hallo allemaal,
ik heb mijzelf al even voor gesteld, en ben inmiddels in het bezit van een touring e36 het is tevens mijn eerste bmw na vanaf mijn 18de bijna altijd vw gereden te hebben.
maar nu dient zich er een klein probleempje aan, mijn tankmeter blijft op leeg staan, werkt dus niet.
nu lees ik links en rechts wel over waar de vlotters zich bevinden en dat er wat gesoldeerd moet worden dat dat het probleem al oplost.
nu heb ik de boel al even bekeken onder de achterbank, en zoals bekent zijn er 2 luikjes,
in mijn geval achter de bestuurders stoel 1 met een zwarte deksel en 1 aansluiting. en achter de passagiers stoel een blauwe deksel met 2 aansluitingen.
nou is 1 van de aansluitingen van de blauwe deksel al aan gebeund door andere stekkers te plaatsen aan 1 van de 2 aansluitingen.
maar ik merkte dat 1 van die pinnetjes ook los zat, want ik wou de stekker erop schuiven en drukte het pinnetje naar binnen ik kon er nog net bij met een punttangetje.
nu is mijn vraag wat moet ik doen , en wat moet er gesoldeerd worden? want ik heb al veel gezocht maar kan er weinig over vinden althans een duidelijke hoe en wat.
en een dagteller bijhouden is prima maar heb liever alles weer netjes werkend
als iemand mij zou willen helpen is natuurlijk nog beter.
want had enkele onderdeel mensen gevraagt en die roepen natuurlijk gelijk dat beide vervangen moeten worden
tankmeter/vlotter
tankmeter/vlotter
[url]www.mischa-78fotografie.nl[/url] ook voor carshoots
-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 11 okt 2010, 15:48
- Locatie: Bellingwolde
Re: tankmeter/vlotter
zat hier weer eens te surfen en zag ineens een bekende probleem en heb je bericht maar even in de gaten gehouden..
Zoals je al ziet zijn er 34 mensen geweest die je bericht hebben gelezen en niet reageren.. reden ervan zal zijn dat je zelf al aangeeft dat ermee gerommeld is en dat mensen niet zomaar beginnen met solderen bij de aansluiting van een brandstof tank..
Zoals ik je in een mail toestuurde :
Aangezien er 2 vlotters in de tank zitten is het even uitzoeken welke van de 2 het is en of het probleem daarin zit ofdat het aan uw stekker aansluiting zit..
Beste is dan om toch even langskomen en ik tegen vergoeding ga kijken wat en waar het probleem in zit..
Blijkt het dat je het wilt gaan solderen ,dan zou het bij t verkeerd gaan ,de problemen groter kunnen worden..
Dus de reden dat mensen het over vervangen hebben is dus NIET om je een klein beetje geld uit je zak te kloppen ,maar om juist risico's te voorkomen..
Want als het wel mis gaat dan kun je pas zorgen dat je geld genoeg hebt , en je dan merkt dat je op een verkeerde manier hebt bezuinigd..
Succes ermee
Zoals je al ziet zijn er 34 mensen geweest die je bericht hebben gelezen en niet reageren.. reden ervan zal zijn dat je zelf al aangeeft dat ermee gerommeld is en dat mensen niet zomaar beginnen met solderen bij de aansluiting van een brandstof tank..
Zoals ik je in een mail toestuurde :
Aangezien er 2 vlotters in de tank zitten is het even uitzoeken welke van de 2 het is en of het probleem daarin zit ofdat het aan uw stekker aansluiting zit..
Beste is dan om toch even langskomen en ik tegen vergoeding ga kijken wat en waar het probleem in zit..
Blijkt het dat je het wilt gaan solderen ,dan zou het bij t verkeerd gaan ,de problemen groter kunnen worden..
Dus de reden dat mensen het over vervangen hebben is dus NIET om je een klein beetje geld uit je zak te kloppen ,maar om juist risico's te voorkomen..
Want als het wel mis gaat dan kun je pas zorgen dat je geld genoeg hebt , en je dan merkt dat je op een verkeerde manier hebt bezuinigd..
Succes ermee
BMW L.A.CarParts
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen
- Denniz0229
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:30
Re: tankmeter/vlotter
vaak is het achter de passagiersstoel, even de vlotter (waar de pomp aan vast zit) er uit halen.
dan zie je aan de onderkant een draadje loshangen, 9 op de 10x een zwarte.
die soldeer je dan vast aan het puntje waar deze los van is gekomen en klaar ben je.
let wel dat je beide er uit moet halen en eerst aansluiten e.d. voor je er weer stroom op zet. anders werkt het alsnog niet.
is trouwens een bekend E36 probleem.
dan zie je aan de onderkant een draadje loshangen, 9 op de 10x een zwarte.
die soldeer je dan vast aan het puntje waar deze los van is gekomen en klaar ben je.
let wel dat je beide er uit moet halen en eerst aansluiten e.d. voor je er weer stroom op zet. anders werkt het alsnog niet.
is trouwens een bekend E36 probleem.
Re: tankmeter/vlotter
kijk het eerste antwoord die echt duidelijkheid geeft! ik wacht ff tot mijn tank leger is dan zal ik eens kijken van hoe en wat, en als het gelukt is zet ik dat ook even hier neer
[url]www.mischa-78fotografie.nl[/url] ook voor carshoots
Re: tankmeter/vlotter
Nou inmiddels heb ik de boel los gehad en het was niet de zwarte die kapot was(deze was al een keer gesoldeerd) het was nu de bruine die gebroken was... maar alles functioneerd weer
[url]www.mischa-78fotografie.nl[/url] ook voor carshoots