net wat je zelf wil laten monteren.

Met vriendelijke groet,

Ad

Beens1
Berichten: 4614
Lid geworden op: 29 jan 2010, 12:44

Re: E39 auto staat hoger na montage nieuwe voordempers

Bericht door Beens1 » 21 mar 2011, 16:32

Hier ook goede ervaringen met Toyo, alleen wel op de e36.
Ik heb wel vernomen dat de e39 aardig selectief is t.a.v. bandenkeuze, maar toyo's lijken me geen probleem.

Mario TT
Berichten: 1290
Lid geworden op: 23 jun 2008, 13:33

Re: E39 auto staat hoger na montage nieuwe voordempers

Bericht door Mario TT » 21 mar 2011, 19:00

Ik heb altijd te horen gekregen dat Toyo 2e rangs banden zijn. Ik ben net zoals mijn E39 erg selectief voor banden en heb daarom voor Michelin gekozen. Maar ook omdat ik gewoon een klaverblad met 80-90 km/uur neem met gemak.. Een band kan wel even lang meegaan maar geeft het ook dezelfde grip?
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

Gebruikersavatar
RubberBurner
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 jan 2011, 19:02
Locatie: Hippolytushoef
Contacteer:

Re: E39 auto staat hoger na montage nieuwe voordempers

Bericht door RubberBurner » 21 mar 2011, 19:28

Van de winter in de volle sneeuw net zo kunnen rijden als op een droog wegdek,dus mij hoor je niet klagen :P

Voor ons is deze wagen gewoon een boodschappenwagen,dus er hoeft van mij niet duurder onder,goed = goed . :duim:

Kan nu wel heel erg merken dat er nieuwe dempers onder zitten.Het dijnen is helemaal weg,en het wegcontact is 10x beter . Morgen nog even de stabilisatorstangetjes vernieuwen,en dan kan ie er weer even tegenaan.
Zit er nu ook sterk over na te denken om de achterdempers/veren ook te vervangen..... ;)

AdE39
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2011, 19:48

Re: E39 auto staat hoger na montage nieuwe voordempers

Bericht door AdE39 » 22 mar 2011, 11:59

Nou nou beste Mario TT, hihihihi.

Als Toyo tweede rangs is, wat is Michelin dan wel, en Conti.

de prestaties van Toyo die zijn bere goed, en dat klaverbladje nemen met 100 km/h met een 525 i touring, dat spreekt voor zich.

Ik zei daarom ook al, Toyo heeft diverse soorten compounds, die echt de grote merken goed kan evenaren, misschien wel beter wie zal het zeggen.

Wij hebben hier 2 auto's staan met de montage op Toyo, de touring van mij, en de Baleno hatch 1.6 Sport 16 kleppert van mijn vrouw.
Als ik zie hoe deze 2 auto's in de bochten presteren, terwijl een BMW sedan van een goede vriend van ons met Conti's er onder echt het nakijken heeft.
En Conti Sport contact is toch ook een goede klever in de bochten.

Het grote probleem zit echter in de schokdempers en de veren die de auto heeft, dat is de stabiliteit in de wegligging.
Nu kan het natuurlijk voorkomen wat je dus al aangaf, dat een auto soms moeite heeft met een banden merk, dat komt bij de meeste merken voor.
Maar gezien dat een goede vriend van ons een bandenzaak heeft, zijn er vrijwel heel erg weinig klachten bekend over Toyo.

het is dus ook niet het eerste het beste bandenmerk, ze hebben voor elk voertuig een band, of het nu om een brommertje gaat , misschien ook nog de fiets, maar toch ook voor die grote super dumpers met hun totaal gewicht van een slordige 300 tot 400 ton.
heb je die kolossen wel eens gezien.
Ik ken dit banden merk nu al heel wat jaren, maar dat is niet erg vreemd dus, ik heb nog al wat vrienden en kennissen die een garagebedrijf hebben, en ik zie hun regelmatig.

De prijs kwaliteit is gewoon goed, maar de keuze maak je altijd geheel zelf, wat je als montage wilt onder de auto.

Mijn toppers zijn dus ook Michelin, Conti, Toyo, bridgestone dit zijn gewoon allemaal erg goede banden.
Doen weinig onder voor elkaar, zowel in prestaties en levensduur.

met vriendelijke groet,

Ad

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”