Ik ben Raimond uit Zuidbroek (dorp in Groningen) en ben 29 jaar.
Sinds vorige week heb ik na lang trouw geweest te zijn aan Renault, eindelijk de stoute schoenen aangetrokken en een BMW 530d Touring high executive gekocht. Renault is al met de paplepel erin gegoten en vandaar ook de voorliefde ervoor. Deze zal ook niet verdwijnen, daar ik ook nog een Renault 5 gt turbo en een renault megane cabrio (2.0 16v F7R) heb voor de hobby

Maar nu... Helaas was het plezier gauw over, toen 1 dag na de aankoop de auto al begon met de storing: 'niveauregeling uitgevallen'. De pomp voor de luchtvering hoorde ik ongeveer een minuut brommen en op het moment dat deze uitging kwam de storing in het scherm. Aan de auto verder niets te zien. Deze storing is een paar keer voorbij gekomen evenals de storing 'niveauregeling storing'. Garage gebeld en deze melden dat ik de auto terug mocht brengen voor diagnose en reparatie (bovag garantie gelukkig). Alleen de kans om naar de garage te gaan was er niet eens, omdat hij vanmorgen na het wegrijden overspoelt werd met storingen. Een paar die ik nog kon lezen waren 'storing abs', 'storing active drive' 'storing niveau regeling', gevolgd door uitval van de motor. Daarna was de auto compleet dood (alsof de accu was losgetrokken). Direct met de garage gebeld en deze zijn direct met een oplegger gekomen om de auto op te halen. Ze hebben even een blik in de kofferbak geworpen en hebben wat gerommeld in de bedrading en relais waarna de auto ineens wel weer voeding kreeg. De storingen bleven er wel in staan maar hij is rijdend naar de garage gegaan. Ik heb veel met renault meegemaakt, maar een complete uitval van de auto en electronica heb ik zelfs daarmee nog nooit meegemaakt

Verder nog een vraag waar jullie vast wel antwoord op weten.
In het 2005 type zitten neem ik aan ook nog de zogehete swirlflaps? Ik had begrepen dat als ze erin zitten, ze alleen kwetsbaar zijn in de eerste types 5 serie's. Klopt dit ook?
Verder is de turbo (nog) de eerste turbo. Hoeveel kunnen de 530d's ongeveer draaien op hun 1e turbo? Bij renault was het altijd altijd al wel over na 220.000 km namelijk

Hier nog een foto van mijn auto: