Garp - 2004 - E61- 545i
Garp - 2004 - E61- 545i
Even voorstellen:
Al een aantal jaar ben ik een lezer, die hier dankbaar allerlei info vandaan heeft gehaald. Maar ik begon op een punt te komen dat ik toch wel wat gerichter zaken wil weten en wellicht bijdragen. Dus vandaar toch een account aangemaakt, om zo wat actiever te worden. En dus hiermee meteen het diepe in.
Mijn naam is Yuri, kom uit Haarlem en rij in m'n tweede BMW. Op de foto hierboven zie je oud&nieuw. Namelijk mijn oude E39 540i (1998 gebouwd en 1999 pas op kenteken), die helaas motorisch overleden is, en m'n nieuwe E61 545i uit midden 2004. Heb 'm sinds een paar maanden en ben erg tevreden. Eigenlijk wilde ik een 760 kopen, maar de E39 overleed te vroeg. Daarom was m'n budget wat beperkt en kon ik alleen hele dubieuze v12's vinden, dus uiteindelijk met veel plezier deze vijf gevonden.
Wat ik mooi vind als ik de E61 vergelijk met de E39? De V8 is beter hoorbaar, maar niet overdreven aanwezig. De sportstoelen van de E39 zijn echt geweldig, maar de comfort stoelen van de E61 van een nog hoger niveau. Meer power dan de E39 (was er trouwens eentje zonder VANOS, niet dat dat heel veel uitmaakt).
Ja er zijn ook mindere puntjes. Het M stuur van mn vorige vind ik nog steeds prachtig, en mooier dan het stuur waar ik nu naar kijk. En waarom zit er in de E61 een tankje van amper 60 liter?!?!?
Mijn huidige wagen heeft aardig wat goodies. Sommige geweldig, andere kan ik prima zonder mee. Zoals bijvoorbeeld het panoramadak, dat hoort in Renault Scenics imho. HUD vond ik een gimmick, maar ik ben daar van terug gekomen. Top!
Aan de E61 heb ik niet heel veel gedaan. Wel een paar plannetjes, maar met jonge kids kom ik toch aan weinig toe. Wel gedaan:
De styling 124 velgen vervangen door......... Styling 124's (maar dan wel met 9j's achter), op de 8j set komen de winter rollers.
BMW logo's vervangen en knipperlichten ook.
Aantal parkeerdeukjes weg laten werken.
Pano dak afwatering laten checken.
Alle vloeistoffen vervangen.
Wat er nog gaat gebeuren:
Koplampen polijsten.
Wil wat zaken geprogrammeerd hebben, voornamelijk olie temperatuur wil ik weten.
Steenslag wegwerken en nog een deukje in rechter achterscherm weg laten halen.
Achter spoorverbreders monteren, ze zijn al besteld. Want die banden staan veuls te ver naar binnen (8j is ET20, 9j is ET32, dus veel van het extra rubber zit onder de auto)
Rubbers voorste draagarmen zijn versleten en daar laat ik Powerflex units voor terugdrukken. Ik wil dat gewoon een keer voelen.
Afdichtrubber pano dak vervangen, want lawaaaaaai.
Nieuwe Xenon lampen, want verschil in felheid. En alhoewel ik aardig van de OEM ben, ga ik voor wittere.
Angeleyes moeten ook witter. Zoek nog naar goede LED lampen daarvoor. Heb in Canada Weisslicht lampen gezien (live), erg mooi wit, goede reviews, maar best prijzig. Dus als iemand een alternatief met grote lichtopbrengst weet....
Ik twijfel enorm of ik er een Supersprint einddemper op ga zetten. Drone trek ik absoluut niet, maar V8's mogen ook gehoord worden, ze blijven af fabriek stiller dan de i6'sen.
Een batterij voor de standkachel AB trachten de vinden voor veel minder dan BMW er voor wil hebben.
Pano dak afwatering checken, pano dak afwatering checken, pano dak afwatering checken etc
En...... De CCC laat het bij warm weer afweten . Non stop reboots. Dat is het projectje van deze maand. En neen, er gaat zeker geen CIC in komen. Ik kick daar gewoon niet op. Überhaupt niet op LCI upgrades. Al ik dat per se had gewild, had ik wel een LCI model gezocht.
Hier nog een lijstje van zaken aan boord, de onzin zaken heb ik gedelete:
217 ACTIVE STEERING
229 DYNAMIC DRIVE
255 SPORTS LEATHER STEERING WHEEL
261 SIDE AIRBAG FOR REAR PASSENGERS
302 ALARM SYSTEM
319 INTEGRATED UNIVERSAL REMOTE CONTROL
320 MODEL DESIGNATION, DELETION
386 ROOF RAIL
402 PANORAMA GLASS ROOF
417 ROLLER SUNBLIND, REAR SIDE WINDOWS
423 FLOOR MATS, VELOUR
430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE
431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D
438 WOOD TRIM
442 CUPHOLDER
456 COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE
494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
496 SEAT HEATING FOR REAR SEATS
502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM
508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
522 XENON LIGHT
524 ADAPTIVE HEADLIGHTS
536 AUXILIARY HEATING
541 ACTIVE CRUISE CONTROL
609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL
610 HEAD UP DISPLAY
620 VOICE INPUT SYSTEM
638 CAR TELEPHONE PROFESSIONAL
672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS
677 HIFI SYSTEM PROFESSIONAL
8SP COP CONTROL
801 GERMANY VERSION
818 MAIN BATTERY SWITCH
999 ORDER CONTROL FIRST DEALER CARS
De eerste eigenaar heeft aan 999 te zien een goodie demo van de dealer gekocht. En blijkbaar heeft de tweede eigenaar er weer 545i achterop geplakt.
Re: Garp - 2004 - E61- 545i
Welkom hier ! Mooi vorsteltopic !
Heel erg dik een E61 545i
Wat betreft de spacers, waarom niet een mooie breedset ?
Olietemperatuur kun je niet laten programmeren voor zover bekend bij mij.
Rubber panodak gaat een wereld van verschil opleveren
CIC en LCI, tsja, smaken verschillen, ik heb de lCI lichten omdat ze zoveel mooier zijn, en het geld voor een LCI is er simpelweg niet, de CIC is zoveel mooier en uitgebreider dan de MASK (pijltjesnavi) die er bij mij in zat, dat hoort gewoon niet in zo'n wagen vind ik. Maar ieder zo zijn ding.
Je hebt een mooie volle uitvoering en een lekkere 8 cilinder er in lijkt me geweldig.
Mocht je vragen hebben over het forum, en/of hulp hierbij nodig hebben, stuur dan even een pm naar een van de moderators, we zullen je dan zo spoedig mogelijk proberen te helpen.
Verder wens ik je natuurlijk vele veilige en probleemloze kilometers en uiteraard ook welkom op de 5 serie meeting mocht je dat leuk vinden
Heel erg dik een E61 545i
Wat betreft de spacers, waarom niet een mooie breedset ?
Olietemperatuur kun je niet laten programmeren voor zover bekend bij mij.
Rubber panodak gaat een wereld van verschil opleveren
CIC en LCI, tsja, smaken verschillen, ik heb de lCI lichten omdat ze zoveel mooier zijn, en het geld voor een LCI is er simpelweg niet, de CIC is zoveel mooier en uitgebreider dan de MASK (pijltjesnavi) die er bij mij in zat, dat hoort gewoon niet in zo'n wagen vind ik. Maar ieder zo zijn ding.
Je hebt een mooie volle uitvoering en een lekkere 8 cilinder er in lijkt me geweldig.
Mocht je vragen hebben over het forum, en/of hulp hierbij nodig hebben, stuur dan even een pm naar een van de moderators, we zullen je dan zo spoedig mogelijk proberen te helpen.
Verder wens ik je natuurlijk vele veilige en probleemloze kilometers en uiteraard ook welkom op de 5 serie meeting mocht je dat leuk vinden
- mieske90
- BimmerPortal Team
- Berichten: 5559
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Garp - 2004 - E61- 545i
Welkom Yuri,
complimenten voor je voorsteltopic, lekker uitgebreid daar houden we van (maar dat mist je misschien al wel)
je E61 ziet er heel netjes uit, hier ga je nog vele leuke kilometers mee beleven
jammer dat je vorige E39 te vroeg is overleden anders had je een hele dikke wagen erbij gehad.
vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E61 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
volgende evenement: 1 november winterwielen meet & greet
complimenten voor je voorsteltopic, lekker uitgebreid daar houden we van (maar dat mist je misschien al wel)
je E61 ziet er heel netjes uit, hier ga je nog vele leuke kilometers mee beleven
jammer dat je vorige E39 te vroeg is overleden anders had je een hele dikke wagen erbij gehad.
vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E61 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
volgende evenement: 1 november winterwielen meet & greet
Re: Garp - 2004 - E61- 545i
Mooie Touring !
Zwak puntje van de V8 uit de e60/61 reeks is de toevoer van koelvloeistof.
Die wil nog wel eens gaan lekken, met vaak een hele dure reparatie als gevolg.
Veel fijne kilometers !
Zwak puntje van de V8 uit de e60/61 reeks is de toevoer van koelvloeistof.
Die wil nog wel eens gaan lekken, met vaak een hele dure reparatie als gevolg.
Veel fijne kilometers !
Re: Garp - 2004 - E61- 545i
Olietemp, tsja, dat blijkt dus inderdaad niet te kunnen. Ik had gedacht dat dat net zoals op een E39 te voorschijn te toveren zou zijn. Dank voor de info Bart70!
Ondertussen zijn de draagarmrubbers vervangen. Ik wilde graag Powerflex, maar daarvan was de levertijd nogal lang. Dus uiteindelijk OEM rubbers en dat is een wereld van verschil tijdens het rijden. Dus toch wel tevreden.
Het batterijtje voor de standkachel AB is ook geregeld. Ik had geprobeerd uit te zoeken wat voor batterij er in moest op internet. Maar dat viel tegen en ik kon het niet met zekerheid vaststellen (en er zat geen lege oude batterij meer in en handleiding auto heeft die info ook niet). Aangezien ik nog even voor onderdelen voor mijn vaders BMW bij de dealer langs moest, toch even gevraagd. Moest 28 euro kosten... Gelukkig mocht ik de batterij even 'vasthouden', en zo wist ik meteen dat ik een 6V Varta V28PXL moest bestellen. Uiteindelijk dus op internet besteld en binnen een dag thuisbezorgd. Kosten, 6,50e Maar het allerbelangrijkste: de standkachel werkt en de afstandbediening ook!
RSRay, wat betreft die koelvloeistof lekkage problemen van die V8 blokken, ik weet waar je aan refereert (coulant transfer pipe). Gelukkig zijn daar nu oplossingen voor die geen 50 tot 60 uur arbeid vergen. Daarnaast heeft mijn auto ooit (onder garantie) een nieuw N62 blok er in gekregen. Dus de motor is veel jonger dan de auto.
Ondertussen zijn de draagarmrubbers vervangen. Ik wilde graag Powerflex, maar daarvan was de levertijd nogal lang. Dus uiteindelijk OEM rubbers en dat is een wereld van verschil tijdens het rijden. Dus toch wel tevreden.
Het batterijtje voor de standkachel AB is ook geregeld. Ik had geprobeerd uit te zoeken wat voor batterij er in moest op internet. Maar dat viel tegen en ik kon het niet met zekerheid vaststellen (en er zat geen lege oude batterij meer in en handleiding auto heeft die info ook niet). Aangezien ik nog even voor onderdelen voor mijn vaders BMW bij de dealer langs moest, toch even gevraagd. Moest 28 euro kosten... Gelukkig mocht ik de batterij even 'vasthouden', en zo wist ik meteen dat ik een 6V Varta V28PXL moest bestellen. Uiteindelijk dus op internet besteld en binnen een dag thuisbezorgd. Kosten, 6,50e Maar het allerbelangrijkste: de standkachel werkt en de afstandbediening ook!
RSRay, wat betreft die koelvloeistof lekkage problemen van die V8 blokken, ik weet waar je aan refereert (coulant transfer pipe). Gelukkig zijn daar nu oplossingen voor die geen 50 tot 60 uur arbeid vergen. Daarnaast heeft mijn auto ooit (onder garantie) een nieuw N62 blok er in gekregen. Dus de motor is veel jonger dan de auto.